zase žere olej

Moderátor: Moderátoři

Re: zase žere olej

Příspěvekod Luděk Musil » stř říj 03, 2012 18:34

Nemáš tak trochu zaolejovanej celej motor? Jen jestli Ti to neteče z ventilového víka. Protože zevnitř to na ty svíčky dojít nemůže, protože tam jsou dost vysoký teploty na to, aby veškerý olej spálily. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: zase žere olej

Příspěvekod JardaH » stř říj 03, 2012 18:43

motor je čistej, nikde žádný mastnoty. Zkusím je vyčistit (osušit) a budu to sledovat.
JardaH
 
Příspěvky: 48
Registrován: stř bře 09, 2011 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: zase žere olej

Příspěvekod Křečík Barbuška » stř říj 03, 2012 21:58

Luďku, já mít ventilové víko těsné na 101% a taky mít zaolejované závity svící i když je při výměně či pouhé demontáží precizně čistím ... jo, a taky mi to bere olej :mrgreen: . Zelená gufírka co měla být prý italská plnila svou funkci dobře asi tak tři roky, teď již budou asi slabší, ale mám obavu, že olej nebude mizet jen díky jim :) . Mám sice nachystaná hnědá od Elringu, ale nějak se mi do toho nechce.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: zase žere olej

Příspěvekod Vašátor » čtv říj 04, 2012 12:08

Hodně lidí tu zmiňuje Favoriťácké gufera ... ale i ty jsou dobré a špatné a mají odlišné výrobce. Tož to je tak.

Jedna z příčin zvýšené spotřeby oleje může být i zanesený odlučovač oleje, včetně odvětrávací hadice. U žigulíka se to často nestává, nicméně v případě jeho většího zanesení bude motor více tlakovat, načež si to vezme olej přes kroužky.
Olej na svíčkách, z venkovní strany, napadá mě opravdu jen průsak přes víko ventilů. Stačí jen drobný únik a časem se to u svíčky lehce zaplaví.

Na nasazování gufer ventilů používáme oříšek z palcové sady (přesné číslo teď nevím). Metrické oříšky jsou takové .... no ... pořádně nesedí.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: zase žere olej

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob říj 27, 2012 21:27

Mno, mě se do gufer nechtělo, ale Václavům naštěstí ano :-) . Italská měkkoučká, zelená gufírka ze Solexu poněkud zčernala, smrštila se a praskla. Po výměně gufer došlo k redukci viditelných efektů spotřeby oleje zhruba na 25% původního dosti obludného stavu.
Přílohy
gufirko.JPG
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: zase žere olej

Příspěvekod Sid » ned říj 28, 2012 13:16

My sme raz menili guferá ventilov na nebohej 2102ke. Používali sme favoriťácke guferá zelenej farby. Narážali sme to 12kou orechom z gola sady. Na 2106ke sa menil motor pri go, ktorá sa konala u Vaška. Kúpili sme guferá na ladu/favorit a boli čierne. Zatiaľ to je dobré a olej to nežere. A dúfam, že to ostane tak naďalej.
Voľakedy sa dal kúpiť len originál náhradný diel, ktorý dávali aj v automobilke, namontovalo sa a bolo to dobre. Dnes je jeden diel vyrábaný 300 výrobcami, kdejaké značky a záruky kvality, stojí to kopec peňazí, človek to kúpi v dobrej viere, že to vydrží a nakoniec to stojí za hovno. Zlaté staré časy.
Sid
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: zase žere olej

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned říj 28, 2012 17:56

Neuvěřitelné, po najetých 200 kilometrech od výměny gufírek jsou závity svíček suché a dokonce se na nich obnovil samoočistný proces :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: zase žere olej

Příspěvekod Vašátor » ned říj 28, 2012 22:47

Kdo by to byl řekl, že to bude mít až takový efekt. Jsem rád, že se práce vyplatila :wink:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: zase žere olej

Příspěvekod Jan Vaníček » pon říj 29, 2012 10:59

Protože mě gufera také čekají, jaká mam koupit???
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: zase žere olej

Příspěvekod Vašátor » pon říj 29, 2012 15:43

Nekupuj neznámé značky. Mně se velice osvědčil MasterSport, dále třeba Victor-Reinz, Elring, Goetze, Corteco. Svého času jsem dával zelená určená na Favorita a také maximální spokojenost. Ovšem výrobce nevím.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: zase žere olej

Příspěvekod MartasBrno » pon říj 29, 2012 23:31

Hurikán píše:...

