Oprava převodovky

Moderátor: Moderátoři

Oprava převodovky

Příspěvekod wiku » pát lis 05, 2010 11:00

Zdravím. Opět po několika tisících kilometrech se mi porouchal 5q. Už po 8mé půjde ven z auta. Je někdo v severních čechách (Děčín), ať už opravář nebo někdo tady z fóra, kdo by to projel, případně zkouknul rozebranou převodovku a řekl mi co s tím je? Závady jsou: vyskakující pětka ( to bych ještě zvládl opravit), cinkání zubů při řazení z 2 na 3 a z 3 na 4 pokud se motor trochu víc vytočí. Dále při studeném motoru nezařaditelná dvojka z 1 na 2. Podřazovat za studena z 3 na 2 vůbec nejde, za tepla jen s meziplynem.
Chce to někoho kdo už 5q řešil. Protože já jsem vlastně ještě nikdy nejel s dokonale fungujícím pětikvaltem, takže nevím jak se má chovat.
wiku
 
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvekod Marek » pát lis 05, 2010 11:07

Pětikvalt se musí chovat naprosto stejně jako čtyřkvalt.

Podle toho, co popisuješ to vypadá, že máš ohnuté vidlice řazení nebo táhla. Hledá se to blbě, protože to většinou není na pohled vidět. Jestli ono by nebylo lepší za dvojku koupit jinou převodovku.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Luděk Musil » pát lis 05, 2010 11:50

Vyskakující pětka = vymačkené jádro spojky
špatné řazení = synchrony
Vše se dá vyměnit z nějaké rozebrané převodovky, jádro se musí koupit nový.
Detaily (jednotlivé kusy) by bylo potřeba vidět in natura.
Ale není to nic světobornýho - dá se to zvládnout za odpoledne (tedy vlastní rozborka a sborka převodovky), sám jsem si takhle už udělal 3. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Saša » pát lis 05, 2010 17:37

wiku píše:Dále při studeném motoru nezařaditelná dvojka z 1 na 2

Tenhle problém jsem mněl po koupi 043 . Vyřešeno jako mávnutím kouzelné hůlky . Nalit nový olej (Castrol) + nějaká přísada v tubě (doporučení v prodejně) . Bohužel už je to 12let tak si značku , nebo co to bylo nepamatuji .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod vintera » pát lis 05, 2010 18:02

pokud je v převodovce mazut, tak výměna oleje pomůže, ale většinou je v háji synchron
vintera
 
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvekod wiku » sob lis 06, 2010 00:37

Právě že olej je v převodovce nový. Synchrony jsem při poslední rozborce dával všechny nové ( nejeté z komunistických zásob). Táhla od vidliček jsem kontoroloval na broušené rovné desce - byly rovné. Rovnost vidliček jsem nekontroloval.

Na pětce je nová vidlička, nový přesuvník a nové to slisované dvojkolo. Dokonce jsem i vymezoval vůle na všech hřídelích.

Luďěk: odkud jsi?
wiku
 
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvekod Saša » sob lis 06, 2010 14:45

vintera píše:ale většinou je v háji synchron

To by řadit šlo ale "přes zuby" . Tady prostě nejde posunout páku , jako když unáší spojka a synchron to nepustí .
wiku píše:Právě že olej je v převodovce nový

Já ho také vyměnil a nic . Pomohl až ten Castrol .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod wiku » sob lis 06, 2010 15:18

Saša: přesně to je ono! Jako kdyby unášela spojka a synchron to tam nechtěl pustit. Když hodně zaberu, tak to tam skočí, ale to se bojím že už něco ohýbám. Ten castrol byl řidší nebo hustší než normální převoďák? A ta přísada kterou si nepamatuješ, co měla dělat? Abych věděl po čem se mám ptát.
wiku
 
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvekod Trevor » sob lis 06, 2010 20:05

To moze byt aj zlou vidlicou. Moze byt ze synchronizacnu spojku to neposuva rovnomerne ale z kriza a teda sa to drhne ale takto na dialku je to tazke ono aj ked to clovek kontroluje rozobrate tak sa moze zdat byt vsetko ok ale v otackach sa to sprava trochu inal. Na tvojom mieste by som nasiel nejaku 4q a celu chynronizaciu a radenie by som prehodil zo 4q. Ono vtip je vtom ze rozmontujes prevodovku 4q ktora ma 30 rokov a vnutro vyzera ako keby bolo vyrobene pred mesiacom. To co teraz kupis ako nahradny diel stoji za velku picu.
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Trevor
 
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK

Příspěvekod Puhi » ned lis 07, 2010 11:02

mne 5q tiež ide radiť ťažko z 1 na 2 za studena, ale ide to. Za tepla to ide bez problémov. Ale ja mám chybu určite v tiahlách k vidličkám, no zo zhonu som nezháňal nové, tak som to poskladal. Vymeň tiahla a bude to ok, vidličky preventívne ak nejaké máš, môžeš tieš :)
Trevor, ale zo 4q toho až tak veľa nepoužiješ,synchrony jo, ale tiahla su napriklad ine
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod Trevor » ned lis 07, 2010 12:42

Ale tie tiahla na ktorych je vidlica tak tie naco chces menit? Hadam mi nehces tvrdit ze ohnes 15mm gulatinu ktora je este ktomu cementovana a je namahana len na tah. Inak mas pravdu tie tiahla su ine. Treba hlavne vymenit tu synchronizacnu spojku synchron a vidlicu. Popripade este treba skontrolovat blokovaci mechanizmus (gulicky a pruzinky) ale tam sa nema co pokazit :?:

Problematicke radenie 1q + 2q v zimnych mesiacoch je aj na novych autach takze ztoho robit vedu asi nema zmysel. Ovsem ked to nejde skoro vobec tak bude asi niekde problem.
Zo 4q sa da pouzit takmer vsetko len treba vediet ako nato. Tam je aspon ta istota te tie diely vydrzia nejaky ten km co sa o nevych nd neda povedat. Dalsou kapitolou je ten skurveny olej. Normalne to chodi asi len stym ruskym picusom ktory aj ked je husty tak prevodovka radi nadherne a pritom nehuci (neplati pre 5q :D )
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Trevor
 
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK

Příspěvekod Puhi » ned lis 07, 2010 12:45

Trevor píše:Hadam mi nehces tvrdit ze ohnes 15mm gulatinu ktora je este ktomu cementovana a je namahana len na tah

neboj sa, panovi Puhimu sa to podarilo :mrgreen: ale to len mojou debilitou
mimo iného, môže tam byť aj výrobná vada keď sa to stále opakuje
zo 4q sa niečo použiť dá, niečo nie, niečo tam nieje vôbec. (5q súkolesie, to dá rozum...) dá sa použiť dokonca aj ten stredný obal, len som musel prevŕtať jeden závit. Ale ty to iste vieš :)
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod wiku » ned lis 07, 2010 17:27

Dobře. Zkusím jak říkáte sehnat funkční 4q a věci v čtyřkvatní části přendat. Ale když jsem zakládal toto téma, byl jsem pevně rozhodnutý to někomu dát na opravu. Přecijen rozebírat to po 8mé už je trochu o nervy :-) . Jediná věc co mě může těšit je, že sice neřadí, ale zato 5ka nehučí :-) .

A ten ruský olej... Už jsem o něm četl v hodně tématech. Co je to zač? Měl jsem tam nalitý černý PP90 od Parama, teď mám PP90 od Mogulu. Jakou měl specifikaci ten ruský? Dá se ještě koupit něco podobného?
wiku
 
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvekod rosta » ned lis 07, 2010 17:38

dal bych pp80-bohatě stačí a je řídší než devadesátka
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
rosta
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvekod Saša » ned lis 07, 2010 19:03

Mám dojem že tem Castrol byla také PP80-ka . A ta přísada ? prostě si již po těch letech nespomenu , ale na tubě byla "fotka" hřídelí převodovky . Nabídli mi to přímo v prodejně mototechny .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron