Stránka 1 z 4

převodka řízení

PříspěvekNapsal: ned čer 06, 2010 16:26
od rosta
dneska se mě stalo že když jsem měl kola v rejdu a potom jel rovně tak jsem měl v převodce vůli jako u traktoru-vytočil jsem kola do rejdu a pak zpět do přímého směru a vůle zůstala-potom jsem projel levou a pravou zatáčku a vůle zmizela-prostě někdy tam vůle je a někdy ne-vím že vůle v rejdu je normální stav ale já ji mám i když mám kola rovně-nevíte někdo čím to je ? horní šroub na seřizování povolenej není-vypadá to na vyběhaný ložiska šneku a nebo rozsypanou kladku šneku..... nevím - prosím o radu

PříspěvekNapsal: ned čer 06, 2010 18:01
od ger007
mas v tom dost oleja ???

PříspěvekNapsal: ned čer 06, 2010 20:20
od Dusan
ta nastavovacia skrutka na domcekuu je uchytena na hlavnej pake otocne ale zabezpecuje drzanie paky v urcitej polohe je mozne ze sa ulomila hrava a tak zaistuje hlavnu paku tj paka nevyjde hore ale moze sa posunut nadol.....

PříspěvekNapsal: pon čer 07, 2010 20:59
od rosta
tak jsem to dnes rozdělal a :shock: žádný olej a ložisko kladky je po smti :cry: mám doma převodku z 01 a ta má krátkou volantovou hřídel-je ta hřídel jedem kus se šnekem a nebo jde ze šneku vyndat ? - že bych využil tu 01 jako dárce orgánů a nebo po výměně hřídele vyměnil komplet převodku-ona ta 01 je ve velice pěkným stavu a dokonce plná oleje - koukal jsem na autodíly krč a převodku nebo díly do ní jsem nenašel :?: tak nevím jestli se to dá ještě sehnat

PříspěvekNapsal: pon čer 07, 2010 21:05
od Ivo
Čistě teoreticky, kdybys to nijak jinak nevyřešil, tak bych ti mohl jednu s dlouhou hřídelí poslat poštou.

PříspěvekNapsal: pon čer 07, 2010 21:09
od Michal Karásek
Mimo pořadí: je to hnědé a teče to jako voda, co to je? Bývalá náplň mé převodky. Myslíte, že jsem udělal chybu, když jsem ji znova naplnil směsí PP90 a A00 cca 1:1?
(nechtěl jsem zakládat nové téma, tak to píšu sem)

PříspěvekNapsal: pon čer 07, 2010 21:15
od ger007
toš to je otázka čím ju naplnit, ked som jednu teraz bral od ivoša, hovoril, že naplniť normalnym motorovym olejom, nemam po ruke literaturu, o čom sa zmienuje ?

PříspěvekNapsal: pon čer 07, 2010 21:21
od Michal Karásek
Literatura se zmiňuje tuším o hypoidním oleji 140W, leč měl jsem strach o to aby nevytek, tak jsem ho trocha zahustil

PříspěvekNapsal: pon čer 07, 2010 21:25
od Ivo
ger007 píše:hovoril, že naplniť normalnym motorovym olejom

Převodovým.

PříspěvekNapsal: pon čer 07, 2010 21:28
od Křečík Barbuška
Olej jako olej :lol: . Spíše bych se klonil k obyčejnému převodovému. Nejsou v té převodce přítomny součásti z barevných kovů? V tom případě bych tam "hypoidní" olej nedával.

PříspěvekNapsal: pon čer 07, 2010 21:39
od Michal Karásek
Kecám...zrovna v návodu na údržbu 01tky jsem teď našel, že tam je obyčejný převodový PP90

PříspěvekNapsal: pon čer 07, 2010 22:02
od rosta
Ivo píše:Čistě teoreticky, kdybys to nijak jinak nevyřešil, tak bych ti mohl jednu s dlouhou hřídelí poslat poštou.
zjistím co a jak jestli se to dá vyměnit nebo ne a kdyžtak dám vědet-zatím díky. Dneska jsem volal to mototechny- :shock: nová převodka stojí 3350 kč :shock: :shock: ale jdou koupit samostatně náhr.díly, tak uvidíme..... tak jsem to byl zkoumat a ta 01 má trochu jinak ložisko kladky- u 01 je na jehlách u 05 převodky je na kuličkách-prosím někoho kdo má zkušenost s převodkou -jdou vyměnit vnitřnosti z 01 převodky do převodky 05 ? případně lze vzít kladku z 01 a přehodit ji do typu z 05 ?a jak ložiska šneku ?jdou přehodit a nebo ne ?dost se bojím kvality nových dílů tak bych raději transplantoval z 01 převodky-přece jen jde o řízení

PříspěvekNapsal: úte čer 15, 2010 10:30
od astero
Na nive som mal podobny problem, obcas vola vacsia, potom mensia, boli v haji loziska. Tak som sa jal na repas. Pri stahovani hlavnej paky riadenia hydraulickym lisom skrina povolila, paka vydrzala. A tak som kupil inu, dobru, CCCP. Co viem tak sa prevodky lisia len dlzkou hriadela k volantu na kratsi a dlhsi.

PříspěvekNapsal: úte čer 15, 2010 10:41
od Wolf
astero píše:... Co viem tak sa prevodky lisia len dlzkou hriadela k volantu na kratsi a dlhsi.

U Nivy by, pokud vim, mely byt jina loziska. Kdysi mi ji menili a davali tam nivackou, na ktere museli pro kombika vymenit i paku rizeni a pokud si vzpominam, byla i o neco drazsi. Jinak selskym rozumem, je tam snek a smykove treni, tak by tam mel prijit i hypoidni olej. Ja jsem tam daval (a i ted do Malucha davam) GYROL SYN 75W-90. Hustemu oleji bych doporucoval se vyhnout, pokud neni prevodka tesna, pak stejne v lete olej vytece a jeste pujde hur i tak tezke rizeni.

PříspěvekNapsal: úte čer 15, 2010 14:51
od Maysner
prevodky maji dve dylky hridele k volantu. tim se lisi na pevnou volantovou tyc, nebo delenou

niva vs. klasika ma jinou tu spodni paku. stejne jako u pomocnyho cepu rizeni