Oprava převodovky

Moderátor: Moderátoři

Re: Oprava převodovky

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned úno 12, 2012 00:43

Je tam tuším taková dírečka, tou prostrčíš nějakou tyčku a přes ní gufero vyklepneš. Poznač si hlavně hloubku usazení gufera, ať to druhé nasadíš stejně hluboko.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Oprava převodovky

Příspěvekod kartar » pon úno 13, 2012 17:41

Díky za pomoc, je to venku.
Lada 1500s (1978)
Uživatelský avatar
kartar
 
Příspěvky: 102
Registrován: sob úno 04, 2012 16:57
Bydliště: Hradec Králové

Re: Oprava převodovky

Příspěvekod kartar » stř čer 03, 2020 09:31

Ahoj,

po několika letech jsem se opět hrabal v převodovce protože na neutrál zní jak piliňák a patý stupeň v záběru pod 3 tisíce otáček kňourá - takže dokud nevypadávají kvalty můžu být docela spokojen :D

O co ale jde. Po složení mě překvapila docela velká axiální vůle předlohové hřídele, což podle mě právě způsobuje zvýšený hluk na neutrál a možná i kňourání 5. stupně. Takže moje otázka zní: Co vlastně zabraňuje axiálnímu pohybu předlohové hřídele? Vzad je to kroužek na předním ložisku, popř. zadní ložisko. Ale ve směru dopředu nic takového není a nálitek uvnitř koše spojky to vzhledem k tolerancím papírového těsnění asi být nemůže.

Jediné co mě napadá je ozubené kolo vstupní hřídele, které se časem ojede a předlohová hřídel začne cestovat. Ale je to možné?

Předem děkuji za názory

P.S.:Ještě dodám, že přítlačný kroužek mezi košem spojky a ložiskem vstupní hřídele jsem vyměnil za nové provedení, takže vstupní hřídel žádný axiální pohyb nemá.
Lada 1500s (1978)
Uživatelský avatar
kartar
 
Příspěvky: 102
Registrován: sob úno 04, 2012 16:57
Bydliště: Hradec Králové

Předchozí

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 0 návštevníků