úpravy motoru 1.7

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

S křížkem po funuse ale ... . Rysku HÚ (horní úvrať) si můžete udělat kamkoli na prsa a k tomu označit žemenici . nic není třeba měnit . A ještě jedna "zajímavost" Zapalovací modul z 1.7i bude fungovat i BEZ ŘJ (řídící jednotky) :wink:
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1247
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

re

Příspěvek od mušketýr »

Sašo,rysku samozřejmě udělám na horní úvrati,ale jak pak ocejchuju stupně?
Zapalování může jet jen na modul a snímač otáček?
Má to někdo?
Jak se s tím poprat?
M.S.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Druhou a x-tou rysku odměř z jiných prsou nebo jakýmkoli úhelníkem .
musketyr píše:Zapalování může jet jen na modul a snímač otáček?

Ano může pracovat naprosto samostatně . Nelze ovšem měnit předstih .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6489
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Saša píše:Druhou a x-tou rysku odměř z jiných prsou nebo jakýmkoli úhelníkem .
musketyr píše:Zapalování může jet jen na modul a snímač otáček?

Ano může pracovat naprosto samostatně . Nelze ovšem měnit předstih .


udelat stelovatelny uchyt na snimac? ;-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1247
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

fds

Příspěvek od mušketýr »

Tak jsem všechno zvážil a teď vám vyleju srdce.
Motor chci požívat pro běžný provoz a zastavět ho do mé 2102.Nechci se víceméně účastnit sprintů a tudíž nechci nějaké razantní zvýšení výkonu.Z vozem najezdím 20-30tis.za rok a chci aby ten motor chvíli vydržel a vysypat se do něj finančně mi přijde zbytečné.Navíc mě tlačí čas a tak větší úpravy stejně nestihnu.Na dalším motoru bych úpravu spodku a objemu jistě uvítal.Motor by měl být na pohled stejný jako original,proto některé úpravy nepřipadají v úvahu.
NEÚPRAVY:
ZAčnu tim co nechci(zatím)upravovat.
1.Komplet spodek.(zvýšení objemu,vyvážení ojnic atd.)
2.Větší ventily.
3.Větší kanály.(časem jo,ale teď nestíhám)
4.Výfuk "maďar"
Úpravy:
1.Snížená hlava-poraďte o kolik
2.Vačka cca270 stupňů(v sobotu budu vědět přesné číslo)
3.Stavitelné rozvodové kolo.
4.Bezkontakt.
5.Odlehčený setrvák.Nechci nějak moc,aby nebyl problém s volnoběhem.Otázka zní:o kolik,kde a kdo mi to pak vyváží.
6.Chladič oleje
7.Časem hliníkovou řemenici na klice.
Tak a nakonec jeden špek.Auto mám na LPG.Samozřejmě je podmínkou jeho zachování.Jak se to bude chovat s tou ostrou vačkou?
Seřízení na tento motor považuji za nutné.
Vím že motory 1.7 na LPG mají v létě problém s chlazením a tak tam chci olejový chladič.
Mušketýr
Uživatelský avatar
Tommel
Příspěvky: 3255
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommel »

musketyr píše:Vím že motory 1.7 na LPG mají v létě problém s chlazením.


:shock: ja jezdil v letě s 1.7k a 1.7i na LPG a žadny problemy s chlazením jsem tedy neměl :shock: . Ostrou vačku měl v autě Maysner a na lpg jezdil, to same Majo jinak co vim tak s vačkou 272 neni problem, až s ostřejšima vačkama je problem na lpg
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1247
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

t

Příspěvek od mušketýr »

problém s chlazením 1.7 na LPG mívaj.Příde mi že při extrémních vedrech.Já měl problém u dvou aut při hicu,silně naloženym autě a svižný jízdě.Vždy šlo o delší štreky-200km.
Mušketýr
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6489
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Drobek to na plyn taky uhnal az k poskozeni jednoho valce. On sice na venek dela, jaky je to slusny ridic, ale obcas z nej vyleze neco ve stylu fast and furious hadra... :hrob: ;-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

JmJ píše:ale obcas z nej vyleze neco ve stylu fast and furious hadra...