Teď už vím, že mám v háji stírací kroužky. Nejspíš budou zanesené. Předtím se totiž v autě vystřídali tři majitelé, shodou okolnosti již pánové ve značných letech, kteří zjevně výměnám olejů moc nedali. Mám ten pocit, že pokud už se olej náhodou vyměnil, tak asi za nic moc kvalitního. Odtokové kanálky ve stíracích kroužcích tak budou patrně zanesené a proto ta vysoká spotřeba oleje. Výhledově tedy budu muset motor rozebrat a opravit.

...


Hurikáne, lidi, zkoušeli jste někdo nějaká aditiva do oleje k uvolnění podobných zádrhelů? Mám osobní zkušenost s utrápeným Fiatem Punto a rachocením hydrostavů - Hydro-Stoessle-Additiv od LM pomohl. Nebylo to drahé. Resp. pokud si představím že na autě za 5000 rozdělávám motor kvůli zvýšené spotřebě oleje, jdou na mne mrákoty a záchvaty smíchu a pláče, podle počasí :-)

Špatné kroužky nemám potvrzeny, oleje se tam prý lily jen výborné celý život, historie je dokumentována stáležijícími nadšenci - veteránisty. Čili po výměně gufírek se zřejmě uvidí, jestli se teda něco uvidí :-)
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: zase žere olej

Příspěvekod Vašátor » pon říj 29, 2012 23:42

Zapečené pístní kroužky často nebývají. K jejich uvolnění mi kdysi dávno někdo poradil nalít do válců petrolej a nechat nějaký den být. Zda to funguje nevím. Většinou je zvýšená spotřeba oleje způsobena onými gufírky ventilů..
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: zase žere olej

Příspěvekod Jan Vaníček » úte lis 06, 2012 21:59

Pořídil jsem si preventivně celou náhradní hlavu, chci na ní udělat GO. To bude spočívat mimo jiné i ve výměně vodítek. Nerad bych něco zníčil při vylisovávání, mám proto dotaz: při demontáži se tlačí směrem do spalovacího prostoru, pokud ano, jsou tam nějaké kroužky - jsou pojistné? Musí ven_ pokud ano, je na to nějaký fígl? Nebo se to tlačí do prostoru ventilového víka, co se týká kroužků stejná otázka. Díky předem.
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: zase žere olej

Příspěvekod Luděk Musil » stř lis 07, 2012 06:49

Jan Vaníček píše:... chci na ní udělat GO. To bude spočívat mimo jiné i ve výměně vodítek... .

Nechci Ti brát nadšení a "zapálení se pro věc", ale zrovna vodítka jsou věc, které se provozem nekazí a v 99,9% vydrží celou životnost motoru.
Pokud máš možnost přeměřit vodítka dutinoměrem - tak to udělej a zjistíš, že výměna nebude potřeba.
Při GO hlavy je zcela dostačující zabroušení sedel ventilů, výměna gufer, vyčištění případně nahrazení ventilů. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: zase žere olej

Příspěvekod Hurikán » stř lis 07, 2012 08:32

MartasBrno píše:Hurikáne, lidi, zkoušeli jste někdo nějaká aditiva do oleje k uvolnění podobných zádrhelů? Mám osobní zkušenost s utrápeným Fiatem Punto a rachocením hydrostavů - Hydro-Stoessle-Additiv od LM pomohl. ...

Ne. Nic takového jsem nezkoušel. Osobně nemám k přípravkům tohoto typu moc velkou důvěru. O petroleji jsem taky už slyšel a možná před výměnou oleje tento pokus vyzkouším. Ale nejspíš to dopadne tak, že rovnou vyměním celý motor.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků