Pánové, pánové. Vidím, že je potřeba vše uvézt na pravou míru
:
- vodítka mají pojistný kroužek, vylisování se provádí ze spalovacího prostoru směrem k vačce, nalisování od vačky do spalovacího prostoru.
- vodítka některých výrobců není třeba vystružovat (mám ověřenu jednu várku MasterSport), ovšem vodítka ruská či VAG bylo nutné vystružit. Otázkou je, zda je nutné stružit i při ponechání starých ventilů ...
- zkouškou nového ventilu v novém vodítku bez nalisování se opravdu nic nezjistí.
- ventily (tudíž i vodítka) jsou v hlavě pod úhlem. Dostat hlavu pod lis bude chtít další spešl přípravek na uchycení.
- vylisovat a nalisovat nová vodítka není nic jednoduchého, drží tam jako čert. Navíc při nalisovávání se tlačí na zúženou část vodítka, na kterou se naklepává gufírko - vodítka jsou litinová a rádi praskají.
- pro vyražení a naražení vodítka se používá vyrážecí/narážecí trn. My jsme si jej udělali a implantovali do rázového pneumatického majzlíku - není nutný lis. Při vyrážení je potřeba hlavu nahřát (jiná teplotní roztažnost litiny vodítka a slitiny hliníku hlavy). Při narážení vodítka je potřeba vodítko velmi zchladit (mrazák) a hlavu nahřát (trouba - pokud partnerka dovolí / nedovolí-li, postačí opatrné nahřátí plynovým hořáčkem, ovšem vyšší teplotu to chce dodržet). Mno a další problém je ten, že jakmile se vodítko začne narážet, teploty se začnou velmi rychle vyrovnávat ... je potřeba ho dostat nadoraz velmi rychle. Nám se to nepovedlo, vodítko se zaseklo cca 3mm před dorazem a muselo opět ven. Mno, ale dělali jsme to poprvé
. Druhý pokus už vyšel dobře
Vodítka se dělají:
- litinová (originál)
- bronzová
Kdyby někdo potřeboval, vodítka už umíme měnit také