Ostra vacka

Moderátor: Moderátoři

Re:

Příspěvekod drobcek9215 » pon úno 02, 2015 19:11

Croft píše:No takze bych to videl asi nasledovne - znovu by jsme to rozdelali a sundali i hlavu s tim, ze by se stahla o 1 mm dalo by se tam nejaky kvalitnejsi tesneni a udelala komplet hlava a vrazilo se to zpet i s ostrou vackou a tim stelovatelnym vackovym kolem. Tim by se snad nic pokazit nemelo ne? Jeste jsem tady nekde cetl ze by se u ventilu meli dat silnejsi pruziny - je to doopravdy potreba u teto vacky(272ka). Bude treba jeste neco poupravit?Dik



mal som 272 vacku na seriovej 1,5 koliesko casovacie potrebuješ. pretoze mas z domca ubrate 2mm..... dalej teraz ju mam v 1,6... ide ako hodinky a v zivote som nemal stiahnute este z hlavy ... mam z bloku dole 2,2mm... z hlavy sa chystam dat dole 1mm.... a chcem dat aspon 296 alebo 316 vacku... v HU som sa dozvedel ze ked dam este z hlavy dole malo by to mat kompresny 11ku 1
drobcek9215
 
Příspěvky: 29
Registrován: sob čer 06, 2009 10:13
Bydliště: slovensko

Re:

Příspěvekod drobcek9215 » pon úno 02, 2015 19:15

Maysner píše:ta vacka chce vetsi kompersni pomer nez ma obyc zigulak. na 1.7 bude chodit lip, a kdyz se lehce snizi hlava u 1.7 tak jeste lip. ale 2mm z 1.7 hlavy uz ee. pak si to hraje paci paci



si zabil my sme dali do 2103 316/306 a isiel bez problemou este ti ho najdem aj na nete ...... https://www.youtube.com/watch?v=Cr5KhlWm0_k
drobcek9215
 
Příspěvky: 29
Registrován: sob čer 06, 2009 10:13
Bydliště: slovensko

Re: Ostra vacka

Příspěvekod Majo » pon úno 02, 2015 20:37

lenze 1.7 nema vybratia v piestoch a od vyroby ma hlavu o 1mm nizsiu. Ver, ze na 1.7 s hlavou nizsou o 3mm ziadnu ostru vacku nedostanes. Pri strihu sa zrazaju ventily s piestami. 1.6 s tym problem nema...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Ostra vacka

Příspěvekod drobcek9215 » pon úno 02, 2015 20:57

Majo píše:lenze 1.7 nema vybratia v piestoch a od vyroby ma hlavu o 1mm nizsiu. Ver, ze na 1.7 s hlavou nizsou o 3mm ziadnu ostru vacku nedostanes. Pri strihu sa zrazaju ventily s piestami. 1.6 s tym problem nema...


ano prave preto madari lubia niva blok 1,7 vrtju ho na 1,9 a daju ine piesty..... takisto je nelogicke dat 316 vacku do 2101
drobcek9215
 
Příspěvky: 29
Registrován: sob čer 06, 2009 10:13
Bydliště: slovensko

Re: Ostra vacka

Příspěvekod Majo » pon úno 02, 2015 21:16

ja mam 1.7 "prevrtanu" na 2.0 a nie som madar, ale chapem co myslis :lol: Ale proste na seriovu 1.7 len so znizenou hlavou je ostra vacka problem, velaktrat som skusal a vzdy sa to nakoplo.... Objem nicim nenahradis 8-)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Ostra vacka

Příspěvekod Michal2101 » úte úno 03, 2015 09:58

Když už jsme v tématu o ostré vacce: sehnal jsem vačku (prý 274) a má velký zdvih, tím myslím že se ventil úplně otevře a vačka se přesto není schopná dal otočit. Zkouseno na sundane hlavě

Jak se takové hlavy potažmo ventily upravují pro takovouto vačku?
Uživatelský avatar
Michal2101
 
Příspěvky: 208
Registrován: stř črc 16, 2008 12:25
Bydliště: Kolín

Re: Ostra vacka

Příspěvekod Luděk Musil » úte úno 03, 2015 10:25

Z čistě teoretického hlediska (jen přemýšlím :idea: )
Zdvih té vačky je tak velký, že se o sebe opřou závity na vratných pružinách, je zcela jedno, zda-li na vnějších nebo vnitřních. Proto se vačka není schopná přetočit.
Nejjednodušší řešení bych (v závislosti na předchozí myšlence) viděl v podložení domku "nějakými" podložkami stejné tloušťky.
Ale tohle je čistá teorie.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Ostra vacka

Příspěvekod Michal2101 » úte úno 03, 2015 10:52

Ano ano, správně, pružiny jsou zmáčknute úplně závit na závit, ale když zdvihnu domeček a nastavím vůli tak problém je tu znovu, otočit lze pouze s veeeelkou vůli :)
Uživatelský avatar
Michal2101
 
Příspěvky: 208
Registrován: stř črc 16, 2008 12:25
Bydliště: Kolín

Re: Ostra vacka

Příspěvekod Luděk Musil » úte úno 03, 2015 12:57

Aha ... rozumím :idea: .
Ono vlastně podložením domku a seřízením vůle se dostaneš do stejné situace :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Ostra vacka

Příspěvekod Marek » úte úno 03, 2015 13:46

Použít jiné pružiny. Tužší, tedy z tlustšího drátu, ovšem s menším počtem závitů. Taky jsem to kdysi řešil, když jsem do Lady upravoval vačku z Fiatu 128 Rally.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Ostra vacka

Příspěvekod Pája » úte úno 03, 2015 17:39

O kolik to nevycházi? Jaká vůle je třeba nastavit, abys protočil?
VAZ 1800kk na prvočinitele
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Re: Ostra vacka

Příspěvekod Michal2101 » úte úno 03, 2015 22:15

Aha, vidíš to Marku, to mě nenapadlo. No už se asi rok nachází v regalu ale co si tak pamatuji,vůle musela být asi 3mm. Kdyby jste někdo chtěl, mohu zapůjčit na nějaké zkoumání.

Jentak mimo téma, Pájo, co tvoje zigo vůbec?
Uživatelský avatar
Michal2101
 
Příspěvky: 208
Registrován: stř črc 16, 2008 12:25
Bydliště: Kolín

Re: Ostra vacka

Příspěvekod Pája » úte úno 03, 2015 22:38

Žjó, 3 milimetry, jo? Tak to jedině přebrousit vačku na normální zdvih. Právě sem si vzpomněl na svojí vačku, kde po zdvojení podložky pod pérem nešlo protočit vačku.
Co se týče mýho auta, tak stojí v garáži s rozkoplym motorem. Už asi pět let. Nějak nezbejvá čas. Musim dodělat barák a pak snad bude sem tam chvilka na sovětské hračky...
VAZ 1800kk na prvočinitele
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Re: Ostra vacka

Příspěvekod Michal2101 » úte úno 03, 2015 22:45

Buď přebrus a nebo jak psal Marek, jiný pružiny. Já osobně ji nepotřebuji a valí se mi tu teď jentak :/
Uživatelský avatar
Michal2101
 
Příspěvky: 208
Registrován: stř črc 16, 2008 12:25
Bydliště: Kolín

Re: Ostra vacka

Příspěvekod Marek » stř úno 04, 2015 19:15

Na tu vačku bych nesahal. Zdvih je jedním z nejdůležitějších faktorů výkonu motoru. Pokud do toho sáhneš, zničíš to.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků