Ostra vacka

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Majo » pát úno 25, 2011 19:17

mhm, moja derava hlava si to uz nepamata :roll: :mrgreen:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Puhi » pát úno 25, 2011 19:37

:axe: :| :lol: blázon :lol:
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod Dusan » pát úno 25, 2011 19:48

jj minuly tyzden som jeden taky merač kompresnych tlakov riešil...vymena ventilu a budika to vyriesila.... testoval som pripojenim na kompresor.... Zaujimave ze pri pouziti kratkeho ventilu to velmi tazko natlakovalo 4bar ked daval kompresor 7
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod drobcek9215 » ned čer 05, 2011 20:43

Martin-R9 píše:hele jen tak mimochodem, nema se u vostry vacky nááhodou snizovat domecek vacky?




ano o 2mm :)
drobcek9215
 
Příspěvky: 29
Registrován: sob čer 06, 2009 10:13
Bydliště: slovensko

Příspěvekod Majo » pon čer 06, 2011 09:02

no pozor, kazdy vyrobca robi vacky inac a kazda je ina aj co sa tyka stupnov. Napriklad od Havassyho som mal 272jku, na tu netreba znizovat nic, na 296ku a 312ku bolo domceky treba znizit, u tej 312ky to bolo tusim prave o 2mm.
To je kvoli tomu, ze len prebrusuju origo vacky na tensie.

Ale niektori vyrobcovia robia vacky navarenim materialu a naslednym zbrusenim, tam netreba upravovat domceky vobec....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod matus2369 » stř črc 06, 2011 18:09

mam takú otázku, v mojej 05 sa mi dosť opotrebovala vačka a chcel som ju vymeniť za nejakú ostrú ale oplatí sa to ak nechcem nič upravovať len ju tam namontovať a hotovo ?? o koľko to cca zvýši výkon ??
LADA 2105 1300S ,hnedá - prebieha renovácia
LADA 2107- R.I.P.
Uživatelský avatar
matus2369
 
Příspěvky: 32
Registrován: stř črc 06, 2011 18:04
Bydliště: KE-okolie

Příspěvekod MartasBrno » sob črc 09, 2011 21:39

Hmm, když použiješ origo vačku, ušetříš si starosti a další investice do dalších úprav a budeš to mít jako nové 8)
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Jakub Metelka » sob črc 09, 2011 21:46

Co jsem vypozoroval ,tak samotná ostrá vačka nic moc nezmůže.Je potřeba dalších úprav a tím pádem investicí.Pokud stím autem nechceš jezdit závody či provádět jiné sportovní aktivity ,tak bych dal originální vačku.Ovšem pokud máš chuť a dostatečné finanční možnosti ,tak směle dotoho :wink:
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Uživatelský avatar
Jakub Metelka
 
Příspěvky: 2305
Registrován: úte led 15, 2008 18:11
Bydliště: Brno venkov

Příspěvekod matus2369 » pon črc 11, 2011 08:15

hm no tak s tým autom nechcem jazdiť žiadne závody ,lebo nieje na tom práve najlepšie :D práve som sa pustil do kompletnej GO a najprv musím vyzvárať komplet podlahu a prahy, vymeniť blatníky... a potom tam dám origo vačku aj nové vahadla lebo celý motor klepal jak starý traktor :D
LADA 2105 1300S ,hnedá - prebieha renovácia
LADA 2107- R.I.P.
Uživatelský avatar
matus2369
 
Příspěvky: 32
Registrován: stř črc 06, 2011 18:04
Bydliště: KE-okolie

Příspěvekod MartasBrno » pon črc 11, 2011 11:47

Dáš fotky vačky a vahadel?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod matus2369 » pon črc 11, 2011 13:18

https://picasaweb.google.com/1025658372 ... 3-by8bzIQQ
sorry za kvalitu fotiek ale nejak blbo mi to zaostruje .. no skratka ide o to že tie plochy kde sa dotýka vačka o vahadla sú už tak zodreté že je medzi nimi veľká vôľa a potom motor strašne klepe. No a sú tam aj fotky piestov .. trebalo by ich vymeniť ci bude stačiť ich trocha očistiť ?
Uživatelský avatar
matus2369
 
Příspěvky: 32
Registrován: stř črc 06, 2011 18:04
Bydliště: KE-okolie

Příspěvekod MartasBrno » pon črc 11, 2011 13:39

Na blízké fotky je na foťáku režim "makro". Mobily to neumí. TUmáš jednu moji na inspiraci http://img2.rajce.idnes.cz/d5/2/2017/20 ... hoto18.jpg ;-)
Ta tvoje by šla ještě normálně seřídit na předpisovou vůli, ale ty povrchy jsou špatné.
Na písty bych nesahal, dokud nevíš, jaké jsou vůle, resp. jestli je nutný výbrus atd... Máš to auto krátce, existuje historie, kolik to žralo oleje?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod matus2369 » pon črc 11, 2011 16:02

Fotil som to cez mobil a tam nemám makro :D No to by už asi nešlo nastaviť lebo sú tam dosť veľké ryhy ..asi 1mm na vačke a 0,5mm na vahadlah ..aj jeden ujo co asi pred týždňom nastavoval motor povedal že vačka je KO .. ako piesty nemajú žiadnu vôľu ale len ten povrch je trocha spálený a povrch válcov je asi až veľmi hladký, ventily som očistil lebo boli dosť zapečené, asi 1mm sadze som dal dole, ževraj to je kvôli tomu že bolo zlé nastavené časovanie a asi pol roka sa na tom jazdilo a až teraz sa to nastavilo ... no to auto kúpil oco pred 15 rokmi od nejakého deda. Neviem koľko žralo oleja ale to auto sa dosť zanedbávalo a olej sa tam nemenil ani nepamätám.
LADA 2105 1300S ,hnedá - prebieha renovácia
LADA 2107- R.I.P.
Uživatelský avatar
matus2369
 
Příspěvky: 32
Registrován: stř črc 06, 2011 18:04
Bydliště: KE-okolie

Příspěvekod MartasBrno » pon črc 11, 2011 17:34

No tak to je pěkná radost, když se neměnil olej. Osobně bych očistil tu hlavy, resp. ventily do čista, kdyžtak vyměnil gufera ventilů, pokud jsou ztvrdlá a seskládal to zpátky s novou vačkou a hotovo. Takhle bys mohl zgenerálkovat celej motor a nasypat do toho zbytečně hromadu poněz.

Jinak výměny oleje a filtrů jsou snad samozřejmé, nic moc to nestojí a je to potřebné.
Jestli to bylo zanedbávané, bál bych se o brzdy - asi nikdo neměnil kapalinu (a další kapaliny) každé dva roky podle návodu, že ne?

Hmm, asi by bylo rozumné ti založit téma pro tvoje auto, ať se v tom dá rozepisovat víc...
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod matus2369 » pon črc 11, 2011 17:51

no hlavu som komplet očistil a vyskúšal som či ventily dobre tesnia .. všetko vyzerá byť OK už len kúpiť tú vačku a vahadla. No hej ale kto si kedy spomenie že treba vymeniť olej a filtre :D už som bol kúpiť olej a filtre a oco povedal že zbytočne to budem meniť keď vačka je zlá, tak som to nechal tak a pustil som sa do GO. Tak tie kvapaliny sa len dolievali a nebolo to menené .. no hej, založím novú tému :D
LADA 2105 1300S ,hnedá - prebieha renovácia
LADA 2107- R.I.P.
Uživatelský avatar
matus2369
 
Příspěvky: 32
Registrován: stř črc 06, 2011 18:04
Bydliště: KE-okolie

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků