Omezení průniku oleje do sání

Moderátor: Moderátoři

Omezení průniku oleje do sání

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon pro 12, 2005 22:20

Neustále mi pronikal olej, až do filtrboxu, významě nepomohlo ani vyčištění odvětrávání. Před měsícem jsem naimplantoval hadici vedoucí z odlučovače do čističe ukořistěnou z 21011, jedinou odlišností oproti původní z 2105 je přítomnost spirálky (zhášeče plamene) již přímo v hadici oproti původní, která byla čistě průchozí. Filtrox nenese žádné stopy po oleji, určitě to není řešení slabšího stavu motoru, ale aspoň se nemusím neustále svinit při čištění filtru.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod zigulman » úte pro 13, 2005 06:36

No nevim,ja tam zhasec plamene mam a mam origos 2105 hadici :-)
A s tim olejem ti asi taky moc nepomuze bo ja ho tam mam taky spoustu a nevim kde je chyba :-(
Lada neni jen auto,je to zivotni styl.
2103 model 77 Bila pani :-)
2105 model 83 Milašek
2105 model 85 otrok
zigulman
 
Příspěvky: 84
Registrován: čtv srp 04, 2005 09:03
Bydliště: Prerov

Příspěvekod JmJ » úte pro 13, 2005 07:52

A nemate tam spis vodu s olejem na hornim deklu filtru? Bo ja tohle mival, kdyz sem jezdil v zime za deste a mlhy bez predehrivani sani. Voda se vysrazela na nejstudenejsim miste motoru a tim bylo viko filtru a z tama kapala do karburatoru a do otvoru odvetravani klikovky. Pocitam, ze kdyz auto stalo, tak voda stekla az do odlucovace oleje. Jak se motor ohral, voda s olejem sla nahoru a svinila zas viko filtru a kapala do karburatoru. Vysledek byl ten, ze to obcas nechtelo skoro vubec jet.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte pro 13, 2005 08:13

zigulman píše:No nevim,ja tam zhasec plamene mam a mam origos 2105 hadici :-)
A s tim olejem ti asi taky moc nepomuze bo ja ho tam mam taky spoustu a nevim kde je chyba :-(

Sem to právě napsal, že se mi s tou hadicí přestal stávat jev, že olej vyletí až do filtrboxu, kde se odrazí od víka a následně ho zaplaví, pro upřesnění zmiňovaná emulze je vidět pouze při pohledu do té dírečky, dál se nedostane, třeba jde o jev přechodný nebo můj motor zažívá euforii před smrtí a začíná se chovat slušně.

JmJ píše:A nemate tam spis vodu s olejem na hornim deklu filtru? Bo ja tohle mival, kdyz sem jezdil v zime za deste a mlhy bez predehrivani sani. Voda se vysrazela na nejstudenejsim miste motoru a tim bylo viko filtru a z tama kapala do karburatoru a do otvoru odvetravani klikovky. Pocitam, ze kdyz auto stalo, tak voda stekla az do odlucovace oleje. Jak se motor ohral, voda s olejem sla nahoru a svinila zas viko filtru a kapala do karburatoru. Vysledek byl ten, ze to obcas nechtelo skoro vubec jet.

Tento jev jsem vypozoroval nezávisle na předehřívání, ať bylo či nikoliv pořád stejný bordel.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod JmJ » úte pro 13, 2005 11:45

Na stare lade mi tam toho bordelu slo take vic nez ted na nove. Tam sem mival ve fitru obcas uplne balatonske jezero. Driv nez sem to vyresil, tak sem zaparkoval do skarpy :-(.

Inac nemas tam treba moc oleje? (blby dotaz, ja vim)

Nebo nejsi treba uz u konce vymenneho intervalu pro olej? Ze by mel v sobe olej nejakou vlhkost, ktera by se takto drala ven? Mi se dycky zdalo, ze mi to dela casteji pri kratych pojizdkach. Pri delsi ceste to problemy snad nikdy nedelalo.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod sikec » úte pro 13, 2005 13:57

No ale od toho to tam přece je, aby to dávalo "přepadem" olej z motoru do filtrboxu na mazání vrchem ne? Aspoň tak to tu kdosi, kdysi říkal - nesmí se to dlouhodobě odpojit!
sikec
 
Příspěvky: 22
Registrován: pon lis 22, 2004 15:26

Příspěvekod JmJ » úte pro 13, 2005 14:06

sikec píše:No ale od toho to tam přece je, aby to dávalo "přepadem" olej z motoru do filtrboxu na mazání vrchem ne? Aspoň tak to tu kdosi, kdysi říkal - nesmí se to dlouhodobě odpojit!


