Stránka 2 z 2

PříspěvekNapsal: pát led 09, 2009 15:29
od Laďuša
Hurikán píše:Laďušo v tomhle nesouhlasím. Víčko má dvě polohy. Když víčko nasadíš a pootočíš jen o kousek, tak sice ještě netěsní, ale už ho nahoru nevyndáš Je to pojistka proti vyražení víčka a opažení u vřelého motoru. Až když otáčíš víčkem dál, tak potom se víčko úplně dotěsní.


S tim vzásadě i souhlasim, svým způsobem jsem to i napsal, ale jinak. Ale víčko má 3 polohy: Otevřeno, Uzavřeno, Uzavřeno blbě. :P

Alberte, pokud vim, tak schéma uzavírání chladiče vypadá a funguje takhle:

To znamená, že na polohu Otevřeno zapadnou plíšky víčka do výřezů v hrdle chladiče. Pro zavření je třeba domáčknout (kvůli pružině) a pootočit, čimž se plíšky dostanou pod ten zešikmenej okraj. Teď, když víčko pustíme (Uzavřeno blbě), tak pružina tlačí nahoru, plíšky drží o dráhu a tedy víčko se nemůže hejbat. Plným dotočením na okraj se víčko přitáhne a těsní naplno (Uzavřeno).
Jenom mě napadá, že jsem to asi nakreslil blbě, že se točí jenom o 9O stupňů? Ale to na věci stejně nic nemění.

PříspěvekNapsal: pát led 09, 2009 16:05
od kubahosi
tak jsme dneska na tom makal a vypada to ok, v bloku byl led postupoval jsme podle sašy dik, nechal jsem vytect vsechnu vodu ale v chladici zustal led :lol: při uvolnění spodniho srouby asi 5 kapek slo a pak nic, uvidi osud

PříspěvekNapsal: pát led 09, 2009 16:32
od Hurikán
Laďo, jasně že tři polohy. Polohu otevřeno jsem neuváděl, poněvadž ta je (snad) jasná. Tvoje poloha - uzavřeno blbě je ta moje paro-pojistná (proti opaření paže, čili opažení, že Drobku? :mrgreen: ). Jinak dál souhlasím. O malicherných detailech (třeba počet ° otočení víčka se snad nebudeme dohadovat) :wink: :D

Re: Zamrzla voda v chladiči - pomoc

PříspěvekNapsal: stř led 11, 2017 11:12
od Michal1998
Zdravím..vlastním Ladu 2106 1600 ..najeto 80tkm..v noci bylo -23 stupňů,ráno taky a já měl v chladiči jen půl litra fridexu,po nastartováni sem po chvilce viděl rychlý nárůst teploty na budíku :D Zastavil sem ,podíval sem se do nádobky a čistý led :D Ale potřeboval sem akutně jet v domnění,že voda po chvilce roztaje :D Každé 2 km sem musel zastavit ,aby budík neukazoval 130 stupňů,110-120 tam bylo furt..pořád to vařilo a střílelo vodu z chladiče do nádobky..topení pochopitelně netopilo....Takovým stylem sem ujel asi 25-30 kilometrů,když z ničeho nic po další zastávce už nešlo nastartovat..první myšlenka = zadřený motor(prasklá hlava,blok,,vodní pumpa,těsnění)..Auto se jevilo jako mrtvé..Auto jsme rozmrazili (chladič,hadice,nádobku atd),dobili trochu baterku ,naleli 4 litry fridexu a 4,5 litru vody..Auto jede jako dřív..pořád stejně krásný chod..neodešlo ani to těsnění pod hlavou..všechno naprosto v pořádku..Ono se říká,že tyhle motory jsou nesmrtelné,ale až teď sem se o tom doopravdy přesvědčil. :D Nedám na to auto dopustit..

Re: Zamrzla voda v chladiči - pomoc

PříspěvekNapsal: stř led 11, 2017 15:08
od jacek
Jj, tuhle zkušenost jsem udělal kdysi dávno taky, ještě s červeným kombíkem blahé paměti, nikdy nezklamal. Venku -20, sníh, vítr jak nůž, v autě dva malí kluci a pes. A já. Na chalupu jsme 40 km dojeli, bohužel bez dečky (zásadní chyba v takové kose, pochopitelně). Až večer při odjezdu, když už zase pořádně přituhlo, bylo všecko jeden led, resp. v chladiči sníh. No co budu povídat - horká voda nic moc nepomohla, a tak vždycky dva-tři kilometry, pak pauza, chtělo to taky rozplánovat trasu podle kopců :) a možností k bezpečnému zastavení. Samozřejmě s otevřenými okny, neb to netopilo, takže kulichy a ušanka, šály, rukavice, bundy a deky. Nejlíp z nás byl na tom ten pes (vlčí špic), takže docela huňáč. Myslím, že si tehdy konečně docela liboval, on teplo ani moc nemusel. Nevím, co bylo horší - jestli ty pauzy na zchlazení (tedy mě a motoru), nebo jízda jako v kabrioletu... K tomu ještě ty šílené zvuky zpod kapoty. Zmrzlí na kost jsme doskákali až do Lipůvky k pumpě, kde nás zachránila občerstvovna a horký čaj. Tož tak nějak to chodí včíl v Rusku, jak jsem viděl na "Pěrvom" - kde teď v celé centrální oblasti mají -40 až -50°C, nouzové ohřívací stanice podél hlavních silnic a techniku pro pomoc v nouzi při poruše či nehodě. Nevím tedy, co tam do těch chladičů lijí, snad čistý špiritus - ale furt jedou. Brrr...
No tož zpátky k zamrzlému kombíku - domů do štatlu jsme se pak už na dvakrát dotáhli. A když se za dva-tři dny trochu oteplilo, žigulík o ničem nevěděl, zato kluci měli zážitek, na který nezapomenou. Však Hurikán o tom něco ví. Takže ono se u žigulíka s takovou "drobností" asi trochu i počítalo. Já jsem si tam potom, poučen, tu dečku samozřejmě dal :lol: J.