Stránka 1 z 1

Prevodove pomery prevodoviek 2101-2107

PříspěvekNapsal: ned pro 04, 2005 13:50
od Majo
Hladal som to po celom fore i nete, no nic poriadne som pokope nenasiel. Tak to tu skompletizujem, ak to bude zhanat este niekto:
Převodovky:
Lada 2101: 3,753/2,303/1,493/1,00/0,000/3,867 (2101,2102,21011, 2103)
Lada 2105: 3,422/2,100/1,361/1,00/0,000/3,526 (2104, 2105, 2107)
Lada 2106: 3,242/1,990/1,290/1,00/0,000/3,340 (2106, 2107, 2121)
Lada 2107: 3,422/2,100/1,361/1,00/0,819/3,526 (2104, 2105, 2107, 21213)
Seat 124: 3,242/1,990/1,290/1,00/0,789/3,340
Fiat 124: 3,422/2,100/1,361/1,00/0,881/3,526

toto je vypis s roznych zdrojov, upraveny mnou. Vsetky tie prevodovky tu mam rozobrate a jednotlive pomery som preratal. Je to presnejsie, nez co je uvadzane v knihach. Je vsak mozne, ze existuju este nejake modifikacie, ktore nevlastnim, a v ktorych su nejake odchylky, tak mozte pripadne doplnit.....
Upravil a doplnil Luděk:
Převodovka:
Fiat 131: 3,612/2,045/1,357/1,00/0,870/3,244

Redukční převodovka:
Lada 2121: 1,2/2,135

Diferenciál:
Lada 4,44: 10/44 (2102, 2121)
Lada 4,30: 10/43 (2101, 21011, 2104, 2105)
Lada 4,10: 10/41 (2103, 2105, 2106, 2107, 21213)
Lada 3,90: 11/43 (2104, 2105, 2106, 2107)
Fiat 3,727: 11/41 (Argenta, pro Ladu s velkými úpravami a nejistým výsledkem)

PříspěvekNapsal: ned pro 04, 2005 20:09
od Marek
Můžeš doplnit Fiat 124. Prvé čtyři rychlosti a zpátečka jsou jako 2105 / 07 a pětka je 0,881.

PříspěvekNapsal: pon pro 05, 2005 10:09
od Majo
dik Mysovi, ze to tak pekne zorganizoval a doplnil :supz:

tak ked ste to uz pojali takto celkovo, tak to este budem musiet poratat FSO Poloneza nakomplet...

PříspěvekNapsal: ned pro 11, 2005 10:14
od Trevor
Vcera ako som menil lozyska v prevodovke a este som daval novy stromcek som zistil ze ten novy mi tam nepasuje. "4q" koleso je o jeden zup vecsie teda nema 28 ale 29. Je to prevodovka 2107 a chcel by som sa spytat ze ktory stromcek by tam mal ist

1q - 14
2q - 20
3q - 24
4q - 28

alebo

1q - 15
2q - 20
3q - 24
4q - 29

PříspěvekNapsal: ned pro 11, 2005 20:06
od Majo
Trevor, to nemas celkom presne udaje:
stromceky su tri druhy(podla poctu zubov):
28:24:20:14 - 2105, 2107
28:24:20:15 - 2106
29:24:20:15 - 2101

LENZE: Prevodovka 2107 (5q) ma este jeden rozdiel - z konca stromceka je diera so zavitom, na ktory sa este sroubuje blok spiatocky a piateho stupna. U 4q prevod. je tam len zarez na segerku - nastokuva sa tam len koliesko spiatocky. Ak mas moznost - vyvrtat dieru a narezat zavit tak nie je problem, pomozes si. Ja tak prave staviam prevodovku s vlastnym odstupnovanim. Proste si vyratam prevody ktore dosiahnem pri roznych modofikaciach koliesok a potom to zlozim. Myso to trefne nazval "CUSTOM GEARBOX" :D
Napr.: LONGSHIFT: 3,474; 1,9895; 1,2895; 1,0; 0,7756 a R 3,34
alebo: SHORTSHIFT: 3,882; 2,224; 1,441; 1,0 0,8669; a R 3,7333
moznosti je samozrejme ovela viac.....

PříspěvekNapsal: pon pro 12, 2005 01:20
od Trevor
Majo píše:Trevor, to nemas celkom presne udaje:
stromceky su tri druhy(podla poctu zubov):
28:24:20:14 - 2105, 2107
28:24:20:15 - 2106
29:24:20:15 - 2101

LENZE: Prevodovka 2107 (5q) ma este jeden rozdiel - z konca stromceka je diera so zavitom, na ktory sa este sroubuje blok spiatocky a piateho stupna. U 4q prevod. je tam len zarez na segerku - nastokuva sa tam len koliesko spiatocky. Ak mas moznost - vyvrtat dieru a narezat zavit tak nie je problem, pomozes si. Ja tak prave staviam prevodovku s vlastnym odstupnovanim. Proste si vyratam prevody ktore dosiahnem pri roznych modofikaciach koliesok a potom to zlozim. Myso to trefne nazval "CUSTOM GEARBOX" :D
Napr.: LONGSHIFT: 3,474; 1,9895; 1,2895; 1,0; 0,7756 a R 3,34
alebo: SHORTSHIFT: 3,882; 2,224; 1,441; 1,0 0,8669; a R 3,7333
moznosti je samozrejme ovela viac.....


Ja to pomylene nemam.

lebo obidva stromceky co mam teda 28,24,20,14 ale aj 29,24,20,15 maju dieru so zavitom 10x volaco inak povedane da sa tam pripevnit 5tkove koleso.
Keby som ten 29,24,20,15 nekupil z rozbitej 5q prevodovky tak poviem ze je to nejaky prerobeny ale tu prevodovku som videl na vlastne oci.

PříspěvekNapsal: pon pro 12, 2005 09:33
od Majo
a nemoze to byt tak, ze niekto to predsa len prerobil a namontoval to do prevodovky a jazdil s tym az kym tu prevodovku nerozbil? :idea:
Kazdopadne ak tam das ten stromcek, Tvoje prevodove pomery sa zmnenia na:
3,544; 2,175; 1,410; 0,848; a R 3,652, co sa seriovo nevyrabalo a pochybujem, ze by si o to stal. Ta 5ka je tak kratka, ze tam mozes rovno dat prevodovku z Mirafiori :?
Co je s tym Tvojim stromcekom? To je uz tak vylietany?

PříspěvekNapsal: pon pro 12, 2005 10:32
od Trevor
No povodny sa mi zda ze uz ma najlepsie casy za sebou. Dost velka vola na zuboch toho najvecsieho kolesa a najlepsie je ze dotycny co tu prevodovku pouzival predomnou tak musel jazdit bez oleja alebo co lebo ujebal to velke predne lozysko a asi sa to krizilo a to 4q koleso aj polka osky k 3q kolesu je uple cierna ak sa mi podari urobim foto

Ta prevodovka z ktorej mam ten zahadny stromcek je z nivy a mala za sebou asi mesiac teda uplne nova ale zablokovalo 5q a celu zadnu cas uple urvalo.

PříspěvekNapsal: pon pro 12, 2005 11:08
od Majo
ahaaa. Nove prevodovky uz maju ine prevodove pomery. V niektorych dokonca nie je ani 4ka ako priamy zaber. Tak to potom je mozne, ze je to original. Kazdopadne tu sa budes musiet rozhodnut, ci tam das tuto hriadel a skratis si tak celu prevodovku alebo das tu s volou. Nejaka vola tam byt musi, takze bacha ak budes davat tu 29/15zubovu nesmie to ist prilis ztuha.
No ja by som do svojej prevodovky stromcek z takto znicenej prevodovky nedal.

PříspěvekNapsal: úte pro 13, 2005 14:43
od Trevor
No pokial dobre viem tak tie predne hriadele su len dve a to 17 a 18 zubova
k 28 zubovemu stromceku ide 18 a ked som sa tam pokusal narvat 29 zubovy stromcek tak to neslo ten je asi o 2 alebo 3mm vecsi tak som tam teda dal 29/17 a vidim ze to pojde prec :sad3: len co zozeniem novy 28zubovy.

PříspěvekNapsal: úte pro 13, 2005 18:56
od Majo
ta predna hriadel sa robi este aj 19zubova - 2106
inak dopasovat je to niekedy fakt problem. nie vsetko co je mozne teoreticky je mozne i v praxi

PříspěvekNapsal: čtv dub 02, 2009 11:23
od Vraťas
řekl bych, že diferák 4,44 má počet zubů 9/40 a ne 10/44

PříspěvekNapsal: čtv dub 02, 2009 11:38
od Luděk Musil
Tento topic je velmi starý a je dobrý tak maximálně na četbu.
Aktuální (a správný) stav převodových poměrů je zde: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6060
L.

[ Komentář přidal: Laďuša: so duben 04, 2009 02:41 ]
V tom případě zamykam ;)