Zadne brzdy

Moderátor: Moderátoři

Zadne brzdy

Příspěvekod Marek89 » pon bře 01, 2010 23:29

Poradte mi, som bezradny.

Strašne ťažko ide z pravej strany dole nový bubon, musím ho z gumeným kladivom zbíjať dole. Ručna je odbrzdená, mam problem otočiť bubnom na poloosi, proste to drhne, hlavne v oblasti pakny. Tak isto som si aj všimol, že keď brzdím tvrdo, tak mi pedal malinko "kope". Tak isto počuť zo zadu taký slabý hvídzavý zvuk pri brzdení. Poradte.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Marek89
 
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie

Příspěvekod Lada Rider » úte bře 02, 2010 00:07

neostava visiet valcek?
СЕКТОР ГАЗА парты
Uživatelský avatar
Lada Rider
 
Příspěvky: 1067
Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
Bydliště: Brno

Příspěvekod Luděk Musil » úte bře 02, 2010 07:11

Při jizdě se více hřeje zadní kolo, resp. buben.
Zcela jistě zarezlý/zatuhlý brzdový váleček.
Buď zgenerelákovat, lépe však vyměnit za nový. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Marek89 » úte bře 02, 2010 08:59

Ten brdzdový valček je nový, možno ani nie pol roka. Vracia sa, čiže on to nebude.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Marek89
 
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie

Příspěvekod Petr HC » úte bře 02, 2010 09:18

Marek89 píše:Ten brdzdový valček je nový, možno ani nie pol roka. Vracia sa, čiže on to nebude.

V bubnu může být "vyjetá" hrana. Po sundání to chce přesoustružit buben - hlavně odstranit tu hranu na okraji.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Marek89 » úte bře 02, 2010 09:19

Novy bubon je to.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Marek89
 
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie

Příspěvekod Luděk Musil » úte bře 02, 2010 10:03

Hm ... dobrá ... váleček novej ... buben novej ... ruční brzda odbržděná.
Napadá mě poslední věc: lano ruční brzdy se vrací? Pružina, která je v bubnu, natahuje lano zpět? Pokud by byl lanovod a lano v něm přirezlé k sobě, mohlo by to mít tyto následky. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Marek89 » úte bře 02, 2010 13:16

Pri zatiahnutej rucnej na 5 zarazku, tak na lavej strane je lanko povytiahnute cca 2cm, na pravej mozno 0,5cm. Moze to mat na svedomi ta rozperna tyc co je hned pod valcekom? Pravy bubon je pri jazde teply, vyzera to tak, ze je zabrzdeny v kuse.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Marek89
 
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie

Příspěvekod Luděk Musil » úte bře 02, 2010 13:22

V tom případě mám podezření (podozrenie) na "nevyváženou" ruční brzdu - seřídit/posunout lano ve "středovém uložení" (pod kardanem).
Druhá varianta je opravdu zarezlý lanovod ruční brzdy (obzvláště pokud je poškozen obal - vyhřátý od výfukového potrubí).
Třetí variantou by mohlo být špatné seskládání vlastního mechanismu v bubnu. Jeví se mi jako nepravděpodobné. To však nemůžu posoudit bez detailních fotografií. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Laďuša » úte bře 02, 2010 14:55

Luděk Musil píše:Druhá varianta je opravdu zarezlý lanovod ruční brzdy (obzvláště pokud je poškozen obal - vyhřátý od výfukového potrubí).

Jo, nevěřil by jsem, že i když je lanko přetržený, že to eště může fungovat... I když vlastně Markovo příznaky jsou celkem jiný, nicméně aspoň poukážu, že ta rez v bowdenu dokáže pěkně držet.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Příspěvekod Vašátor » úte bře 02, 2010 16:57

Určitě bych to viděl na zarezlý (zlomený) lanovod ruční brzdy. V případě špatné montáže (pootočení) výfuku se totiž výfuk opře o lanovod, propálí izolaci lanovodu, přičemž se v tom místě lanko skřípne a zarezne. Takže lanovod vyhodit ven, upnout do svěráku, lanko vytáhnout, pořádně namazat, přeizolovat propálené místo, správně spasovat výfuk a šup ho zpět :)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9303
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod Maysner » úte bře 02, 2010 18:10

lanko vest nad vyfukem a omotat ho v tom miste nejakym tepelne odolnym materialem. me to dela to samy na 06. jednoduse jsem povolil rucku tak, ze mi jedno kolo brzdi min. na technicke jsem rekl ze to seridit nejde, serizuje se to jedni sroubem obe strany zaroven, a tak mi to nechali byt. na parkovani to staci, z prudkyho kopce se nehne a stejne je tam vzdycky rychlost 8)
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Marek89 » pát bře 05, 2010 23:19

Luděk Musil, tvoj odhad bol správny, lanko bolo zhrdzavené, preto to nebrzdilo.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Marek89
 
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie

Příspěvekod Marek89 » pát bře 19, 2010 11:39

Našiel by sa niekto, kto by vedel popísať návod ako vymeniť brzdové čeluste ?
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Marek89
 
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie

Příspěvekod Michal Karásek » pát bře 19, 2010 19:35

Pokusím se popsat tuto činnost v bodech - pokud na něco zapomenu nebo použiju neprofesionální postup, opravte mě prosím:

1. Vyšroubovat oba hroty na středění disku, a buď rukou nebo pomocí dvou šroubů M8, zatočených v závitech umístěných do kříže s těmi hroty stáhnout buben.

2. Odstranit pružinky, které zajišťují pakny zhruba na místě.

3. Velkým šroubovákem vyhodit dole o hranu dosedací plochy pakny - postupně. Pak vyháčkovat pružinu.

4. Vysadit pakny nahoře z prasátka. Celé sestavení i s pákou a rozpěrkou vytáhnout co to půjde ven, oddělat lano.

5. Na nové pakny nasadit vrchní pružinu, protlačit rozpěrku (je třeba hrubé síly).

6. Nasadit lano ručky, usadit celé sestavení na prasátko a potom i dole.

7. Natáhnout sikovkama spodní pružinu (pozor na oči, prsty).

Apps.:
a) Pokud potom nepůjde nasadit buben - uvolnit lanovod brzdy. Pokud ani to nepomůže a lano bude zevně volné, nezbývá než demontáž. Předchozí majitel mohl v rámci šetření navařit schůdek v rozpěrce, aby mu ruční brzda brala i při sjetých paknách. Páka je potom permanentně tlačená hranou pakny a drží je rozevřené.
b) Pokud už stahovat buben těmi šrouby, chce to s citem, závit v bubnu se většinou vymele.
[VAZ 2104 Květuška (dříve Nataša)]
[Trabant 601 Žlutej ďábel]
"Rozdíl mezi svěřencem blázince a hlídačem je ve vlastnictví klíčů."
Michal Karásek
 
Příspěvky: 184
Registrován: čtv pro 04, 2008 13:07
Bydliště: Malátova 7, Jihlava

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků