Stránka 1 z 5

Karburátor do 2101

PříspěvekNapsal: úte dub 07, 2009 13:04
od irut
Budu kupuvat nějaký karburátor na svojí 2101. Jaký doporučujete?

PříspěvekNapsal: úte dub 07, 2009 13:08
od Jelen
weber pro 2101.

PříspěvekNapsal: úte dub 07, 2009 16:07
od Křečík Barbuška
Ozon 2105.

PříspěvekNapsal: úte dub 07, 2009 16:40
od irut
Jaký jsou výhody Ozonu a weberu?

PříspěvekNapsal: úte dub 07, 2009 17:15
od JmJ
irut píše:Jaký jsou výhody Ozonu a weberu?


ozon ma lepsi spotrebu, lepsi emise.

o webru nekdo tvrdi, ze motor lepe tahne, ale to je dost mozna trochu diskutabilni, nikdo to presne nijak nemeril :-)

PříspěvekNapsal: úte dub 07, 2009 17:23
od Laďuša
A taky záleží na rozdělovači, jestli máš bez podtlaku, tak Ozon nebude to pravý ;)

PříspěvekNapsal: stř dub 08, 2009 13:26
od Wolf
Laďuša píše:A taky záleží na rozdělovači, jestli máš bez podtlaku, tak Ozon nebude to pravý ;)

Pokud si dobře vzpomínám, tak se jako náhradní díl prodávaly i Ozony bez výstupu na podtlak jako náhrada za Weber. Když je Ozon a motor celkově dobře seřízen, pak není rozdíl ve výkonu. Weber ale budí při agresívní jízdě tím, že se otevírá naplno mechanicky, akustický dojem rychlejšího nástupu otáček motoru :mrgreen:

PříspěvekNapsal: stř dub 08, 2009 13:57
od Marek
Wolf píše:
Laďuša píše:A taky záleží na rozdělovači, jestli máš bez podtlaku, tak Ozon nebude to pravý ;)

Pokud si dobře vzpomínám, tak se jako náhradní díl prodávaly i Ozony bez výstupu na podtlak jako náhrada za Weber. Když je Ozon a motor celkově dobře seřízen, pak není rozdíl ve výkonu. Weber ale budí při agresívní jízdě tím, že se otevírá naplno mechanicky, akustický dojem rychlejšího nástupu otáček motoru :mrgreen:

WOLFe, to máš sice pravdu, že existují i OZONy bez podtlaku, ale k nim byly rozdělovače s jinou odstředivou regulací než měly WEBERy. Na klasické rozdělovače (s oktanovým korektorem) OZON opravdu nejede.
Jinak souhlasím - pokud je OZON správně seřízen a pracuje se správným rozdělovačem, jede úplně stejně jako WEBER (ovšem o dva litry levněji :wink: ).

PříspěvekNapsal: stř dub 08, 2009 15:47
od peet2101
takže pokud bych chtěl namontovat kvůli spotřebě ozon musím vyměnit i rozdělovač??
a dá se ozon předělat na mechanickou klapku druhé komory??

PříspěvekNapsal: stř dub 08, 2009 15:55
od Pája
Ad1: Ne
Ad2: Ano.

PříspěvekNapsal: čtv dub 09, 2009 06:40
od Teepee
Na Modrém LADOvi jsem vyměnil WEBER za karburátor 2105*1107010*10.
Je to OZON bez výstupu podtlaku pro rozdělovač.
Přehodil jsem pouze karburátor, rozdělovač jsem neřešil, pouze z něj Marek v Bechyni vyndal jedno pérko na odstředivce.
A motor chodil jako bejk, žádný škubání, přechody atd.

PříspěvekNapsal: čtv dub 09, 2009 06:47
od JmJ
peet2101 píše:takže pokud bych chtěl namontovat kvůli spotřebě ozon musím vyměnit i rozdělovač??
a dá se ozon předělat na mechanickou klapku druhé komory??


a proc to predelavat na mechaniku? bojis se podltakove membrany? :-)

a rozdelovac rovnou vymen za bezkontakt a mas znacku ideal ;-)

PříspěvekNapsal: pát dub 10, 2009 10:39
od Marek
peet2101 píše:takže pokud bych chtěl namontovat kvůli spotřebě ozon musím vyměnit i rozdělovač??
a dá se ozon předělat na mechanickou klapku druhé komory??

Dovolil bych si Páju poopravit, protože odpověděl blbě.

Pokud máš na motoru WEBERa z klasickým původním rozdělovačem a chceš osadit OZONa, rozdělovač vyměnit musíš. Jde totiž o to, že rozdělovač určený pro spolupráci s OZONem má zcela jinou a diametrálně odlišnou odstředivou regulaci předstihu. Když vyměníš pouze karburátor a rozdělovač necháš původní, motor pojede špatně a spotřeba se moc výrazně nezlepší.
OZON, jak známo, je tryskován na chudší směs proudící menším difuzorem, z toho důvodu potřebuje v nižších otáčkách mnohem větší předstih než WEBER (který to dohání množstvím paliva). Pokud OZON bude spolupracovat s původním rozdělovačem, bude mít v nízkách a středních otáčkách menší předstih než potřebuje a z toho důvodu motor nebude mít pružnost a bude mít celkem vysokou spotřebu.

Proto někteří lidé zde zarytě tvrdí, že OZON jede hůž než WEBER. Je to ale samozřejmě kravina - zpravidla tito lidé mají tuto zkušenost právě proto, že vyměnili pouze karburátor a nikoli i rozdělovač.

Já tvrdím, že pokud OZON je správně nastaven a spolupracuje se správným rozdělovačem, jenž má tu správnou regulaci předstihu v závislosti na otáčkách, musí jet naprosto stejně jako původní WEBER (ne-li dokonce lépe) a především mnohem méně žere.

PříspěvekNapsal: pát dub 10, 2009 10:43
od Marek
JmJ píše:
peet2101 píše:takže pokud bych chtěl namontovat kvůli spotřebě ozon musím vyměnit i rozdělovač??
a dá se ozon předělat na mechanickou klapku druhé komory??


a proc to predelavat na mechaniku? bojis se podtlakove membrany?

Spíš chce, aby druhá klapka otvírala rychleji než běžně otvírá. To se dá velmi lehce docílit tím, že z membrány ovládající klapku druhého stupně se vymontuje vratná pružina. Pak OZON pracuje víceméně mechanicky jako běžný dvoustupňový karburátor (tedy srovnatelným způsobem jako původní WEBER).

PříspěvekNapsal: pát dub 10, 2009 16:01
od peet2101
díky Marku říkal sem si že si to nějak protiřečí. Pokusím se sehnat rozdělovač a OZON a udělal bych si výlet do Třebíče, pokud nemáš nic proti, až to bude aktuální ozvu se.