Výměna těsnění pod hlavou

Moderátor: Moderátoři

Výměna těsnění pod hlavou

Příspěvekod nerix » ned říj 04, 2009 09:43

Zdravím mám ladu 2107 LPG a chystám se měnit těsnění pod hlavou chci se zeptat jestli když to těsnění vyměním tak jestli se musí štelovat karbec. Dále bych se chtěl zeptat jaké všechny těsnění budu potřebovat vím že těsnění pod hlavu dále k přírube výfokovýho potrubý a k přárubě sání a pod výko ventylů dale bude ještě nějaké potřeba?? A nemohl by mi někdo poradit jáká mezera nebo jak se tomu říká má být při seřizování střihu ventylů předem díky za opdpovědi
nerix
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv led 22, 2009 17:52
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod peet2101 » ned říj 04, 2009 10:21

mrkni sem něco tu určitě najdeš :wink: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=9146
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
peet2101
 
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvekod Vašátor » ned říj 04, 2009 11:06

Návod v odkazu od Peet2101 je postup vysvětlen velice dobře. Jen doplním - až budeš sundávat rozvodové kolo s řetězem, svaž si jej k sobě, aby jsi pak nenasadil řetěz třebas o zub špatně. Na spodním rozvodovém kole řetěz přeskočit nemůže.

Karb samozřejmě seřizovat nemusíš
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9305
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod nerix » ned říj 04, 2009 11:32

Ok moc díky ješte e chci zeptat co když tam nebude řetěz ale řemen vým že řemen musím vyměnit ale nebude stím třeba nějaký skrytý problém
nerix
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv led 22, 2009 17:52
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod Vašátor » ned říj 04, 2009 11:35

Pokud máš VAZ 2107, měl by tam být motor 1500ccm, tudíž tam bude řetěz.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9305
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod nerix » ned říj 04, 2009 12:27

dobře a musím vyměnit i řetěz z kolečkama nebo hotam můžu nechat a ještě jedna otázka někdo my říkal žeseto šteluje nějak jinak když jeto na plyn je to pravda?? díky za odpovědi
nerix
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv led 22, 2009 17:52
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod Vašátor » ned říj 04, 2009 12:47

Bylo by dobré nám říci o autě trošku více.... např. kolik má najeto a pod. Nevidím důvod proč při výměně těsnění pod hlavou měnit i řetěz.... Řetěz se většinou mění až v případě, že již nejde dopnout napínákem. Řetěz se narozdíl od řemenu nepřetrhne (pokud nemá již od výroby nějakou vadu materiálu), tudíž jeho výměna opravdu záleží jen na dopnutí či na dobré vůli majitele. Proto po montáži nezapomeň řetěz správně napnout - na pravé přední části motoru (hlavy) najdeš napínák. Povolíš matici napínáku a motor párkrát protočíš roztáčecí klikou, přičemž při posledním protočení jej nastavíš do komprese (klika bude klást největší odpor). Matici napínáku dotáhneš a je to. Doporučuji dělat před seřízením ventilů (štelovací šrouby ventilů si před montáží vačky sešroubuj co nejvíce dolů). Rovněž nezapomeň skontrolovat opravdové napnutí řemenu - prstem zatlač na řetěz, nesmí se objevit žádný průhyb.

Co se týká seřízení na LPG, ventilová vůle zůstává nastavena stejně, tuším že je dobré pohnout s předstihem. Ale o tom spíš lidé co LPG používají.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9305
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod nerix » ned říj 04, 2009 12:57

Ok díky za cené informace bohužel z hlavy nevím kolik už má nejeto jelikož se nemohu momentálně podívat ale moc děkuji za informace
nerix
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv led 22, 2009 17:52
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod Maysner » ned říj 04, 2009 18:47

Vašátor, klikou jen u kulatcu. nerix musi posouvat auto se zarazenou rychlosti
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod nerix » ned říj 04, 2009 19:04

To vým že kliou to nepůjde ale na klikový řemenici to na klikuje udělaný jen ve předu vadí chladič
nerix
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv led 22, 2009 17:52
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod Maysner » ned říj 04, 2009 19:06

nerix píše:To vým že kliou to nepůjde ale na klikový řemenici to na klikuje udělaný jen ve předu vadí chladič


chladic a chybejici dira v prednim cele
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Vašátor » pon říj 05, 2009 20:30

No jo, na to jsem zapoměl :D . Ovšem strkání auta při napínání řetězu mi nepřipadne jako nejlepší nápad. Vyšroubovat svíčky a otočit rukou. Při seřizování ventilů v jednom zase zvednout zadní kolo, zařadit největší rychlost a otáčet kolem :). Ale to je jen vyslovení mých metod, ať si každý dělá jak uzná za vhodné. :wink:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9305
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod Maysner » pon říj 05, 2009 21:08

bezne dotahuju retez strkanim auta. jde to dobre. na petku nebo ctverku a ono si to samo rekne kdy dotahovat
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Pája » úte říj 06, 2009 05:40

Mě u 07 stačí dostatečně velkej šroubovák, co pasuje do ozubce a otáčim. Jinak jak říkal Vašátor, bez svíček je to fajn.
VAZ 1800kk na prvočinitele
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Saša » úte říj 06, 2009 16:43

V sobotu jsem také měnil hlavu a veškeré napínání a natáčení motoru "strkáním" . U napínání řetězu ale pozor , motor se nesmí pootočit zpět . U ventilů je do jedno .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků