od Michal Karásek » pát bře 19, 2010 19:35
Pokusím se popsat tuto činnost v bodech - pokud na něco zapomenu nebo použiju neprofesionální postup, opravte mě prosím:
1. Vyšroubovat oba hroty na středění disku, a buď rukou nebo pomocí dvou šroubů M8, zatočených v závitech umístěných do kříže s těmi hroty stáhnout buben.
2. Odstranit pružinky, které zajišťují pakny zhruba na místě.
3. Velkým šroubovákem vyhodit dole o hranu dosedací plochy pakny - postupně. Pak vyháčkovat pružinu.
4. Vysadit pakny nahoře z prasátka. Celé sestavení i s pákou a rozpěrkou vytáhnout co to půjde ven, oddělat lano.
5. Na nové pakny nasadit vrchní pružinu, protlačit rozpěrku (je třeba hrubé síly).
6. Nasadit lano ručky, usadit celé sestavení na prasátko a potom i dole.
7. Natáhnout sikovkama spodní pružinu (pozor na oči, prsty).
Apps.:
a) Pokud potom nepůjde nasadit buben - uvolnit lanovod brzdy. Pokud ani to nepomůže a lano bude zevně volné, nezbývá než demontáž. Předchozí majitel mohl v rámci šetření navařit schůdek v rozpěrce, aby mu ruční brzda brala i při sjetých paknách. Páka je potom permanentně tlačená hranou pakny a drží je rozevřené.
b) Pokud už stahovat buben těmi šrouby, chce to s citem, závit v bubnu se většinou vymele.
[VAZ 2104 Květuška (dříve Nataša)]
[Trabant 601 Žlutej ďábel]
"Rozdíl mezi svěřencem blázince a hlídačem je ve vlastnictví klíčů."