od Nulašestka » ned pro 06, 2020 20:49
Takže po bližší kontrole se ukázalo, že ze strany bloku jsou v těsnění všude rovnoměrně otlaky kanálů chlazení (= blok je v cajku, uff), ale ze strany hlavy chybí otlaky v okolí 3. šroubu hlavy (značení dle Tůmy), konkrétně kanály chlazení 1.a 2. válce. To přesně odpovídá místu úniku u rozdělovače. Ani by mě nepřekvapilo, když by byla špatně srovnaná hlava. Ventily odflákli, vůbec v té brusírně neudělali poslední pracovní operace. Ventilová sedla byla zabroušená rovně, museli jsme s Mikešem dodělat kulovou plochu sedla ručně podomácku vyrobenými přípravky atd. Prostě furt jen DODO, kvalita dodavatelské práce -1.
Zkontroluji ještě rovinnost dosedací plochy hlavy. Znova to celé rozebírat a zase shánět jinde rovnání, už nemám čas a chuť. Zbrousil jsem středicí kolíky na 1,5 mm. Mimochodem jen náhodou jsem tu našel potřebný za ten, co se rozpadl, jinak opět zdržení a další peníze za poštu.
O problematice šroubů samozřejmě vím, jakož i o skutečnosti, že se hlava většinou musí po pár stech km znova dotahovat. S tím jsem počítal. Ale ne, že to začne téct na studeném motoru ještě před prvním startem se správnou chladicí kapalinou.
Už takhle to zase stálo o třetinu víc než mělo, udělám to tak. Našel jsem doma staré azbestové těsnění - má 1,7 mm (to nové 1,3 mm). Dám to tam na 120 N.m se starými šrouby a jestli to hned nepoteče, poteče to po několika ohřátích. Pak to znova dotáhnu. Stejně se musí doblba všechno 5x předělávat. Komplet generálkovaný OZON jsem např. musel připravit na druhém autě a ve finále natryskovat první komoru na vzdušník 160 a trysku 120 (na standardním motoru) a ještě laborovat s tryskou volnoběhu. Nakonec na trysku 50 bylo třeba zavřít zaplombovaný šroub přídavného vzduchu pro plynulé přechody a tak dále.
Mimochodem moc příjemná práce. Vyměnil jsem řízení, protože auto pořád plavalo a nešlo vymezit vůli. A ukázalo se, že převodka byla namontovaná tak, že přímá jízda byla o půl otáčky volantu špatně...proč asi nešlo tu vůli vymezit.