hlava válcov

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Majo2103 » úte úno 01, 2011 19:17

Marek, mas pravdu....sekol som sa....holt stane sa.....potom to vsetko sedi :)
Tešiť sa dá aj z maličkostí, napríklad z výplaty...

Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..

Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
Uživatelský avatar
Majo2103
 
Příspěvky: 555
Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
Bydliště: Ploské 79

Příspěvekod Marek » stř úno 02, 2011 08:35

Sedí - jako prdel na hrnci :-D.



Vlastně se dá říct, že u všech motorů vyrobených od roku 1976 není problém - tam se jednoduše vrazí unifikovaná hlava a hotovo. U motorů 1200 a 1500 není problém ani před tímto datem. Malinké problémy však mohly být před tímto rokem u motorů 21011, ačkoli ani tam to není tak strašné.

Prakticky znamená, že unifikovanou hlavu válců 21011-1003015-10 lze použít na kterýkoli motor s karburátorem, tedy kubatur 1200, 1300, 1500 a 1600. A to i na starší modely vyrobené před rokem 1976.

Motory 1200 a 1500 jsou od počátku své existence bez konstrukčních změn na bloku a pístech. Pokud tedy na motory 1200 a 1500 nasadím UNI hlavu, nikdy nic nezkazím (bez ohledu na jejich rok výroby).
Motory 1600 jsou úplně bez problému, protože ty se vyrábějí až od roku 1976 a používala se na ně pouze UNI hlava.
Jediný malinký problém by mohl vzniknout u některých motorů 1300 (21011). První motory 21011 (1974-1975) se vyráběly s písty s rovnými dny a právě u těch motorů se používala hlava 21011-1003015 s většími spalovacími prostory. Pokud bychom na tento motor použili UNI hlavu, došlo by k mírnému zvýšení kompresního poměru z původní hodnoty 8,5:1 asi na 8,9:1. Ale vlastně ani to není až takový problém. Pokud by to tak bylo, nemělo by se jezdit na Speciál (jak někteří lidé s oblibou dělají), ale určitě bych používal jen 95 oktanů a bude všechno v cajku.
Od roku 1976 se do motorů 1300 začaly používat písty shodné s motorem 2106 (s vybráním ve dnech) a tudíž na ně pasuje UNI hlava bez problému (stejně jako na motory 2106).

Pokud Lada jezdí na LPG, doporučuje se zvýšit stupeň komprese (a předstih, ale to je jiná kapitola). LPG totiž má vysoké oktanové číslo a delší dobu hoření a hoří-li pod vyšším tlakem v menším prostoru, dochází k jeho efektivnějšímu využití (výkon nahoru a spotřeba dolů). Proto pokud je někdo opravdu fajnšmekr, upraví u svého LPG motoru stupeň komprese na hodnotu kolem 9:1. Toho lze docíliti dvěma způsoby:

První způsob je snížení sériové, tedy UNI hlavy válců o cca 1 mm. Druhý způsob je použití hlavy válců z motoru Lada 1700i, která má menší spalovací prostory, případně hlavy 2101-1003011 z původních motorů 1200/1500 vyráběných do 10/1973.



Pro úplný pořádek si stačí zapamatovat že:
1) UNI hlava 21011-1003015-10 je identická a tudíž záměnná s hlavou 2101-1003015.
2) Hlava 21011-1003015 větší spalovací prostory.
3) Hlava 2101-1003011 (a taktéž hlava určená pro motory 1700i) má menší spalovací prostory.




.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Luděk Musil » stř úno 09, 2011 07:00

Marek píše:Pro úplný pořádek si stačí zapamatovat že:
1) UNI hlava 21011-1003015-10 je identická a tudíž záměnná s hlavou 2101-1003015.
2) Hlava 21011-1003015 má větší spalovací prostory.
3) Hlava 2101-1003011 (a taktéž hlava určená pro motory 1700i) má menší spalovací prostory.

Včera jsem provedl u své poslední vlastněné hlavy změření spalovacího prostoru. Mnou vlastněné hlavy mají tyto kubatury:
1) UNI hlava 21011-1003015-10 má objem 32 kubíků
2) Hlava 21011-1003015 má objem 34 kubíků
-) íčková hlava (21213-XXXXX) má objem 28 kubíků
Naposledy upravil Luděk Musil dne stř úno 09, 2011 07:31, celkově upraveno 1
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Cory » stř úno 09, 2011 07:18

Luděk Musil píše:íčková hlava (21214-XXXXX) má objem 28 kubíků


poopravim, 21213-XXXXX, pretoze 21214 je hlava pre MPi v vybratiama pre vstreky a s dierov pre snimac vacky (a ak som dobre rozumel po rusky, tak ma vacsie spalovacie priestory ako 21213)...ale to len tak na okraj :wink:

[ Komentář přidal: Luděk Musil: st únor 09, 2011 07:32 ]
Kruci ... furt si to pletu ... díky ... opraveno. L.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Marek » stř úno 09, 2011 07:59

Ale pokud vím, tak motor MPi má jiné písty než SPi a jiný tvar dna - nemají tak hluboká vybrání ve dnech jako SPi. Mám pravdu?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Cory » stř úno 09, 2011 08:09

Marek píše:Ale pokud vím, tak motor MPi má jiné písty než SPi a jiný tvar dna - nemají tak hluboká vybrání ve dnech jako SPi. Mám pravdu?
V tom mas asi pravdu, aj ked neviem ci na 100%, lebo osobne som sa nestretol s piestami 21214, musel by som pozriet katalog. Niekto tuším vravel ze blok 21214 je o nieco vyssi ako 21213 a ma dlhsie ojnice.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Marek » stř úno 09, 2011 08:12

Dejme tomu. Ale pokud oba typy motorů mají shodnou kubaturu a poměr vrtání x zdvih a současně stejnou hodnotu kompresního poměru 9,3:1, musí mít oba typy motorů stejně velké spalovací prostory. A v případě, že hlava MPi má větší objem prostoru v hlavě, musí mít menší (nebo žádné) vybrání v dnu pístu - to je jediná a celkem logická možnost.

Písty MPi jsem taky osobně neviděl, ale musí to tak být.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Laďuša » stř úno 09, 2011 09:51

Luděk Musil píše:objem 34 kubíků

To máš na zaoceánskej parník, ne? :P :mrgreen: Dyť kubík je metr krychlovej. 8)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Příspěvekod Puhi » stř úno 09, 2011 09:58

a daj si bluda :mrgreen: :axe: :ANAL: :lol:
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod Marek » stř úno 09, 2011 10:09

Laďušo - to snad nemyslíš vážně, tohleto???!!!

Motorka s jedním válcem o objemu padesát kubíků je tedy podle Tebe co?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Laďuša » stř úno 09, 2011 10:11

U nás je to prostě padesátka, v kubíkach se odečítá spotřeba vody :P
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Příspěvekod Marek » stř úno 09, 2011 10:11

U nás motořářů je kubík krychlový centimetr, ju? :wink:
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Luděk Musil » stř úno 09, 2011 10:20

Laďuša píše:
Luděk Musil píše:objem 34 kubíků

To máš na zaoceánskej parník, ne? :P :mrgreen: Dyť kubík je metr krychlovej. 8)
Kubík je krychlovej centimetr ... kdyby to byl krychlovej metr - tak je to KUBA a kdyby to byl krychlovej milimetr tak je to jen kubíček! :P . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Marek » stř úno 09, 2011 10:25

A krychlovej decimetr je tuplovaný pivo !!! :-D
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Laďuša » stř úno 09, 2011 11:06

Hotovej Babylon tady :lol:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron