Stránka 5 z 5

Re: Karburátor do 2101

PříspěvekNapsal: úte črc 31, 2018 21:43
od Vojtěch
jezdím z 99% na LPG, tak jsem si říkal, jestli by mu to neprospělo... :)

Re: Karburátor do 2101

PříspěvekNapsal: pon pro 24, 2018 21:36
od comforin2101
Zdravím a abych nezakládal nové vlákno tak se prám zda je víko karburátoru z 2106 použitelné na 2101? Děkuji

Re: Karburátor do 2101

PříspěvekNapsal: úte pro 25, 2018 19:05
od Luděk Musil
Můžeš to zkusit, ale v kladný výsledek nevěřím.
Už asi jen proto, že 2101 měly v drtivé většíně Weber a 2106 měly v drtivé většině Ozon. L.

Re: Karburátor do 2101

PříspěvekNapsal: stř pro 26, 2018 07:43
od Mikeš
Rozhodně bych se toho nebál, ale chce to menší úpravy a záleží také na typu Weberu 2101(na původní typ s odvětráním plovákovky to pasovat nebude).
Rozdíl mezi víky karburátorů novějších typů 2101 a 2106 je ten, že víko typu 2106 nemá osazený/vyvrtaný obohacovač na druhé komoře karburátoru.
To znamená že pokud dáš víko 2106 na karbec 2101 a osadíš ho na motor 2101 :P ,tak poklesně výkonová špička motoru (nad 4500ot./min).
Dá se to doladit zmenšením vzdušníků na druhé komoře, tzn.osadit 1,70 nebo 1,50.
Trochu o tom počti v Tůmovi, měl bys tu úpravu pak zvládnout. 8)

Re: Karburátor do 2101

PříspěvekNapsal: stř pro 26, 2018 21:33
od comforin2101
ten z 2106 je z 80 roku a neno to ozon

Re: Karburátor do 2101

PříspěvekNapsal: pát pro 28, 2018 10:55
od Marek
V tom případě máš karburátor s označením 2106-1107010 na přírubě. Difuzory 23 (8) / 24 (8), trysky 130 / 140 a vzdušníky 150 / 150. Tento typ karburátoru jako jediný z WEBERů nemá ekonostat.

Bohužel, karburátory pro motory 2101/21011 od WEBERu všech tří generací ekonostat měly, takže víčko, které nemá ekonostat, použít nemůžeš.

Ekonostat má dvojí účel. Neslouží jen jako obohacovač směsi v plném výkonu (jak se tu někteří mylně domnívají), nýbrž i jako ochuzovač směsi ve výkonu nižším - proto je nazván ekonostat, nikoli pouze obohacovač. Takže dát na karburátor, který ekonostat má mít, víčko z karburátoru bez ekonostatu, prostě není správné. Motor nikdy nepůjde správně.

Re: Karburátor do 2101

PříspěvekNapsal: ned pro 30, 2018 17:10
od Mikeš
Resumé je tedy použít buď příslušný díl 2101-XXXX -jediné správné řešení(pokud seženeš funkční nezkřivené víko,ale smysl příspěvku...) nebo ještě je možnost použít víka z karburátorů typů 2105 a 2107,jsou snadno dostupné, pasují bez úprav a obohacovače/ekonostaty jsou velmi podobně osazeny jako u karburátorů typu 2101(u r.v.1977 a výš jsou osasazeny dokonce stejně).
Jinak co napsal Marek je fakt, proti tomu žádná, idea je vyřešit situaci dostupnými a sehnatelnými díly, v dnešní době je to s díly na Webry už bída.