Divný píst

Moderátor: Moderátoři

Divný píst

Příspěvekod Ivo » sob čer 19, 2010 16:53

Je to píst z mojeho motoru, na 4 válci. Motor se choval normálně, akorád jsem chtěl vyměnit gufera na ventilech a po sundání hlavy jsem byl nemile překvapen. Jak k tomu došlo? ostatní písty jsou dosekané, protože původnímu majiteli se motor potkal a nechl si to opravit v autorizovaném servisu, kde mu měnili hlavu.
Přílohy
DSC08450.JPG
DSC08449.JPG
DSC08445.JPG
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
Ivo
 
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice

Příspěvekod rosta » sob čer 19, 2010 17:59

jsou to písty s vybráním-mají je 1600 ale jestli i jiné kubatury nevím-a je na nich šílená vrstva karbonu-očistit, dekarbonizovat, jinak jim nic není
rosta
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvekod Little Red Riding Hood » sob čer 19, 2010 18:04

hele a to jsouna tom jen usady a nebo je pist poškozenej??..
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod rosta » sob čer 19, 2010 18:09

no je votlučenej od toho jak se to potkalo......
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
rosta
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvekod Hurikán » sob čer 19, 2010 18:52

No jo, jenomže mě, ale hlavně asi i Ivoše, :) by zajímalo, co je to za čočku na dně pístu, co je hned na prvním obrázku? Na zbylých fotkách jsou písty otlučené a zakarbonované.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod Maysner » sob čer 19, 2010 19:18

rosta píše:jsou to písty s vybráním-mají je 1600 ale jestli i jiné kubatury nevím-a je na nich šílená vrstva karbonu-očistit, dekarbonizovat, jinak jim nic není


tyto maji je pouze 1.7. o to vubec nejde :wink:

ten 4 valec je hruza. to neni od potkani. potkani je videt na ostatnich. jak mas "vybrani" na ventily (ty ruzky), tak je na prvnim obrazku videt jak se to potkalo. to vybrani je nedostatecny a ventil se do neho nevleze
ale ten 4. vykousanej. hruza. to je tak na vybrus :?
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Atex » sob čer 19, 2010 19:22

Hurikán píše:No jo, jenomže mě, ale hlavně asi i Ivoše, :) by zajímalo, co je to za čočku na dně pístu, co je hned na prvním obrázku? Na zbylých fotkách jsou písty otlučené a zakarbonované.


To maji vsechny 17ky....

Jedna se hlavne o ten doslova rozmlaceny pist na druhe a treti fotce. Zrovna jsem Ivovi pomahal s vymenou hlavy kdyz jsme narazili na tohle. Ty diry jsou hodne hluboke, dalo by se to merit snad v centimetrech. Mimo to, vybrani pro ventily bylo zapraskane kusy rozbiteho pistu, ja osobne se divim, ze ten motor jezdil tak jak jezdil.
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Atex
 
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Hurikán » sob čer 19, 2010 19:29

Atex píše:To maji vsechny 17ky....

Aha, díky za info. 17ku jsem kuchlou zatím ještě neviděl. Tak zase jsem o něco chytřejší. :)

Každopádně ten 4. píst je solidně rozsakrovaný. :shock: :scratch:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod Atex » sob čer 19, 2010 19:36

Zarazejici hlavne je, ze to predchozim u majiteli takto, s tim znicenym pistem poskladali zpet. Rad bych vedel, kde tento autorizovany servis Lada sidli, abych na podobne HOVADA nahodou nekde take nenarazil (nebo nekdo z klubu).
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Atex
 
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Marek » sob čer 19, 2010 19:45

To je jednoznačně motor 1700.

Podle pohledu do útrob soudím, že ten motor musel být po pořádné kolizi. Pravděpodobně se ve vysokých otáčkách potkaly písty s ventily, které se urazily a než se motor úplně zastavil, napáchaly tam ty uražené talíře ventilů takovou spoušť.

Můj názor je jednoznačný - výměna pístů, překroužkovat a zkontrolovat nedoběhy v horních úvratích (jestli nejsou ohnuté ojnice).







Atex píše:Zarazejici hlavne je, ze to predchozim u majiteli takto, s tim znicenym pistem poskladali zpet. Rad bych vedel, kde tento autorizovany servis Lada sidli, abych na podobne HOVADA nahodou nekde take nenarazil (nebo nekdo z klubu).

Zarážející to je. Ale dokud budou v Česku pracovat diletanti, tedy vykonávat danou práci budou lidé, co o ní nemají ani páru, nemůžeme se absolutně ničemu divit, bohužel...
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod radek mb » sob čer 19, 2010 20:42

Údržba před cestou do Estonska?
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod Ivo » sob čer 19, 2010 20:56

Ano, je to motor 1700. Co si tak matně vzpomínám, tak předchozí majitel říkal, že mu někde když byl daleko od domova, začal mlátit řetěz a že myslel, že dojede. Bohužel nedojel. Podle mě, při brždění motorem to přeskočilo a potkalo se to. V servise mu vyměnili hlavu a tu mi ukazoval. Byly tam rozmlácené sedla ventilů a to dost hluboko. Proč nevyměnili i ty písty nevím. Jestli to chtěl mít co nejlevnější (to mi ale moc nepasuje, protože byl docela pedant), nebo mu to ani neřekli a mysleli si, že je to dobré. Každopádně je to pěkně na hovno, protože to cítit i na stěnách válců a na GO motoru prostě nemám ani čas, ani peníze. Ještě přidám jedno fotku pístu, když už je vytáhnutý.

Kolik je vlastně ten nedoběh pístů, ať to můžu zítra zkusit změřit. Vím že bych to tu určitě někde našel, ale opravdu na to nemám moc náladu, protože když se sere, tak se sere. Na druhé hlavě, která měla být po výměně gufer, snížení a zabroušení ventilů, jsou dva ventily ohnuté :twisted: .
Přílohy
DSC08469.JPG
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
Ivo
 
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice

Příspěvekod Ivo » sob čer 19, 2010 20:57

radek mb píše:Údržba před cestou do Estonska?

Spíš to momentálně vypadá, jako údržba před cestou do hutí.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
Ivo
 
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice

Příspěvekod dmatej » sob čer 19, 2010 21:04

Tý jo, to je masakr :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod Cory » sob čer 19, 2010 21:14

Nedobeh by mal byt 0,9mm.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků