Oprava převodovky

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod dvk » pon lis 08, 2010 12:59

Jo, co jsem vyměnil olej a dal PP-90, taky mi za studena jde blbě řadit I. a II (předtím vše ok). Ale nic kritického, když řadíš IV. a pak I. a dvojku s vyšlápnutím spojky/meziplynem, tak to jde.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvekod Míra151 » pát lis 12, 2010 20:41

jestli mohu tak se taky přidám
Mám převodovku 5q a vyskakuje III stupeň, krom toho když otáčím kardanem takse po třetině otáčky kousne a musím cuknout abych moh pootočit dál. Pochopitelně otáčím rukou
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Míra151
 
Příspěvky: 928
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Příspěvekod kuchi » sob led 15, 2011 06:49

Take bych si přihřál polívčičku , mam 5q ve kterem jsem vyměnil ložiska , gufera , vydličku 3. a 4. st.(ze staršího 4q kde fungovala) , olej. TAkhle sloužila asi rok a ted mi začala vyskakovat 4 tedy cela šajtra vyskočí v tahu ale při brždění motorem tam 4. drží , 3. mi vyskočila je když jsem poušěl a přidával náhle plyn (cukal motorem) jinak normalně drží , zajišťovací pružina je zřejmně v pořádku(neni prasklá) . Tak ted čekám návrhy co by to mohlo byt ať se muzu psychycky a finančně nachystat . A ještě asi jezdim tak rok s trošku ohlou lamelou pri rozjezdu to klepe s motorem tak ze mi to urvalo jeden silenblok , uvadim jestli i to nema vliv na tuto zavadu
kuchi
 
Příspěvky: 59
Registrován: pon srp 13, 2007 19:45
Bydliště: Nová Dědina

Příspěvekod Dusan » pát dub 15, 2011 12:36

No mam par otazok kedze vlakno s pretesnenim prevodovky je zamknute :)

Aky rozmer gufera ide da zadnej casti prevodovky 5Q. Teda vystupna hriadel na ktoru sa napaja kardan.

Je možne to gufero vymeniť aj bez rozobratia prevodovky ? teda len demontovat zadnu prirubu zaisteny tou 30 matkou ? tj jedno matičkova operacia ?
Dusan
 
Příspěvky: 3868
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod dvk » pát dub 15, 2011 13:02

Dusan píše:Aky rozmer gufera ide da zadnej casti prevodovky 5Q. Teda vystupna hriadel na ktoru sa napaja kardan.

32x56x10
http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 21783.html

Dusan píše:Je možne to gufero vymeniť aj bez rozobratia prevodovky ? teda len demontovat zadnu prirubu zaisteny tou 30 matkou ? tj jedno matičkova operacia ?

Jojo, přesně tak, jenom sundat ten unašeč.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvekod Dusan » pát dub 15, 2011 16:27

ved prave take mi dali ale Tuma piše ze tam ide 50x30,5x10 a to otriaslo mojou vierov v TUMU :D :P

Ešte otazka ten hriadel na ktory ide spojkova lamela a dosada do ložiska ktore je na zotvacniku..kluke ? Ma trošku vôlu radialnu ma to tak byť.... je mi jasne že potom ked sa to usadi do toho ložiska tak to bude lepšie. ale pre istotu sa pytam predom.
Dusan
 
Příspěvky: 3868
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod Dusan » ned kvě 29, 2011 17:23

Mam par otázok na 5q prevodovke je pohon rychlomeru označeny modrou farbou tj prevodovy pomer 1,33 v kobinaciii s rozvodovkou 4,1.

Na tej čo som vybral z auta je červena farba.... teda s kombinaciu s akou rozvodovkou to je ?
otačať kolesami sa neda momentalne tak že počitanie neprichadza do úvahy.

Je naročne prehodiť pohon rychlomeru na prevodovkach z 4q na 5q ? treba nejake tesnenia ?
Aka ma byt hruba lamela tych uvadzabných 3,3 mm je pre jedno obloženie alebo komplet ak to zmeram posuvnym meradlom je to na novej alebo minimalna miera ?

trocha OT ako povolim 6 skrutjky ci drzia zotrvak su ako privarene a motor sa pretačaa.
DAkujem
Naposledy upravil Dusan dne ned kvě 29, 2011 17:51, celkově upraveno 1
Dusan
 
Příspěvky: 3868
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned kvě 29, 2011 17:45

Tady je více otázek jak odpovědí, také nějaké otázky přidám :mrgreen: .

Na jedné převodovce mi vypadává pátý kvalt při přechodu z tahu do brždění motorem. Nevypadne úplně do polohy neutrálu, ale tak nějak mezi polohu zařazené rychlosti a neutrálu přitom se to chová jako v neutrálu. Pokud pouštím plyn velejemě tak se kvalt udrží, ale šaltpáka se stejně citelně pohne směrem k neutrálu. Dále to dělá potíž i při řazení toho pátého stupně, ten se musí řadit do volnoběžných otáček, přejít pak do brždění motorem a teprve akcelerovat.

Dále jsem se zmocnil jiného pětikvaltu kde vypadává pro změnu čtverka, též při brždění motorem, víc o ní dále nevím.

Co může být špatně? :lol:

Dusan, Výměna pohonu rychloměru (té venkovní části) je snadná, povolíš matičku, vyjmeš a druhý vložíš. Mezi je jen jedno malé papírové těsnění. Jde jen o to aby ty náhony byly stejné, neb jsou tři druhy dle rozvodovek. Pokud by jsi chtěl měnit náhon pro 4,1 za 3,9 tak by jsi musel měnit i protikus na výstupní hřídeli pod deklem, ale tam je to pro mne již španělská vesnice :lol: . Jak poznat který je který lze vyčíst zde http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6060 .

Šrouby na setrváku pokud nejdou povolit silou je třeba užít ještě větší síly :) , třeba předpružit klíč a klepnout do něj. Nějaké nahřívání bych asi na setrvák nepoužíval.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod kuchi » ned kvě 29, 2011 19:24

mě začal vypadavat kvalt při akceleraci protože mi vychcal olej přeš gufero a na sucho se očesal synchron a ty zoubky na kole do kterych nabyha a i trochu presuvnik
kuchi
 
Příspěvky: 59
Registrován: pon srp 13, 2007 19:45
Bydliště: Nová Dědina

Příspěvekod Dusan » pon kvě 30, 2011 07:12

Koko Loko píše:
Dusan, Výměna pohonu rychloměru (té venkovní části) je snadná, povolíš matičku, vyjmeš a druhý vložíš. Mezi je jen jedno malé papírové těsnění. Jde jen o to aby ty náhony byly stejné, neb jsou tři druhy dle rozvodovek. Pokud by jsi chtěl měnit náhon pro 4,1 za 3,9 tak by jsi musel měnit i protikus na výstupní hřídeli pod deklem, ale tam je to pro mne již španělská vesnice :lol: . Jak poznat který je který lze vyčíst zde http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6060 .


Podla toho odkazu netreba vnútri nič meniť kedže vnutorné koleso je vždy rovnaké stačí prehodiť nahon čo je vonku.

dalšie rady nikto nič ? čo dospávaťe po Zraze :D :P
Dusan
 
Příspěvky: 3868
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod Cory » pon kvě 30, 2011 11:50

mne sa zda, ze pre 4,1 a 4,3 je vnutorne koliesko rovnake a pre 3,9 je ine.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Maniac » pon kvě 30, 2011 11:57

vyskakování 4 způsobuje většinou špatná pružina pod mosazným kroužkem sinchronu.
Moje www stránky k nakouknutí:

http://www.ladavixen.com/

Její jméno je " Vixen " .
Uživatelský avatar
Maniac
 
Příspěvky: 227
Registrován: čtv zář 25, 2008 08:50
Bydliště: Uničov

Příspěvekod dvk » pon kvě 30, 2011 12:09

Maniac píše:vyskakování 4 způsobuje většinou špatná pružina pod mosazným kroužkem sinchronu.

Nebo taky pružný kroužek vymezující ložisko mrkve ze strany od frémy.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvekod Dusan » pon kvě 30, 2011 15:00

Cory píše:mne sa zda, ze pre 4,1 a 4,3 je vnutorne koliesko rovnake a pre 3,9 je ine.


a zistim to pri skladaní ? teda vložení mnahonu ? ano nevtrepal som to tam ach jo....

Ako tažké je vymeniť to vnutorne ozubene koleso nahonu ? treba vypustiť olej ?

Inak června farba na nahone prevod 3,9 modra farba prevod 4,1 poprosim doplnit do temy prevodove pomery...
Dusan
 
Příspěvky: 3868
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Oprava převodovky

Příspěvekod kartar » sob úno 11, 2012 21:00

Ahoj.
Mám takový hloupý dotaz na odborníky. Jak vyndat to přední gufero ? Je potřeba odstranit ten kovový kroužek nebo stačí jen hrubé násilí (kleště, šroubovák ?). Jak gufero, tak ten kroužek tam drží docela bytelně, a nerad bych něco ulomil. Prohledal jsem kde co, ale takovou prkotinu, nikdo neřeší :oops:
Díky
Lada 1500s (1978)
Uživatelský avatar
kartar
 
Příspěvky: 102
Registrován: sob úno 04, 2012 16:57
Bydliště: Hradec Králové

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron