Stránka 2 z 4

PříspěvekNapsal: stř říj 07, 2009 16:45
od nerix
ještě jedna otázka když by to nešlo nebo když bych už to nezprovoznil tak bych chtěl vyměnit motor tak sechy zeptat co všechno bych musel nechat přepsat třeba v TP prostě abych mohljezdit z jiným motorem ale abych jezdil legálně

PříspěvekNapsal: stř říj 07, 2009 17:57
od Saša
Musí bejt zachován TYP motoru (01 , 011 , 03 , 05 , 06) a když Si zažádáš o změnu typu a schválí to CS Autolada tak Ti to uznaj na DI a i STK a změnu zapíší do techničáku . Měnil jsem tak před 12ti lety motor z 1300ccm na 1500 . Schválení od CS autolada bylo tenkrát zdarma .

PříspěvekNapsal: stř říj 07, 2009 18:01
od Cooper
To je čeština toto.....

PříspěvekNapsal: stř říj 07, 2009 19:35
od Kopr
Cooper, můj čelověk :mrgreen:

PříspěvekNapsal: stř říj 07, 2009 22:54
od Vašátor
Co všechno s tím motorem tedy máš? Motor je nyní nefunknčí? Pokud dodržíš zde všechny rady + stanovený postup + utahování momentovým klíčem + správné zásady rozebírání a skládání, musí motor po sestrojení chodit jedna báseň :)
Pokud ti ještě není něco jasného, tak se radši zeptej.

Ještě doplním na co dát nejvíce pozor:
- dávat pozor co kde je namontováno
- pokud možno, nesahat do rozdělovače
- pokud by došlo k sundání vahadel a štelovacích šroubů ventilů, vždy nasadit na původní místo
- všechna "tvrdá" těsnění dávat nová (hlava, svody ... , pod víkem ventilů je měkké - dotahovat s citem, z lehka)
- rozvodový řetěz a rozvodové kolo svázat k sobě aby řetěz nepřeskočil !!
- šrouby hlavy a vačky dotahovat předepsaným postupem a momentem
- před seřizováním ventilů řádně napnout řetěz
- nezapomenout zajistit matici rozvodové kola
- ventily seřizovat dle tabulky

Snad jsem na nic důležitého nezapoměl, kdyžtak mě kluci doplňte ;-)

P.S. Nejsme sice v hodině českého jazyka, nicméně správný slovosled pomůže lepšímu porozumění daného problému :wink:

PříspěvekNapsal: čtv pro 17, 2009 16:33
od jackfree
těsnění pod hlavou 1,7i Niva, jsou v jeho výměně nějaká úskalí nebo platí vše výše uvedené jako jako u 15ctky? Nikde sem zde nenašel momenty jen pořadí dotahování šroubů, mpžná sem přehlédl...

PříspěvekNapsal: čtv pro 17, 2009 16:56
od Luděk Musil
120 Newtonů na velký šrouby ( M12 ).
40 Newtonů na malý šroub ( M8 ).
Já osobně dotahuju hlavu 4x a to 60, 80, 100, 120 Newtonů. L.

PříspěvekNapsal: čtv pro 17, 2009 17:02
od Drobek81
Luděk Musil píše:120 Newtonů na velký šrouby ( M12 ).
40 Newtonů na malý šroub ( M8 ).
Já osobně dotahuju hlavu 4x a to 60, 80, 100, 120 Newtonů. L.

"king" mysli silu na jeden delkovy metr samozrejme...

Jinak se mrkni pred rozebranim, v jake poloze je remenice pri poloze znacek proti sobe na vacce. Pokud nemas literaturu, mozna budes pak premyslet, kde je ryska (je tam ;-) )

PříspěvekNapsal: čtv pro 17, 2009 17:41
od Dusan
Aby bolo jasne po kazdom utiahnuti by sa malo trosku pockat....

PříspěvekNapsal: pát úno 19, 2010 20:39
od luboš
Zdravím před měsícem sem dával noví těsnění pod hlavu důvodem bylo snížení hlavy od tý doby motor neběžel deska sem zjistil že místama prosakuje chladící kapalina a je jí tocha nateklá v 1 válci. Chtěl bych se zeptat esi se těsnění mělo ještě namazat nákým těsnícím tmelem, utažený to bylo na 120NM a má se to počase utahovat znova? :(

PříspěvekNapsal: pát úno 19, 2010 20:48
od Maysner
pretahovat se nema. ja jsem naucenej tesneni maznout vazelinou

PříspěvekNapsal: pát úno 19, 2010 20:56
od luboš
No já sem ty dosedací plochy potřel olejem. Nejni možný že by se to spravilo až bude motor v provozu jak bude chladnou a zahřívat se že by si to sedlo?

PříspěvekNapsal: sob úno 20, 2010 13:22
od Vašátor
Jak jsi přišel na to, že máš v 1. válci vodu??

- těsnění se znovu nepřetahuje
- pokud je těsnění pod hlavou opravdu špatné, zahřívání a chladnutí motoru nic nespraví
- hlava byla před snížením v provozu? Není možné že by mohla být prasklá?

- těsnění pod hlavou doporučuji před montáží namazat vazelínou
- všechny dosedací plochy řádně očistit
- dotahovat min. na 3x a to od středu ke kraji dle šroubovice (schema dotahování viz. třeba Tůma)

PříspěvekNapsal: sob úno 20, 2010 16:34
od luboš
Na vodu sem přišel při měření komprese, hlava byla předtím v provozu. Dneska sem tam dal těsnění noví namazaný vazelínou utahoval sem to postupně tak doufám že už to bude dobrý.

PříspěvekNapsal: sob úno 20, 2010 18:48
od plavec
To těsnění se má opravdu mazat? :shock: Mě přišlo, že když mě ho vyndali z motoru, tak bylo suchý (bylo tam sotva měsíc).
Ale chci tady upozornit na to, že měnit těsnění pod hlavou bez kontroly hlavy může být problém.Mě to těsnění po výměně chvíli drželo v pohodě ale pak stejnak povolilo,protože byla hlava zkroucená, takže musela hlava opět dolů a a srovnat hlavu. Tenkrát tpo hulilo jak fabrika a dva válce byly plný vody. :(