Stránka 2 z 5

PříspěvekNapsal: ned čer 20, 2010 09:50
od Marek
Ivo, ač je to určitě nepříjemné, žádná trága to není :wink:. Určitě si myslím, že na hutě to má času dost. :wink:

Bude třeba vyměnit nejen tento píst, ale všechny, na kterých je otisk po srážce s ventily. Tam totiž nikdy nemáš jistotu, že píst není vnitřně poškozen - nějaká mikrotrhlinka umí pěkně zavařit. Pár ve vysokých otáčkách roztržených pístů jsem už viděl a ujišťuji Tě, že tento Tvůj pohled do současného motoru je proti tomu mému pohledu krásný.....

Nechal bych udělat výbrus na první nadrozměr, to bude asi 82,4 mm, dal nové písty dle výbrusu a výbrusové kroužky, dále nové uložení kliky na hlavních i ojničních čepech a máš prakticky nový motor. Výbrus se dá pořídit za cca 2500 Kč, pokud máš známé, pak samozřejmě i levněji. Písty a kroužky tak do dvou tisíc, šály pětikilo. Když k tomu připočtu ostatní materiál, máš za šestku nový motor, který to auto doslova přežije. Vím, není to málo, zvláště uvážíme-li stáří vozu, ale je to asi nejlepší řešení.
Samozřejmě můžeš to celé složit i bez výbrusu, tedy do současných válců vrazit originál rozměr pístů a kroužků, šály a jedeme. Ale není to stoprocentní jistota, že se to povede, zvláště pokud jsou na stěnách válců nějaká poškození, jak píšeš.

Kdybys ten motor potřeboval složit, není problém - složím Ti ho grátis, jen bys ho sem ke mně musel nějak dostat.


Pokud by ses rozhodl ke koupi jetého motoru, můžeš a nemusíš mít štěstí - je to zajíc v pytli.

PříspěvekNapsal: ned čer 20, 2010 12:14
od MartasBrno
Budu trochu mimo.
Pochopil jsem to tak, že "servis" vyměnil hlavu z nutnosti a nad písty mávli rukou s tím, že pracovní plochy jsou OK a těmi vruby :shock: se asi moc netrápili. Na těch fotkách mne ale zaujalo to, že ten 4. píst má úplně jiný povrch než ostatní. 2.a 3. vypadá na pohled pěkně, a ten 4. je plný úsad a jakýsi "vypálený" - nevím jak to nazvat. Zajímala by me příčina tohoto, ikdyž je to teď asi celkem bezpředmětné.

PříspěvekNapsal: ned čer 20, 2010 12:40
od Ivo
Marku, ve všem co jsi napsal máš samozřejmě pravdu, jenže to má pár ALE. Tím nejdůležitějším je , že auto dost nutně potřebuju po-pá. Oželet ho můžu jenom so, ne. Zkoušel jsem, že to skládám z nových dílů, tak jak píšeš, ale bohužel, všechny součástky jenom na objednávku, takže i z poskládáním asi týden. Druhý motor, co jsem si nechával jako záložní je na výbrus, protože ho brácha přidřel. Měl ho sice potom v servisu na opravu, ale ve válcích jsou znatelné stopy, což jsem nevěděl. Prostě sláva servisům.

MartasBrno přesně tak. Na třech pístech jde vidět, jak se to potkalo a ten 4 to odnesl nejvíc. Teoreticky mohl vypadat stejně jako ty ostatní, ale časem se dopracoval k tomuto stavu, v jakém jsem ho našel. Nejsou to usazeniny, ale je to celé nějak vypálené, tvrdé.

PříspěvekNapsal: ned čer 20, 2010 16:11
od Luděk Ondrůch
Ivo, jeden motor bez hlavy mám doma navíc, pokud by ti ho byl ochoten Marek rozhodit a zkontrolovat (údajně byl dobrej, ale já ho v provozu neviděl) tak ti ho klidně vyměním za ten ťuklej (stejně by časem šel na převrtání).

PříspěvekNapsal: ned čer 20, 2010 20:05
od Ivo
Luďku, díky za nabídku, budu nad tím uvažovat.

Motor jsem nějakým záhadným způsobem poskládal a budu to zkoušet. Zatím jede normálně, akorát volnoběh je stále 2000. Nevím proč. Nakonec jsem vyměnil jenom ten jeden píst. Když jsem z druhého motoru začal vytahovat i ostatní, že je vyměním všechny, tak se mi hned jeden rozpadl okamžitě když jsem ho vytáhl z bloku. Ulomený kousek pístu mezi kroužkama a prasklý první kroužek. Ostatní už jsem neměl odvahu vytahovat. Každopádně budu muset uvažovat nad tím, že jeden budu muset zgenerálkovat. Je otázka , který.

PříspěvekNapsal: pon čer 21, 2010 05:26
od Luděk Musil
Pěkný ... moc "pěkný" :puke:
L.

PříspěvekNapsal: pon čer 21, 2010 06:53
od Marek
Ivo, pokud by ses v budoucnu rozhodl pro nějakou opravu, jsem Ti k dispozici.

PříspěvekNapsal: pon čer 21, 2010 15:18
od Ivo
Marku díky za nabídku. uvidím jak se to bude vyvíjet. Pokud bych skládal nový motor, tak bych se asi ozval.

Chybové kódy jsou 22 a 23. kouknu co to znamená, vypiju kafe a oředělám to na karbec :lol: . Ne, sranda.

PříspěvekNapsal: pon čer 21, 2010 20:58
od Kalasnikov
Kdybys někdy řešil ten výbrus tak mám dobré zkušenosti s firmou Pobuda Kunčičky u Bašky. Nechával jsem tam brousit válce z motorek a z traktoru a vždycky spokojenost.

PříspěvekNapsal: pon čer 21, 2010 21:12
od Ivo
Kalasnikov píše:Kdybys někdy řešil ten výbrus tak mám dobré zkušenosti s firmou Pobuda Kunčičky u Bašky. Nechával jsem tam brousit válce z motorek a z traktoru a vždycky spokojenost.

Díky za informaci. Tu firmu znám. Když jezdím k Atexovi, tak jedu kolem. Už se pracuje na zjištění ceny výbrusu.

PříspěvekNapsal: úte čer 22, 2010 05:25
od Luděk Musil
Hele - dneska odpoledne se podívám na druhý ponk a mohl bych tam najít 3 písty (rozměr změřím), možná budou i s kroužkama. L.

PříspěvekNapsal: úte čer 22, 2010 16:04
od Ivo
auto už jezdí tak jak má. Aspoň se tak tváří. Včera to dělalo binec proto, že byl ulomený jeden drátek do čidla polohy klapky, to byla ta chyba 22. A 23 je čidlo teploty vzduchu a to se nedivím že to hlásilo, protože jsem to měl nastartované bez filtru. Teď nezbývá než jezdit a sledovat to. Až se zmátořím z toho všeho co mě čeká, tak se asi pustím do GO druhého motoru.

PříspěvekNapsal: úte čer 22, 2010 16:05
od Laďuša
Ivo píše:Teď nezbývá než jezdit a sledovat to

Jestli tě auto vypeče, tak to bude v Kundě... :mrgreen:

PříspěvekNapsal: stř čer 23, 2010 05:25
od Luděk Musil
Laďuša píše:Jestli tě auto vypeče, tak to bude v Kundě...
NESTRAŠ!!!!!!! :axe: .
L.

PříspěvekNapsal: stř čer 23, 2010 06:54
od Marek
Fakt je, že laďácký motor snese opravdu hodně. Ale všechno ne.....

Každopádně to chce co nejdřív složit jiný motor, který se kvalitně repasuje, přehodí kus za kus do vozu a je po problému.