Rozdělovač

Moderátor: Moderátoři

Rozdělovač

Příspěvekod Pool » ned bře 20, 2005 23:56

Palec v rozdělovači se mi při stojícím motoru hýbe sem tam, asi 1cm po obvodě. Může to mít vliv na předstih? (předpokládám že je to špatný stav) Co se s tím dá dělat? :?
Pool
 

Příspěvekod Luděk Musil » pon bře 21, 2005 08:05

To není špatný stav - to se pohybuje palec, co mu dovolí odstředivá regulace. Když s ním pohneš na jakoukoliv stranu, zase se vrátí do původního stavu. L.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Marek » pon bře 21, 2005 19:32

Palec by se měl pohybovat pouze směrem doprava, tedy po směru otáčení rozdělovače. Ten pohyb by ovšem neměl být volně, neboť je třeba překonat sílu regulačních pružinek odstředivé regulace předstihu. Pokud se pohyb desky děje skutečně podezřele volně, bude patrně závada v systému odstředivé regulace (vypadlá či prasklá nebo dokonce chybějící pružinka regulátoru a podobně........). Po uvolnění palce se musí deska samovolně vrátit úplně vlevo, tedy na počátek pásma regulace.
Máš-li s tím nějaký problém nebo se Ti něco nezdá, ozvi se mi, dáme to dokopy. Nejlépe bude, máš-li možnost, abys mi poslal fotku z digitálu, potřeboval bych vidět na systém odstředivé regulace, tedy je třeba vyfotit desku shora po demontáži palce. Desek je totiž několik druhů, stejně tak i několik druhů regulací s různými grafy, proto abych byl schopen Ti poradit, musím to vidět. Nedoporučuji Ti "amatérský" zásah - pokud tomu nerozumíš, nesahej do toho bez předchozí konzultace, víc poděláš než opravíš. Systém odstředivé regulace předstihu má totiž stěžejní vliv na spotřebu paliva, pružnost a výkon motoru a zrychlení, v neposlední řadě i na startovatelnost (je to pořádná věda).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Luděk Musil » úte bře 22, 2005 06:51

Tak to jsem po . . . . :oops:
No jo, zapomínám - od tý doby, co mám auto bez rozdělovače :) . L.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Wolf » úte bře 22, 2005 06:54

Ludku, ja abych nezapomnel, co to je rozdelovac, mam v garazi dva funkcni kousky - jeden dlouhy a jeden kratky :D :D :D . W.
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod Marek » úte bře 22, 2005 19:14

Wolf píše:Ludku, ja abych nezapomnel, co to je rozdelovac, mam v garazi dva funkcni kousky - jeden dlouhy a jeden kratky :D :D :D . W.


... Nostalgická vzpomínka ??? :lol: :lol: :lol:
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Pool » sob kvě 07, 2005 12:14

Včera jsem po sejmutí palce zjistil, že mám na závažíčkách dvě rozdílné pružinky :shock: (dal to tam někdo předemnou). Jedna má asi 10 závitů a zabírá plynule po celé délce regulace. Druhá má jen 4 závity, ze začátku nezabírá vůbec a klade poměrně velký odpor ke konci regulace (je tužší). Zajímalo by mě, která z nich je originál a potom, dají se doufám bežně koupit?? Myslím že to má i negativní vliv na můj věčně rozladěný volnoběh.
Pool
 

Příspěvekod Drobek81 » sob kvě 07, 2005 14:14

Pool píše:Včera jsem po sejmutí palce zjistil, že mám na závažíčkách dvě rozdílné pružinky :shock: (dal to tam někdo předemnou). Jedna má asi 10 závitů a zabírá plynule po celé délce regulace. Druhá má jen 4 závity, ze začátku nezabírá vůbec a klade poměrně velký odpor ke konci regulace (je tužší). Zajímalo by mě, která z nich je originál a potom, dají se doufám bežně koupit?? Myslím že to má i negativní vliv na můj věčně rozladěný volnoběh.


Pokud vim tak ty pruzinky sou rozdilny, je to tak origos...A ta vule je tez normal
Uživatelský avatar
Drobek81
 
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov

Příspěvekod Pool » sob kvě 07, 2005 19:28

Drobek81 píše:Pokud vim tak ty pruzinky sou rozdilny, je to tak origos...

Vážně? :oops:
Pool
 

Příspěvekod Marek » sob kvě 07, 2005 21:49

Pool píše:
Drobek81 píše:Pokud vim tak ty pruzinky sou rozdilny, je to tak origos...

Vážně? :oops:


Ano. Proboha, nesahej na to, je to správně!!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Pool » ned kvě 08, 2005 15:48

Marek píše:Proboha, nesahej na to, je to správně!!!

:D Neboj!! Já na to nesahal (totiž jenom jsem si to osahal), žádný zásah jsem nerobil. Pouze jsem se díval a první co mě napadlo bylo, že pružinky mají být stejné...
Pool
 

Příspěvekod Marek » ned kvě 08, 2005 20:56

Ne ne, u novějších rozdělovačů (osazovaly se někde od roku 1974 - 76, znáš Rusáky a jejich přesnost údajů) je regulace předstihu již dvoustupňová a tudíž pružinky jsou nastavené a osazené správně.

Asi takhle: při malých otáčkách cca do 2000 - 2200 rpm je potřeba předstih malinko zvýšit, aby motor jel jak má (je to dáno nehomogenností a špatným mísením směsi - prostě je tam malý průvan), a proto pracuje jen jedna pružinka, která otočné desce neklade takový odpor a předstih může vystřelit rychleji. Zpravidla je tato "první" pružinka slabší, má více závitů a je uložena na čepech tzv. "přesně" - to znamená, že nemá ani vůli v okách ani předpětí. Druhá pružinka začne pracovat až od otáček 2000 - 2500 rpm, kdy je předstih zhruba již ve 2/3 celkového pásma regulace, tedy asi 20* (+ základní předstih), proto je uložena s vůlí. Od tohoto okamžiku je nárůst předstihu méně strmý, pozvolnější, protože otočnou desku brzdí již obě pružinky. Maximum předstihu je cca 30* při 4500 - 4800 rpm (jak který rozdělovač a jeho výrobce).
Nastavení pružinek je tedy zřejmě naprosto správné, nedoporučil jsem Ti na to sahat právě z těchto důvodů. :lol:
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Pool » stř led 11, 2006 17:19

Chtěl bych se zeptat, kolik jste kdo zkoušeli nastavit minimální odtrh kladívek v rozdělovači? Chtěl bych si nastavit co nejméně, ale nevím jestli to nezačne zlobit (vynechávat apod.).. teoreticky by nemělo. Můžu jít i pod 0,10 mm?
P.S. Používám tranzistorovéé.
Pool
 

Příspěvekod Majo » stř led 11, 2006 17:57

ja som skusal prave tych 0,10. nizsie by som uz asi nesiel. no na toto odbornik nie som. Na 0,10 to jazdilo dost dobre. Mal som to tak dost dlho(az do poruchy tranzistoroveho zapalovania, ktora s odtrhom ale nesuvisela)...
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Pool » stř led 11, 2006 20:11

Mám teď nastaveno 0,15 mm což je úhel sepnutí asi 65°. A je možnost jít ještě dolů na 0,10 mm nebo 0,05 mm pak už končím s měrkami. Měřák to sice vezme (sepnutí je rozpoznatelný), ale mám strach aby nedocházelo k zákmitu a nějakým náhodným jiskrám. Nebo k podbíjení cívky.
Pool
 

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků