Stránka 5 z 6

Re: Diferenciál hučí búcha

PříspěvekNapsal: stř bře 23, 2016 22:08
od Jimmi
Nápravy.

Re: Diferenciál hučí búcha

PříspěvekNapsal: čtv bře 24, 2016 22:20
od Vašátor
V první řadě zkontroluj šrouby zadních kol a zkus to znovu (vyšroubovat, zbrousit, našroubovat). Pokud šrouby kol dotahuje nějaké hovado, disky kol se v místě šroubu prolisují, šroub pak zadrhává o mechanismus brzdy a bouchá to. Běžná věc.

Re: Diferenciál hučí búcha

PříspěvekNapsal: sob bře 26, 2016 13:14
od Dusan
A skontroluj kardanove krize a stredove lozisko s jeho gumou. Aby to nebuchalo tym. Pripadne bacha na ohnuty tlmic zadrhava sa a potom vybije prizne gumy na jeho uchyteni a zatne to klepat do matky a budes zavadu hladat v celej zadnej naprave.

Re: Diferenciál

PříspěvekNapsal: pon srp 29, 2016 17:00
od corsair
Ako by sa dala vyriesit uzavierka? Pasuje z niecoho dif/naprava?

Re: Diferenciál

PříspěvekNapsal: pon srp 29, 2016 20:09
od Majo
nasetri okolo 700€ a kup si original :-P

Re: Diferenciál

PříspěvekNapsal: ned zář 04, 2016 11:37
od corsair
Originál lada? Na nivu sa montuje?

Re: Diferenciál

PříspěvekNapsal: stř úno 19, 2020 10:25
od Usak-lada
Ahojte,prosím radu šlo by bez problémů vyměnit celý diferak na Lada 2105 4.3 za diferak 3.9??diiky

Re: Diferenciál

PříspěvekNapsal: stř úno 19, 2020 10:56
od Dusan
Ano

Re: Diferenciál

PříspěvekNapsal: stř úno 19, 2020 11:26
od Marek
Diferenciály všech typů jsou jako celky záměnné bez nutnosti jakékoli úpravy.

Ovšem je třeba mít na paměti, že spolu s výměnou tohoto dílu se musí řešit i převod náhonu tachometru. Jinak bude tachometr dost proměřovat, samozřejmě i počítadlo kilometrů.

Re: Diferenciál

PříspěvekNapsal: stř úno 19, 2020 12:30
od Luděk Musil
Motory, převodovky a rozvodovky jsou plně záměnné, tedy bavíme-li se v rozmezí 2101 - 2107. Nebudu přemýšlet nad drobností diferenciál x náhon tachometru.
Nesmíme však zapomenout na druhou stranu této záměnnosti, tedy spíše které kombinace jsou či nejsou vhodné.
Jako (řekněme) nevhodne se jeví kombinace motor 1200 ccm a rozvodovka 3,9. Případně obráceně motor 1700 ccm a rozvodovka 4,3. V případě prvním nebude mít motor pružnost, akceleraci či výkon. V případě druhém to sice bude trhač asfaltu se silou tanku ale zas to nepojede tak rychle.
To jen aby jsi věděl, proč se ta 05 po výměně stane línou kůží. Ono to tedy na první pocit možná nijak nepoznáš a bude se Ti to zdát možná i lepší, ale časem … . L.

Re: Diferenciál

PříspěvekNapsal: stř úno 19, 2020 12:52
od Marek
Musí se to brát i s ohledem na způsob užívání a lokalitu, kde se s vozem pohybuji. V hornatém terénu bude dlouhý a těžký převod často nevhodný, zvláště u slabšího motoru. Naopak pokud budu vůz často honit po dálnicích, klidně mu dlouhý převod dám. Ačkoli v prvé řadě bych u Lady řešil pět rychlostí. Vše ostatní až poté.

Vlastně to plyne z logiky věci.


Na druhou stranu platí, že NE vždy delší rychlosti jsou zárukou větší pohodlnosti a komfortu cestování a už vůbec neplatí, že musí být nižší spotřeba. Velmi často je tomu přesně naopak. Ale ono je to jedno s druhým v souvislosti.

Myslím si, že Lada i s nejmenším motorem klidně snese rychlejší rozvodovku a nijak zvlášť negativně se to neprojeví. Ono je to totiž všechno postaveno tak do pomala a do síly, že je tam potenciálu na rozdávání. A že na stovku bude o vteřinu pomalejší, nemusí být vždy na škodu.

Re: Diferenciál

PříspěvekNapsal: stř úno 19, 2020 20:26
od Usak-lada
Děkuju všem moc za rady
5q převodovku mám,prý je nově poskládaná ale netuším jak poznám jaky má převody :(

Re: Diferenciál

PříspěvekNapsal: sob úno 29, 2020 20:21
od Nulašestka
Pro zajímavost - koupil jsem vloni poslední nový diferenciál 4:1 ve výprodeji na Koněvce (dokud to ještě existovalo). Zatím jsem s tím najel asi 300 km. Vypadá to tak, že díl je patrně z roku 2013 a ležel ve skladu. Byla na tom zelená tečka, asi jako že OK. Kontroloval jsem jej před montáží budíkem i na barvu v obou směrech záběru, vše se tvářilo přesně jak má být podle Tůmy. Sesazení bylo spíš natěsno.
Na autě vyloženě nehučí, ale zatím se hřeje a měl tendenci vibrovat do karoserie. To pro změnu vyřešila výměna silentbloků zadní nápravy... olej hypoidní tuším 85W-140. Samozřejmě to sotva pasovalo na díry v nápravě, montáž hrozná. Pozitivní je, že neteče. Po zhruba 500 km bude výměna oleje, aby otřep ze záběhu předčasně nezničil ložiska. Pak se uvidí, co dál.

Re: Diferenciál

PříspěvekNapsal: sob úno 29, 2020 20:36
od Marek
Usak-lada píše:Děkuju všem moc za rady
5q převodovku mám,prý je nově poskládaná ale netuším jak poznám jaky má převody :(

K naprosté jistotě bys musel počítat zuby jednotlivých kol. Nicméně pokud Ti to pomůže, tak 99,9% pětistupňových převodovek Lada má první tři převody stejné s původní čtyřstupňovou převodovkou 2105 (čili 3,422:1; 2,100:1 a 1,361:1), čtyřka je u všech typů převodovek přímý převod 1:1 a pětka je 0,819:1. Zpátečka je 3,526:1.

Re: Diferenciál

PříspěvekNapsal: stř pro 07, 2022 22:03
od Bleriot11
Ahoj,resil zde nekdo vymenu bubnu za kotouce.Jde poloosa pouzit bez upravy z fiatu 125?Jestli je to tu nekde v diskuzi prosim o nasmerovani.