Zmenšení spotřeby

Moderátor: Moderátoři

Re: Zmenšení spotřeby

Příspěvekod Marek » pát dub 16, 2021 04:05

Motory Samara 1500 (dvouventilové) jsou chráněné proti potkání stejným způsobem, jako je tomu u motorů 2105, tedy vybráními tvaru půlměsíců v dnu pístu. Motory menších kubatur to nemají. Nicméně myslím si totéž, co psal Vašek - dřív motorům dojde palivo, než by dosáhly takových otáček na to, aby se dokázaly potkat.

Kenou jsem řešil uhnutý ventil u motoru 2101, ale tam to bylo způsobeno poškozenou napínací lištou řetězu, takže tento měl vůli a vačka se předběhla.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT GrandScénic *11/2005 - 1,6i/16V DOHC 82kW (08/2016-)
RENAULT Clio *05/2012 - 1,2i/16V SOHC 55kW (06/2017-)
OPEL Corsa D *09/2013 - 1,2i/16V DOHC 63kW (05/2018-)
RENAULT Master L3H2 *09/2019 - 2,3dCi/16V DOHC BlueEnergy BiTurbo 132kW (11/2019-)
Marek
 
Příspěvky: 5177
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Zmenšení spotřeby

Příspěvekod JmJ » ned dub 18, 2021 18:12

Tak ma 10 litrova spotreba byla opravdu ovlivnena unikem benzinu pres cerpadlo - prestalo tesnit vicko pumpy. Dotazeni nepomohlo zcela, tak sem to co nejdecentneji poresil cervenym silikonem.

Kazdopadne sem u toho zjistil, ze umrela pruzina vracejici paku rucni pumpy. Nemuze to mit nejaky negativni vliv na normalni funkci? (podle mych zkousek ne, ale radeji se ptam ).

Ad spotreba, za predpokladu ztraty jednoho litru by to pak bylo za 9,75 ;-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6102
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Zmenšení spotřeby

Příspěvekod Vašátor » ned dub 18, 2021 19:05

Červený silikon je špatně, benzín ho rozleptá.

Ruční páka nemá na funkci vliv.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 8716
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Zmenšení spotřeby

Příspěvekod Marek » ned dub 18, 2021 19:37

Ba ba.....

Ne ba ba jako baba, ale ba a zase ba, jako jo jo.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT GrandScénic *11/2005 - 1,6i/16V DOHC 82kW (08/2016-)
RENAULT Clio *05/2012 - 1,2i/16V SOHC 55kW (06/2017-)
OPEL Corsa D *09/2013 - 1,2i/16V DOHC 63kW (05/2018-)
RENAULT Master L3H2 *09/2019 - 2,3dCi/16V DOHC BlueEnergy BiTurbo 132kW (11/2019-)
Marek
 
Příspěvky: 5177
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Zmenšení spotřeby

Příspěvekod JmJ » ned dub 18, 2021 21:14

Vašátor píše:Červený silikon je špatně, benzín ho rozleptá.

Ruční páka nemá na funkci vliv.

Jaka hmota je na to tedy vhodna? At jsem pripraven, az to povoli :-). Pumpa jede, nechce se mi ji menit. Samo by asi slo tam dat nejake tesneni z neceho vystrihle stacil by zrejme i kus igelitu, ktery ale nebude sezran... ;-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6102
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Zmenšení spotřeby

Příspěvekod Vašátor » ned dub 18, 2021 22:10

A to teče kde? Dole pod kloboukem? Nejlépe opravit. Ja bych si nezahraval, už mi auto pod zadkem hořelo a není to nic příjemného.
Přílohy
P_20200807_145549_2.jpg
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 8716
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Zmenšení spotřeby

Příspěvekod Marek » pon dub 19, 2021 04:07

Jestli je to pod tím horním kloboukem, pravděpodobně je tento křivý, nebo je poškozené to sítko pod ním, které slouží jako těsnící kroužek. Pokud je to v místě membrány, pak srovnat na kameni obě části pumpy, jak tělo, tak víko, a novou membránu. A neexistuje, aby rosila, natož tekla.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT GrandScénic *11/2005 - 1,6i/16V DOHC 82kW (08/2016-)
RENAULT Clio *05/2012 - 1,2i/16V SOHC 55kW (06/2017-)
OPEL Corsa D *09/2013 - 1,2i/16V DOHC 63kW (05/2018-)
RENAULT Master L3H2 *09/2019 - 2,3dCi/16V DOHC BlueEnergy BiTurbo 132kW (11/2019-)
Marek
 
Příspěvky: 5177
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Zmenšení spotřeby

Příspěvekod JmJ » pon dub 19, 2021 07:30

Teklo to z pod vicka (kloboucku). Po dotazeni vyrazne mene, uz "jen" prolinalo. Idealne to sitko dat druhe samozrejme. To vicko ani sitko viditelne spatne nevypadaji. Rvat to na silu sem nechtel. Mozna si to po rozebrani, prepucovani a slozeni sedlo dobre nehlede na spetku silikonu. Uvidim, neni problem to sledovat

Po sitku sem se dival a na ABC maji sadu na opravu pumpy, ale to sitko v ni nevidim. Jen membrany a veci kolem nich.

Samozrejme pri cene ani ne 400 Kc za nove cerpadlo to nema cenu dramatizovat, nehlede na to, ze druhe cerpadlo mam a vozim, ale je to pekar, takze je reseno jinak, tedy nelze z nej vzit sitko :-).

De facto "resim" kraviny. Bud si to ted sedlo dobre, pokud ne, tak to rozdelam, prepucuju vic a jeste zkusim slozit a nebo namontuju druhe cerpadlo.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6102
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Zmenšení spotřeby

Příspěvekod Jan Vaníček » pon dub 19, 2021 09:11

Pokud už bys to chtěl lepit, tak mám nějaký černý tmel od Bernera. Motory už nelepím ničím jiným, i když je dražší. Mám jím zalepený i kanistr s benzínem a už půl roku drží.
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 956
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Zmenšení spotřeby

Příspěvekod JmJ » pon dub 19, 2021 19:24

Tak po dnesni test drive sice vicko drzi, ale ukazalo se, ze to tece kolem vystupniho natrubku :-). Ten sem zalepil nejakym epoxidem na motory a cekam, ze zitra upadne cela pumpa :-).

Clovek to veme 3x za tyden po d1 do brna a pumpa se rozlozi na atomy :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6102
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Zmenšení spotřeby

Příspěvekod Vašátor » pon dub 19, 2021 19:39

Ano ano, nátrubek palivové pumpy ... přesto že jsme nátrubky kontrolovali, nejspíš se za jízdy uvolnil, začal cákat benzín na zapalovací kabely a auto bylo v plamenech. Škodověnka hořela od palivové pumpy a nátrubek jsme nenašli. Nebýt borců co přiběhli s 2kg hasícím přístrojem, nic z ní nezbylo. Takže bacha na to.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 8716
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Zmenšení spotřeby

Příspěvekod Georgius » pon dub 19, 2021 19:43

JmJ píše:3x za tyden po d1 do brna

Pamatuješ co řekli italští inženýři Rusům, když se jim na cestách kolem Moskvy rozpadali Fiaty ?
Nemůžu se nezeptat:
"A neuvažovali jste o tom postavit do Brna třeba normální dálnici ?" :mrgreen:
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 3496
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Zmenšení spotřeby

Příspěvekod Teepee » úte dub 20, 2021 08:03

Vašátor píše:Ano ano, nátrubek palivové pumpy ... přesto že jsme nátrubky kontrolovali, nejspíš se za jízdy uvolnil, začal cákat benzín na zapalovací kabely a auto bylo v plamenech. Škodověnka hořela od palivové pumpy a nátrubek jsme nenašli. Nebýt borců co přiběhli s 2kg hasícím přístrojem, nic z ní nezbylo. Takže bacha na to.
To bylo čerpadlo ještě s výtlakem nahoru? Určitě ano, když šel benzín na zap. kabely. To bez pojistného drátu raději vůbec neprovozovat! Později (1986) bylo čerpadlo (horní víko) upraveno na výtlak dozadu, právě kvůli tomuto riziku požáru.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 3990
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Zmenšení spotřeby

Příspěvekod Saša » úte dub 20, 2021 20:40

Ano pojistný drátek je téměř 100% jistota .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3337
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Předchozí

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků