Stránka 4 z 6

Re: Diferenciál 2101 - oprava/výměna?

PříspěvekNapsal: ned pro 14, 2014 08:38
od JmJ
Valecky rozhodne nejake lepsi, trw, ate. Pakny rozhodne ne mastersport mozna ani fenox. Do ladadily.cz je nejlepe zavolat a ujistit se, jestli jsou pakny treba ruske a ne vyse uvedene dve znacky. Nejde jen o oblozeni, ale i o kvalitu samotnych kovovychcasti. I ty valecky by sly ruske treba z cs autolada, opet je dobre se ujistit o puvodu.

Pruziny atd opet asi cokoliv krom mastersport a fenox, coz casto maji v ladadily.cz, tyhle veci pokud bych nenasel napr. na mjauto, tak bych je vzal v cs autolada. Jinak pruziny, pokud nejsou jasne ponicene, tak bych nemenil.

Jeste jedna vec, polsko nebrat.

Valecky je u nepouzivaneho auta dobre osetrit silikonovou vazelinou na hydrauliku. Delaji treba ate, chce to trochu hledat.

Bubny byvaji sisate, ale pri jizde to ani neni poznat, odhali to az stk. Vymena je na 30 minut, takze bych to nechal az podle potreby. Pred rokem sem je menil na 2111 a ze zlosti sem dal fenox z ladadily.cz a kupodivu nove byly i rovne :-)

Re: Diferenciál 2101 - oprava/výměna?

PříspěvekNapsal: pon pro 15, 2014 14:07
od Vašátor
Se vším co napsal JmJ souhlasím, jen připíši k brzdovým válečkům:
koupil bych válečky Cifam. Cenově vychází velmi pěkně a jsou moderně i kvalitně zpracované.

Re: Diferenciál 2101 - oprava/výměna?

PříspěvekNapsal: pát pro 19, 2014 13:20
od tomass
Byl bych velmi opatrný s těmi 30 minutami JMJ. :D Možná profík a když se u ničeho nezdrží. Taky jsem si myslel, že vyměním HBV s hadičkama k nádobce, a oba kompletní přední třmeny za 2-3 hodiny. Po 8 hodinách jsem byl hotov s hbv a jednim trmenem i s očištěním nářadí. Do tmy by se už druhý nestihl. Druhý třmen jsem s odvzdušněním jedné strany měnil asi za týden zhruba 2,5 hodiny. :)

Pružiny myslím vydrží vcelku běžně i 30 let (možná i víc) - podle stavu. S povrchovou korozí bych je neměnil, jen pokud by bylo riziko u hloubkové koroze, že se pružina rozlomí, tak určitě vyměnit. Staré pružiny bývaly poctivé. Na žádném autě jsem nikdy neměl měněné pružiny brzd, všechny přežily auto. :)

Re: Diferenciál 2101 - oprava/výměna?

PříspěvekNapsal: pát pro 19, 2014 16:31
od ger007
Pruziny sa menia vzdy aj s tlmicmi. Vydrzia aj 30 rokov ale ako to potom vyzera naplnis nadrz a tahas zasterky po zemi

Re: Diferenciál 2101 - oprava/výměna?

PříspěvekNapsal: pát pro 19, 2014 17:30
od tomass
Ger007, já myslel, že je celou dobu řeč o pružinách v bubnových brzdách?

Pružiny u kol se unaví. I tak v současné době u 21043 nepozoruju rozdíl oproti novému autu. Sem tam táhnu zástěrky po zemi při zhruba 400 kg zatížení teď jako to bylo u nového auta. Únava pružin samozřejmě musí být, bez toho to nejde, u současného auta ji nepozoruju. Rozdíl bude jen nějaký řádově nepozorovatelný milimetr při plném zatížení (tedy pod 5 mm) po 20 letech. Myslím, že 5 mm bych na zástěrkách spolehlivě poznal.

Re: Diferenciál 2101 - oprava/výměna?

PříspěvekNapsal: stř led 07, 2015 14:49
od AnderN
Ano, řeč byla o vratných pružinkách v bubnových brzdách. Pružiny zadní nápravy jsou alespoň u mě OK a s tímto tématem nemají co dělat.

Re: Diferenciál

PříspěvekNapsal: pon kvě 25, 2015 10:56
od Jaykee
Nevím kam, tak třeba sem. Musím se pochlubit jak vypadal Kubův diff. Vůli měl nehoráznou, s autem se nechalo při zařazené rychosti hýbat o půl metru, možná víc... :rolleyes:
Jj, to je to hrabání na asfaltu... :?

Re: Diferenciál

PříspěvekNapsal: sob kvě 30, 2015 20:50
od Majo
:-D mas mocny motor :-D toto som este nevidel ani na Nive :-)

Re: Diferenciál

PříspěvekNapsal: sob kvě 30, 2015 21:13
od Cory
Ne? Tak ti ukazem difarek z nasej 2105 1,3 :mrgreen:

Re:

PříspěvekNapsal: sob kvě 30, 2015 21:48
od Jaykee
Jany_RS píše:hej ale možno sa poloose nebude chciet vonku,potom budeš potrebovat uderovy pripravok,ja som mal z karosy :wink:

Nádherně se nechá vyrazit zpět nasazeným kolem, šrouby chycené jen na pár závitů... :wink:

Diferenciál hučí búcha

PříspěvekNapsal: pon bře 21, 2016 15:36
od drk
Zdravím
Potreboval by som pomoc ohľadne diferenciálu. Zatiaľ som sa stále k poriadnej jazde s mojou princeznou Ladou nedostal , pomáličky ju celú trošku repasujem . Myslel som si , že diferenciál len hučí a že skúsim vymeniť olej , ale ,ako som išiel v piatok na vyváranie a mal som vyhodený celý interiér tak som počul aj šuchotanie aj buchotanie zo zadu . Pri cúvaní dokonca aj škrípanie . Niečo som tu už aj prečítal a zistil som že niečo pasuje aj na opotrebované ložisko na kardane . Chcel by som vás teda poprosiť o rady , čo by to mohlo byť . Pozeral som , že sú aj oleje na znižovanie hlučnosti a aj aditíva do oleja na zníženie hlučnosti .Vymeniť , alebo riešiť druhý diferenciál . Koľko litrov oleja treba na výmenu ??
A ešte jedna otázka , neváľa sa u niekoho voľná päťstupňová prevodovka ???
Dík za odpovede

DRK

Re: Diferenciál hučí búcha

PříspěvekNapsal: pon bře 21, 2016 15:56
od valda1971
Do diferáku (zadní nápravy) 1,5 litru Hypoidního !!! Né normální převodový !!!

Re: Diferenciál hučí búcha

PříspěvekNapsal: pon bře 21, 2016 21:39
od drk
Ďík :D

Re: Diferenciál hučí búcha

PříspěvekNapsal: úte bře 22, 2016 14:07
od Jimmi
Difík jde seřídit, ale znám to jen z "moudré literatury" a asi to bude docela jebačka.
"Zázračné oleje" jsou tak na rychlý prodej a ruce pryč od toho.
Ty rány a skřípění bych hledal nejdřív na zavěšení.

Re: Diferenciál hučí búcha

PříspěvekNapsal: úte bře 22, 2016 19:31
od drk
Zavesenie zadnej nápravy myslíš ??? Alebo kardanu ??
Zadná náprava by mala byť Ok
DRK