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:




ikdyž já mám co říkat že :oops: :lol:
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

najel jsem skoro 20tis s 1.7 na lpg. celej rok. s prehrivanim problem nikdy nebyl, nikdy jsem motor nedostal pres 100°C. a to ani pri fest nakladackach. lezla mi jen teplota oleje, a to uplne stejne jako na benzin. pokud funguje sahara jak ma, neni duvod aby se to uvarilo
vacka 272 je posledni vhodna pro bezny provoz, a posledni co se kamaradi s lpg. 296 uz s lpg nejezdi :roll:
hlava pokud je puvodni z 1.7 tak max 1mm :!: oproti 21011-xxxxxxxx je uz o 1,5mm nizsi
setrvak mam ja a Majo pouze zbrousenej na soustruhu. cca 1-1,3kg mam pocit. nic se nevyvazovalo. jen nasadilo a jezdi
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

musketyr píše:Vím že motory 1.7 na LPG mají v létě problém s chlazením a tak tam chci olejový chladič.

Olejový chladič je sice dobrá věc , ale není jednoduché to udělat tak aby to nemělo opačný výsledek - studený olej .
Proto se používají ohřívače/chladiče oleje uvnitř olejové vany . Jsou to vlastně vodní radiátory v oleji které pomáhají olej po startu ohřát a po dosažení provozní teploty ho naopak chladí .
Proč se motory na LPG více hřejí ? Faktorů je více . Nasávaný vzduch se nechladí odparem benzínu , plyn hoří vyšší teplotou , sněs plynu hoří déle než benzínu a HLAVNĚ proto že chcete aby to jezdilo stejně na benzín i plyn což není možné protože obě paliva mají rozdílné vlastnosti .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

olejovej chladic je snadny namontovat. jen je treba pouzivat mensi olejovej filtr, nevejde se kvuli nosniku, diky te redukci pod nej. a aby se drzela spravna teplota, musi byt pouzita redukce s termostatem
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: úpravy motoru 1.7

Příspěvek od Marťas »

Ahoj Mušketýre,
podařilo se ti dopracovat se k nějakému výsledku? Sám uvažuji nad něčím na chlup stejným (1.7, LPG a pár úprav).
Tvoje zkušenosti by me mi moc hodily.
Díky, Marťas
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Michal2101
Příspěvky: 208
Registrován: stř črc 16, 2008 12:25
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: úpravy motoru 1.7

Příspěvek od Michal2101 »

Mě by zajímala stejná věc jako Marťase, jak to dopadlo ?
Ted mám rozebranou svojí 1.7 a už ji jen dočišťuji aby se mohly věci hnout z místa, tak mě zajímá jak to dopadlo s tvým motorem.
Já sám mám představu snížení bloku o 0.8mm, ostrou vačku , odlehčený setrvačník, bezkontakt a nakonec lepší výfuk. Teď jen lehce tápu o kolik je vhodné co ubrat. Někde jsem ve vedlejším tématu četl že setrvák cca o 1-1,3Kg a při snižování bloku jsem koukl do tabulek s KP a ta je až do ubrání 2mm, tak bych volil právě zmíněných 0.8 což mi přijde jako kompromis. Co na to řeknete Vy ? :)
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1247
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

Re: úpravy motoru 1.7

Příspěvek od mušketýr »

DOPAD SEM JAK SEDLÁCI U ....Posun je teď jen v tom že snad je na cestě výfuk maďar.Jezdím totállně shnilou 21073 s STK do května.Myslím že to s ní nějak doklepu do toho května a pak budu muset řešit jinej povoz a snad mi pak finance a čas dovolí a tu 1:7 nechám poladit.M.S:
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“