Zadne brzdy

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Zadne brzdy

Příspěvek od Marek89 »

Poradte mi, som bezradny.

Strašne ťažko ide z pravej strany dole nový bubon, musím ho z gumeným kladivom zbíjať dole. Ručna je odbrzdená, mam problem otočiť bubnom na poloosi, proste to drhne, hlavne v oblasti pakny. Tak isto som si aj všimol, že keď brzdím tvrdo, tak mi pedal malinko "kope". Tak isto počuť zo zadu taký slabý hvídzavý zvuk pri brzdení. Poradte.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Lada Rider
Příspěvky: 1067
Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
Bydliště: Brno

Příspěvek od Lada Rider »

neostava visiet valcek?
СЕКТОР ГАЗА парты
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10493
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Při jizdě se více hřeje zadní kolo, resp. buben.
Zcela jistě zarezlý/zatuhlý brzdový váleček.
Buď zgenerelákovat, lépe však vyměnit za nový. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Ten brdzdový valček je nový, možno ani nie pol roka. Vracia sa, čiže on to nebude.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Marek89 píše:Ten brdzdový valček je nový, možno ani nie pol roka. Vracia sa, čiže on to nebude.

V bubnu může být "vyjetá" hrana. Po sundání to chce přesoustružit buben - hlavně odstranit tu hranu na okraji.
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Novy bubon je to.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10493
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Hm ... dobrá ... váleček novej ... buben novej ... ruční brzda odbržděná.
Napadá mě poslední věc: lano ruční brzdy se vrací? Pružina, která je v bubnu, natahuje lano zpět? Pokud by byl lanovod a lano v něm přirezlé k sobě, mohlo by to mít tyto následky. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Pri zatiahnutej rucnej na 5 zarazku, tak na lavej strane je lanko povytiahnute cca 2cm, na pravej mozno 0,5cm. Moze to mat na svedomi ta rozperna tyc co je hned pod valcekom? Pravy bubon je pri jazde teply, vyzera to tak, ze je zabrzdeny v kuse.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10493
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

V tom případě mám podezření (podozrenie) na "nevyváženou" ruční brzdu - seřídit/posunout lano ve "středovém uložení" (pod kardanem).
Druhá varianta je opravdu zarezlý lanovod ruční brzdy (obzvláště pokud je poškozen obal - vyhřátý od výfukového potrubí).
Třetí variantou by mohlo být špatné seskládání vlastního mechanismu v bubnu. Jeví se mi jako nepravděpodobné. To však nemůžu posoudit bez detailních fotografií. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Luděk Musil píše:Druhá varianta je opravdu zarezlý lanovod ruční brzdy (obzvláště pokud je poškozen obal - vyhřátý od výfukového potrubí).

Jo, nevěřil by jsem, že i když je lanko přetržený, že to eště může fungovat... I když vlastně Markovo příznaky jsou celkem jiný, nicméně aspoň poukážu, že ta rez v bowdenu dokáže pěkně držet.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9320
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Určitě bych to viděl na zarezlý (zlomený) lanovod ruční brzdy. V případě špatné montáže (pootočení) výfuku se totiž výfuk opře o lanovod, propálí izolaci lanovodu, přičemž se v tom místě lanko skřípne a zarezne. Takže lanovod vyhodit ven, upnout do svěráku, lanko vytáhnout, pořádně namazat, přeizolovat propálené místo, správně spasovat výfuk a šup ho zpět :)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

lanko vest nad vyfukem a omotat ho v tom miste nejakym tepelne odolnym materialem. me to dela to samy na 06. jednoduse jsem povolil rucku tak, ze mi jedno kolo brzdi min. na technicke jsem rekl ze to seridit nejde, serizuje se to jedni sroubem obe strany zaroven, a tak mi to nechali byt. na parkovani to staci, z prudkyho kopce se nehne a stejne je tam vzdycky rychlost 8)
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Luděk Musil, tvoj odhad bol správny, lanko bolo zhrdzavené, preto to nebrzdilo.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Našiel by sa niekto, kto by vedel popísať návod ako vymeniť brzdové čeluste ?
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Michal Karásek
Příspěvky: 184
Registrován: čtv pro 04, 2008 13:07
Bydliště: Malátova 7, Jihlava

Příspěvek od Michal Karásek »

Pokusím se popsat tuto činnost v bodech - pokud na něco zapomenu nebo použiju neprofesionální postup, opravte mě prosím:

1. Vyšroubovat oba hroty na středění disku, a buď rukou nebo pomocí dvou šroubů M8, zatočených v závitech umístěných do kříže s těmi hroty stáhnout buben.

2. Odstranit pružinky, které zajišťují pakny zhruba na místě.

3. Velkým šroubovákem vyhodit dole o hranu dosedací plochy pakny - postupně. Pak vyháčkovat pružinu.

4. Vysadit pakny nahoře z prasátka. Celé sestavení i s pákou a rozpěrkou vytáhnout co to půjde ven, oddělat lano.

5. Na nové pakny nasadit vrchní pružinu, protlačit rozpěrku (je třeba hrubé síly).

6. Nasadit lano ručky, usadit celé sestavení na prasátko a potom i dole.

7. Natáhnout sikovkama spodní pružinu (pozor na oči, prsty).

Apps.:
a) Pokud potom nepůjde nasadit buben - uvolnit lanovod brzdy. Pokud ani to nepomůže a lano bude zevně volné, nezbývá než demontáž. Předchozí majitel mohl v rámci šetření navařit schůdek v rozpěrce, aby mu ruční brzda brala i při sjetých paknách. Páka je potom permanentně tlačená hranou pakny a drží je rozevřené.
b) Pokud už stahovat buben těmi šrouby, chce to s citem, závit v bubnu se většinou vymele.
[VAZ 2104 Květuška (dříve Nataša)]
[Trabant 601 Žlutej ďábel]
"Rozdíl mezi svěřencem blázince a hlídačem je ve vlastnictví klíčů."
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“