Rozdil bude v mnozstvi :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte pro 13, 2005 17:12

Jev zasviněného filtrboxu je u mě nezávislý na hladině či stáří oleje v motoru, je jedno jestli je sání obřezané nebo napájené teplým vzduchem, snad jedinou změnou oproti letnímu provozu je přítomnost malého množství vysrážené vody, která vytvoří emulzi s olejem. Dnes jsem to kontroloval a až na pár kapek vody jsem v boxu nic nezahlédl, průchod olejových par je standardní (viděno prostým okem) tj. svrchní mazání zůstalo zachováno, asi opravdu ty spirálky zabraňují průchodu oleje.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Hurikán » stř pro 14, 2005 15:16

Také jsem to řešil. Podle mne zhášeč plamene asi neplní jen funkci, kterou má v názvu. Kapičky oleje vířící ve vzduchu, který je nasáván do filtrboxu se na spirálce zachytí a vysráží se na větší kapky, které posléze stékají hadicí zpět do odlučovače. Dřív jsem tam měl směs vody a oleje v poměru závislém na momentálním způsobu ježdění. Olej byl ale přítomen vždy. Při GO motoru jsem dal nový zhášeč a zatím se to chová tak, že ve filtrboxu mám jen vodu. Téměř čistou. Jen s nepatrným množstvím stop oleje. A to mám Olej zcela nový, takže nepředpokládám, že by v něm bylo větší množství vlhkosti. Budu to dál sledovat a časem dodám další informace.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod Křečík Barbuška » stř pro 14, 2005 15:26

To Hurikán, u tebe se to nepočítá, máš po GO u tebe to dělat prostě nemůže i kdyby jsi tam neměl vůbec nic! Máš spirálku i v hadici? Ten zhášeč na vstupu ve fitrboxu prostupu u sání oleji moc nebránil, ale přítomnost dalšího v hadici je znát, nevzpomínám si sestli je dole či nahoře, ale oproti origu je tam a evidentně funguje.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Hurikán » stř pro 14, 2005 15:46

K-L: Mám jen jednu spirálku a to v hadici těsně před vstupem do filtrboxu, resp. na vstupu filtrboxu.
Jestli se to u mě počítá, nebo ne se uvidí až časem. Zatím je na zhodnocení příliš brzo. Uvidíme časem. Nechci to přechválit.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod Teepee » pon bře 06, 2006 15:08

Protože jsem možná natvrdlej, nebo snad spíš, protože jsem tu spirálku nikdy neviděl, nikdy na mne nevypadla atp., kde jí mám hledat (airbox nebo hadice), prosím polopaticky, s každým detailem (jestli záleží jak se otočí atp.).
Přemýšlím jestli by to nemohla být příčina tolika úsad v mém karburátoru: http://www.mujweb.cz/www/teepee/lada/la ... G_2911.htm (nemyslím ty štefty).
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod Brandy » pon bře 06, 2006 15:33

Teepee píše:Protože jsem možná natvrdlej, nebo snad spíš, protože jsem tu spirálku nikdy neviděl, nikdy na mne nevypadla atp., kde jí mám hledat (airbox nebo hadice), prosím polopaticky, s každým detailem (jestli záleží jak se otočí atp.).
Přemýšlím jestli by to nemohla být příčina tolika úsad v mém karburátoru: http://www.mujweb.cz/www/teepee/lada/la ... G_2911.htm (nemyslím ty štefty).

Je to takova dratena spiralka. Pripomina to trochu dratenku na nadobi. :) Je zasunuta v hadici na odsavani plynu z klikovy skrine. Jestli ma byt uprostred te hadice nebo nakraji to netusim. Ja ji mam zasunutou asi 5 cm od okraje privraceneho k filtrboxu.
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
Uživatelský avatar
Brandy
 
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 19, 2006 07:35
Bydliště: Praha

Příspěvekod Nulašestka » pon bře 06, 2006 18:47

Víte co je podivné,že já tu hadici kupoval v Ladaprodejně a chtěl jsem origo na 1600(jak jinak :) )a teprve nedávno jsem zjistil že tam ta spirála není,ačkoliv jsem si naivně myslel že je.Pointa je v tom že nemám v tělese čističe vzduchui ani kapku oleje,nemusím se o to vůbec starat,nádhera.Filtr není vůbec od oleje.A to najedu přes 2000km měsíčně...takže jestli je to o štěstí nebo co? :roll:
Nulašestka
 
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvekod Brandy » pon bře 06, 2006 18:57

Nulašestka píše:Víte co je podivné,že já tu hadici kupoval v Ladaprodejně a chtěl jsem origo na 1600(jak jinak :) )a teprve nedávno jsem zjistil že tam ta spirála není,ačkoliv jsem si naivně myslel že je.Pointa je v tom že nemám v tělese čističe vzduchui ani kapku oleje,nemusím se o to vůbec starat,nádhera.Filtr není vůbec od oleje.A to najedu přes 2000km měsíčně...takže jestli je to o štěstí nebo co? :roll:

Ta spiralka se musi koupit zvlast. Podle me pronikani oleje do filtrboxu nijak nezabrani a opravdu slouzi jako zhasec plamene. Sam tam mam taky sucho. Olej jsem tam mel, kdyz jsem to prelil a jeho hladina byla nad ryskou maxima. Pak tam pronikne i skrz spiralku.
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
Uživatelský avatar
Brandy
 
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 19, 2006 07:35
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron