Stránka 3 z 6

Re: diferencial 2101

PříspěvekNapsal: pon čer 30, 2014 20:42
od Marek
Musí se rozpůlit kardan.

Re: diferencial 2101

PříspěvekNapsal: pon čer 30, 2014 21:30
od Křečík Barbuška
I stahovak se mi hodil. Ne, ze by to neslo srazit kladivem, ale kardan je citliva vec. Pozor na nove dily ze stlacene tmy. Nejdrive radne zanalyzuj zdali je to opravdu ma vymenu.

Re: diferencial 2101

PříspěvekNapsal: úte črc 01, 2014 06:16
od Marek
Dále je třeba vědět, že zajišťovací pojistky, které drží kardanové kříže, jsou kalibrované a vyrovnává se jimi vzájemná souosost obou částí kardanu. Čili není jedno, jak se to zpátky složí!!!

Diferenciál 2101 - oprava/výměna?

PříspěvekNapsal: ned lis 30, 2014 12:00
od AnderN
Tak vás po nějaké době opět zdravím. Zdá se, že jsem zatím neobjevil klíč, který by mi otevřel komnatu k mému sergeji ... a to mám to auto vážně rád, zvlášť když se mi podaří přesednout z dnešních plechovek. Ale k věci ...

Jak už vím, lamela spojky se k setrvačníku lepí skutečně ráda: viewtopic.php?f=59&t=19443

Stane se tak zpravidla, když auto stojí více jak 3-4 měsíce. A stalo se tak i tentokrát, zhruba před měsícem, jelikož jsem na něj neměl řadu měsíců čas. Jenže tentokrát, jak už to tak bývá, nebylo času nabyt a prostoru na rozjíždění přes startér už vůbec ne. Jak se to semlelo?

Nastartuju motor, vyšlápnu spojku, řadím zpátečku. Přes zuby, ozvalo se cink a motor zdechnul. Říkám si aha, zase ta zpropadená spojka, a se zařazenou zpátečkou a vyšlápnutou spojkou zkouším startovat. Po třech metrech naštěstí spojka povolila, takže při stojícím autě s běžícím motorem kvedlám rychlosti a všechno jde hladce. Řadím znova zpátečku a chci vyjet z garáže, jenže ouha ... pravé kolo hrabe na trávě před garáží, zatímco levé stojí jako přilepené. Auto se ani nehne. Na jedničku se mi povedlo auto s námahou dostat zpátky do garáže, uložit ke spánku a musel jsem jet.

Předpokládám že celý stav souvisí s kovovým cinknutím, které se ozvalo při prvním řazení zpátečky se slepenou spojkou. Spojka nebyla rozepnutá a když se po zařazení začal moment rázem přenášet zbytkem stojící hnací soustavy, nějaký slabší element nevydržel a povolil. Vzhledem k symptomům usuzuji na některé ze satelitních kol v diferenciálu. Nejsem ale mechanik a rád si nechám poradit, čím jiným by to mohlo být.

Současně prosím o radu, pokud jsem si zničil diferák, jestli byste volili metodu repase, nebo výměny za jiný kus? A rovnou poptávám potřebné součástky, jelikož k této části vozu nic náhradního nemám (možná jen nějaké těsnění).

Ještě dodám, že auto stojí v Opavě. Pokud je tady nějaký klubový kolega z Opavy nebo okolí, byl bych rád, kdyby na to se mnou mrknul. Nebo doporučte, komu v regionu auto svěřit (servis). Nespěchám, stejně se tam dostanu až kolem vánoc nejdříve.

Pokud jsem na něco zapomněl, tak se ptejte, doplním. Za užitečné informace předem díky!

Re: diferencial 2101

PříspěvekNapsal: ned lis 30, 2014 12:01
od AnderN
Tak toto téma se ve finále diferenciálu moc netýká. Uvidíme, jestli to moje bude: viewtopic.php?f=59&t=20979

Re: Diferenciál 2101 - oprava/výměna?

PříspěvekNapsal: ned lis 30, 2014 12:41
od Vašátor
V první řadě netřeba panikařit s rozbitým diferenciálem. Píšeš, že auto dlouhodobě stojí, tudíž to klidně může být zablokovaná brzda. Potom jedno kolo stojí, druhé na trávě hrabe. I když šel vůz v garáži tlačit, v momentě sešlápnutí brzdy se zadní kolo mohlo zablokovat a již nepovolit. Pokud auto kousek popojede a pak se kolo zablokuje, s oblibou to dělá odlepené obložení brzdových čelistí. Takže shodit buben a budeš chytřejší ;-)
Popisované cinknutí bylo podle mne s největší pravděpodobností od kardanového kříže - běžná věc.

Re: Diferenciál 2101 - oprava/výměna?

PříspěvekNapsal: ned lis 30, 2014 14:29
od AnderN
No to by mě sice potěšilo, kdyby to bylo jen brzdou, ale ta by snad nezablokovala auto tak, že by se na zpátečku vůbec nepohnulo? Spíš bych jel a to zablokované kolo "táhnul s sebou". Ano, auto dlouhodobě stojí. Nechávám ho zajištěné klínkem s povolenou ruční brzdou.

No zkusím to omrknout a uvidím, až se za pár týdnů dostanu k autu. Každopádně díky za tip, zadní brzda je jednodušší než vytahovat dif :-)

Re: Diferenciál 2101 - oprava/výměna?

PříspěvekNapsal: ned lis 30, 2014 15:09
od ger007
Pokial bolo druhe kolo na trave uplne v pohode. No stress zhodit bubon a uvidis

Re: Diferenciál 2101 - oprava/výměna?

PříspěvekNapsal: ned lis 30, 2014 15:31
od Vašátor
Přesně tak. Odlepené obložení z pakny dokáže kolo zablokovat tak, že s ním motor nehne ani na asfaltu.

Re: Diferenciál 2101 - oprava/výměna?

PříspěvekNapsal: ned lis 30, 2014 22:46
od AnderN
No jak říkám, to mě nenapadlo ... dával jsem to do souvislosti jedině s tou procedurou odlepování spojky. Mrknu na to až tam pojedu, snad za dva týdny, a dám vědět jak jsem pochodil.

Re: diferencial 2101

PříspěvekNapsal: ned lis 30, 2014 22:48
od mušketýr
Tomuto nerozumím:Dále je třeba vědět, že zajišťovací pojistky, které drží kardanové kříže, jsou kalibrované a vyrovnává se jimi vzájemná souosost obou částí kardanu. Čili není jedno, jak se to zpátky složí!!!
Co je na nich kalibovaného?
Děkuji za osvětu.m.s:

Re: diferencial 2101

PříspěvekNapsal: pon pro 01, 2014 08:42
od Luděk Musil
mušketýr píše:Zajišťovací pojistky, které drží kardanové kříže, jsou kalibrované a vyrovnává se jimi vzájemná souosost obou částí kardanu. Čili není jedno, jak se to zpátky složí!!!
Co je na nich kalibrovaného?

Hmotnost .... eeeeh - kecám .... tloušťka :idea: .
Když nebudou podélné osy obou kardanů proti sobě, tak kardan bude vibrovat. L.

Re: diferencial 2101

PříspěvekNapsal: pon pro 01, 2014 13:55
od Vašátor
Ano, Tůma o tomto píše, včetně rozměrů pojistných segrovek. V reálu jsem se však ještě s rozdílnými segrovkami nesetkal. Tím ale netvrdím, že to tak nemůže být ... je potřeba si na to dát pozor.

Re: diferencial 2101

PříspěvekNapsal: stř pro 03, 2014 22:41
od Dusan
predpokladam ze od urciteho roku vyroby rozdielne podlozky netreba.....

Re: Diferenciál 2101 - oprava/výměna?

PříspěvekNapsal: sob pro 13, 2014 22:59
od AnderN
Takže -- vaši teorii se zaseklou brzdou potvrdil i jeden známý, který se s tím setkal na svém Fiatu 125p. Dnes jsem se dostal k autu, zvedl zadek ... pravé kolo se točí normálně, levé nejde dozadu otočit vůbec, dopředu se pohne jen s velkým úsilím. Sundám kolo, demontuju buben (šel celkem hladce) a světe div se, na podlahu garáže vypadlo uvolněné obložení z obou brzdových čelistí. Jinak buben se zdá být v pořádku, ale vzhledem k tomu, že druhá zadní brzda pro změnu sákne a brzdí jen náznakem, tak provedu stejně repasi zadních brzd.

Chci se zeptat -- co všechno doporučujete měnit a jaký materiál zvolit? Konkrétně -- brzdové válečky jasně, ale jaké vybrat? Ceny se liší od cca 150 Kč na lada-dily.cz až po cca 650 Kč za ATE nebo BOSCH. Vyplatí se připlatit, nebo je spolehlivá funkčnost a dobrá životnost i u těch levných? Dále čelisti/obložení -- obložení má asi 2,5 mm a je rovnoměrné. Nechat to slepit, nebo koupit čelisti nové? Opět se ceny liší v podobném rozsahu jako u válečků, s čím máte dobré zkušenosti? Co vratné pružiny -- je lépe vyměnit, nebo není potřeba řešit?

Mám zkušenosti z jiných značek, u některých když se rozebírají bubnové brzdy, vyplatí se vyměnit vše nejlépe včetně bubnů, protože se např. často deformují do oválu. Ptám se tedy, jak to chodí s Ladou? :-) Předem díky za názory.