Ostra vacka

Moderátor: Moderátoři

Ostra vacka

Příspěvekod Croft » úte zář 29, 2009 06:21

Zdravim, o vikendu jsme zabudovali ostrou vacku(272 mam pocit) a ladeny svody. S ladenyma svodama to chodi normalne a bez problemu. S vackou mam vcelku problem - nejsme schopni ten motor postelovat aby chodil hladce a plynule - hlavne v nizsich otackach - hrozne sebou hazi - zapalovani mam od imsoftu - takze jsme zkouseli delet s predstihem vsemozny veci, ale nic nepomohlo - jeste jsme zkouseli stelovat smes a volnobeh na karburatoru a ten motor na pootaceni tech sroubu na karbu prakticky nereagoval - muselo so nekolikrat otocit sroubem aby to na motoru bylo vubec trochu poznat. Nenapada vas nekoho neco co s tim?
Uživatelský avatar
Croft
 
Příspěvky: 112
Registrován: pon říj 20, 2008 09:46
Bydliště: Brno

Příspěvekod Marek » úte zář 29, 2009 06:53

Jestli je to vačka, kterou měl původně Krwel (a pak ji prodal někomu na fóru), tak se vůbec nedivím, že to nejde seřídit. Já měl tuto jeho vačku v pazourech asi pětkrát a dával jsem ji postupně do tří různých motorů. Ve všech motorech se chovala naprosto stejně - tak, jak popisuješ.

Jinak nepravidelnosti chodu může způsobovat skutečnost, že motor má malý kompresní poměr. U ostrých vaček se většinou musí zvednout i stupeň komprese.

Ale nic bych za to nedal, že máš stejný problém jako měl před lety Krwel. Ta jeho vačka totiž byla blbě vyrobená.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Croft » úte zář 29, 2009 06:55

Ne ne je to vacka od cmelaka. U tech nizsich otacek to vypada jak kdyby to jelo mistama jen na 2 nebo 3 valce - hrozne nepravidelny. Jo a taky to celkem dost fuci z vyfuku - az strili - ne jako by rany ale pretlak.
Uživatelský avatar
Croft
 
Příspěvky: 112
Registrován: pon říj 20, 2008 09:46
Bydliště: Brno

Příspěvekod dusin » úte zář 29, 2009 08:12

To by skoro vypadalo na špatnáý časování.štelovatelný vačkový kolo máš?Chtělo by to projít přesně časování pomocí pomocí hodinek a časovacího kolečka...
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
dusin
 
Příspěvky: 1022
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl

Příspěvekod Croft » úte zář 29, 2009 08:36

Stelovatelny vackovy kolo mam, ale nedavali jsme ho tam - bylo me receno, ze se pouziva az se snizi hlava(coz jsme nedelali) takze vackovy kolo je tam puvodni. Jinak v cem spociva to casovani? Jak se to dela? My jsme akorat seridily ventily.
Uživatelský avatar
Croft
 
Příspěvky: 112
Registrován: pon říj 20, 2008 09:46
Bydliště: Brno

Příspěvekod dusin » úte zář 29, 2009 08:53

Provozuje se to nějak takhle:
Za předpokladu,že víš,jaký má být časování ho tak prostě přesně nastavíš..
U ostrých vaček je většinou problém,že jsou vyráběny přebrusem,případně návarem a přebrusem a ten přebrus né vždy vyjde ideálně,tak se to pak musí doladit na přesno vůči poloze kliky.
Snad jsem to napsal dost srozumitelně.
Přílohy
ladeni.jpg
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
dusin
 
Příspěvky: 1022
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl

Příspěvekod Croft » úte zář 29, 2009 13:00

No takze bych to videl asi nasledovne - znovu by jsme to rozdelali a sundali i hlavu s tim, ze by se stahla o 1 mm dalo by se tam nejaky kvalitnejsi tesneni a udelala komplet hlava a vrazilo se to zpet i s ostrou vackou a tim stelovatelnym vackovym kolem. Tim by se snad nic pokazit nemelo ne? Jeste jsem tady nekde cetl ze by se u ventilu meli dat silnejsi pruziny - je to doopravdy potreba u teto vacky(272ka). Bude treba jeste neco poupravit?Dik
Uživatelský avatar
Croft
 
Příspěvky: 112
Registrován: pon říj 20, 2008 09:46
Bydliště: Brno

Příspěvekod Marek » úte zář 29, 2009 13:06

Silnější pružiny se nedávají kvůli vačce, ale kvůli tomu, aby se ventily stíhaly spolehlivě vracet ve vysokých otáčkách. Pokud hodláš motor používat v běžném rozsahu otáček, nemusíš to řešit. Tohle je problém soutěžáků pracujících v osmi až deseti tisících.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Martin-MTX » úte zář 29, 2009 17:36

tesneni dej to ktery tam patri, vydrzi velky tlaky, toho se neboj
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
Uživatelský avatar
Martin-MTX
 
Příspěvky: 481
Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
Bydliště: Mělník

Příspěvekod Croft » úte zář 29, 2009 18:13

no to mam koupeny, ale myslel jsem prave ze stoji za prd
Uživatelský avatar
Croft
 
Příspěvky: 112
Registrován: pon říj 20, 2008 09:46
Bydliště: Brno

Příspěvekod Pája » úte zář 29, 2009 18:22

Jestli ti to ta vačka takhle rozházela, taks buď něco podělal, nebo to není 272ka, nebo je prostě na prt.
VAZ 1800kk na prvočinitele
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Croft » úte zář 29, 2009 19:01

No jo ale co se na tom da podelat? Sundal jsem viko nastavil motor na 0, povolil napinak, povolil vackovy kolo povolil pouzdro vacky a vyndal vacku. Na jeji misto sla ostra a montaz opacne nez demontaz - s tim ze se seridily ventily. Retez ani kolo se nepohlo - mel jsem tam barvou udelany znacky. Je ale pravda ze rozdil mezi origo vackou a tou 272kou byl znatelnej - ja poznam prd jestli je to 272ka(ostrou jsem drzel poprve v zivote v ruce), ale byla me prodana jako 272ka.
Uživatelský avatar
Croft
 
Příspěvky: 112
Registrován: pon říj 20, 2008 09:46
Bydliště: Brno

Příspěvekod Maysner » úte zář 29, 2009 19:06

a byla stejna jako vsechny ostatni co jsem mel pohromade. me se zapalovacim modulem behala v klidu az nad 2tis. jenze bylo treba hejbnout predstihem, coz mi rj v domacich podminkach neumoznila
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Croft » úte zář 29, 2009 19:08

Tak potom to teda musi byt fakt bud tim kompresnim pomerem a nebo tim casovanim.
Uživatelský avatar
Croft
 
Příspěvky: 112
Registrován: pon říj 20, 2008 09:46
Bydliště: Brno

Příspěvekod Maysner » úte zář 29, 2009 19:10

ta vacka chce vetsi kompersni pomer nez ma obyc zigulak. na 1.7 bude chodit lip, a kdyz se lehce snizi hlava u 1.7 tak jeste lip. ale 2mm z 1.7 hlavy uz ee. pak si to hraje paci paci
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků