Hlásím se tedy s novými informacemi
Dnes jsem znovu sundal a otevřel karbec. Vše jsem znovu prošel a pro klid i vyčistil.
Každopádně jedna věc tedy byla špatně a to hladina v plovákovce. Benzín skoro v minimální hladině zavíral ventil a celkový zdvih plováku byl oproti vašim radám asi poloviční. Nejdřív jsem teda upravil vzdálenost při svislé poloze, kdy se má plovák lehce opírat o kuličku ventilu a poté nastavil maximální zdvih. Složil ja vše zpět a nastartoval. Naštěstí tohle opravdu pomohlo a motor si držel jak krásný volnoběh, tak šel i krásně a konečně bez prodlevy do otáček. Ale začal zpod víka týct benzín. Ventil nezavíral přívod benzinu, tak jsem ještě znovu karbec otevřel a plovák se mi při zavřeném ventilu už opíral o těsnění komory. Tohle jsem teda ještě upravil a vše pořádně přeměřil a vše už pak sedělo. Motor jsem opět nahodil a vše se zdálo být vpohodě.
Jel jsem auto trochu provětrat, ať se prohřeje, ale i když to už šlo dobře za plynem, tak motor začal docela dost cukat. Občas až do stavu, že zdechnul. Zkontroloval jsem ještě šroub na směs, byl zhruba o 3,5 otáčky povolený. Nějak jsem doskákal zpátky do garáže a na ohřátý motor zkoušel podle příručky seřídit tu směs s volnoběhem. Ale nepodařilo se. Vždycky na volnoběh se zdál chod motoru dobrý, ale po přidání plynu jak se ustálily otáčky, tak začal pocukávat.
Jen mi teda přijde divné, že když šroub směsi povoluji, tak motor má tendenci zdechnout, ale nejvíc plynulý chod má při úplném zašroubování.
Díval jsem se i na svíčky, byly docela dost od bordela a jelikož nemám nové, tak jsem je jen očistil a vrátil zpět, ale beze změny.
Jinak teda už motor reaguje i na sytič a se správným výsledkem, už přidává otáčky, místo předešlého udušení.
Kontrolka dobíjení ale problikávání i na zahřátý motor i na poměrně vyšší otáčky, po přidání plynu zhasne.
Je možné, že by vynechával jeden válec, nebo pořád hledat problém v karbecu? Vím, že takhle se to nedá posoudit. Mám v plánu v týdnu koupit a minimálně ještě vyměnit ty svíčky. Kabely od rozdělovače jsem nové.
Každopádně všem díky za rady, beru to jako velký krok dopředu, když už se dá s autem hnout s mista a jde za plynem.
Motor jde špatně do otáček
Moderátor: Moderátoři
Re: Motor jde špatně do otáček
Jestli to ma nejlepsi volnobeh pri zasroubovanem sroubu bohatosti, tak to mas porad hodne bohaty, tedy tece ti tam moc benzinu.
Za normalnich okolnosti je sroub bohatosti v nejake "stredni" poloze, kdy pri jeho zasroubovavani jdou otacky dolu, protoze je smes chuda, a pri jeho povolovani jdou taky dolu, protoze je smes bohata. Ucili me, ze je dobre sroub postupne utahovat a najit moment, kdy otacky zacnou klesat a proti tomuto mistu sroub caa o pul otacky povolit.
Za normalnich okolnosti je sroub bohatosti v nejake "stredni" poloze, kdy pri jeho zasroubovavani jdou otacky dolu, protoze je smes chuda, a pri jeho povolovani jdou taky dolu, protoze je smes bohata. Ucili me, ze je dobre sroub postupne utahovat a najit moment, kdy otacky zacnou klesat a proti tomuto mistu sroub caa o pul otacky povolit.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Motor jde špatně do otáček
A preco sa spravne nastaveny chod plavaku prejavil preplavenim plavakovej komory? Nefunkcny ihlovy ventil? Deravy plavak? Je tam teraz uz urcite spolahlivo spravna hladina? Mne sa to stale zda zle nastavene, uz len podla tej polohy skrutky bohatosti volnobeznej zmesi (poloha "najvyssich pravidelnych otacok" by urcite nemala byt v maximalne priskrtenej polohe). Ja by som nadalej hladal chybu hlavne v karburatore. Vynechavanie zapalovania by si videl na trasucom sa motore a citil na koncovke vyfuku, hlavne vo volnobeznych otackach.Domes430 píše:...Ale začal zpod víka týct benzín. Ventil nezavíral přívod benzinu, tak jsem ještě znovu karbec otevřel a plovák se mi při zavřeném ventilu už opíral o těsnění komory. Tohle jsem teda ještě upravil a vše pořádně přeměřil a vše už pak sedělo....
Re: Motor jde špatně do otáček
Seber se a přijeď s tím za mnou. Sám to stejně neuděláš.
Pro mě to bude otázka půl hodiny a pojede to jako zamlada.
Pro mě to bude otázka půl hodiny a pojede to jako zamlada.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Motor jde špatně do otáček
Čistě náhodou, neměnil jsi palivovou pumpu? Pokud je špatně nastavený zdvih palivové pumpy, stává se, že pumpa přetlačuje plovák a karburátor se ulívá benzínem. Podle toho videa bych na to docela vsadil. Pokud tedy seřídíš plovák tak jak má být, nastartuješ a následně vypneš motor, na klapky začne natékat benzín (který po chvilince proteče pod klapky) - vysoká hladina paliva. Pozná se to i tak, že motor při dalším startu chytne pouze s plynem v podlaze a poněkud déle startuje.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Motor jde špatně do otáček
Já to dnes ještě kontroloval a znovu jsem otevřel karbec. Maximální zdvih plováku od víka je nějakých 14,5-15mm. Na studený motor krásně nastartoval, tak jsem ho nechal trochu prohřát. Do otáček šel bez problému, ale jak se vždy otáčky začaly ustálovat, tak měl pak tendenci zdechnout na volnoběh. Jeli jsme to projet po dědině a nebylo vůbec znát, že by bylo něco špatně. Krásně šel vytočit, žádné cukání ani zdechání. Vždy až po zastavení začal po pár vteřinách zdechat. Nakonec zdechl úplně a už se nepodařilo nastartovat. Jinak jsem si teda ještě dnes všiml, že ikdyž na poslech byly otáčky volnoběhu nastavené docela dost vysoké, tak problikávalo dobíjení a chvilkama se k tomu přidalo i mazání.JmJ píše:Jestli to ma nejlepsi volnobeh pri zasroubovanem sroubu bohatosti, tak to mas porad hodne bohaty, tedy tece ti tam moc benzinu.
Za normalnich okolnosti je sroub bohatosti v nejake "stredni" poloze, kdy pri jeho zasroubovavani jdou otacky dolu, protoze je smes chuda, a pri jeho povolovani jdou taky dolu, protoze je smes bohata. Ucili me, ze je dobre sroub postupne utahovat a najit moment, kdy otacky zacnou klesat a proti tomuto mistu sroub caa o pul otacky povolit.
Svíčky jsem dnes taky preventivně měnil.
Je divné, že štelováním šroubu té směsi pořád nemá u mě takový výsledek, jak popisuješ. Pootočím s ním třeba o celé 2 i 3 otáčky při běhu motoru a absolutně se nic nezmění. Až když ho dotáhnu nebo povolím skoro na doraz, tak začne motor zdechat, ale žádnou mezipolohu, kdy by to bylo poznat na chodu motoru jsem nenašel.
Re: Motor jde špatně do otáček
Strašně rád bych, ale pokud jsi podle popisku z Třebíče, tak to je pro mě hodně nereálné, ale díky za nabídkuMarek píše:Seber se a přijeď s tím za mnou. Sám to stejně neuděláš.
Pro mě to bude otázka půl hodiny a pojede to jako zamlada.
Re: Motor jde špatně do otáček
Neměnil, ta byla měněná možná tak před 10-ti lety, ale teď už je tam druhý motor stejně. Jako dávalo by to smysl, že se to přehltí benzínem, protože jak motor zdechne, tak už je skoro bez šance ho hned opět nahodit.Vašátor píše:Čistě náhodou, neměnil jsi palivovou pumpu? Pokud je špatně nastavený zdvih palivové pumpy, stává se, že pumpa přetlačuje plovák a karburátor se ulívá benzínem. Podle toho videa bych na to docela vsadil. Pokud tedy seřídíš plovák tak jak má být, nastartuješ a následně vypneš motor, na klapky začne natékat benzín (který po chvilince proteče pod klapky) - vysoká hladina paliva. Pozná se to i tak, že motor při dalším startu chytne pouze s plynem v podlaze a poněkud déle startuje.