GO motora 1700

Moderátor: Moderátoři

Re: GO motora 1700

Příspěvekod M150 » ned úno 14, 2021 08:47

Asi to tak bude - aj na náhone tachometra je niečo po polsky...

‐-----

Chcel by som vymysleť / kúpiť nejaký kryt spodku - hlavne sa jedná o zvody, pri testovacej jazde sa mi už podarilo zlahka chytiť pletenec čo je za zvodmi na Stinger výfuku. Čakal by som, že sa to už na fóre riešilo, no nenašiel som :-(
2103, 2103, 2121
M150
 
Příspěvky: 185
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Marek » ned úno 14, 2021 09:27

Podle tvaru je to 5q.

Nejprve bych si spočítal, jaký převod má 5. stupeň. Jestli vůbec má smysl to řešit. Třeba by bylo lepší sehnat přímo originál ruskou.

Já měl kdysi převodovku z Fiatu, kdy jsem taky musel upravovat tunel. Nakonec jsem zjistil, že převod 5. rychlosti byl 0,88. Nemělo valný smysl s tím jezdit. Proto jsem ji pak později prodal a sehnal originál, kde převod je 0,82.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT GrandScénic *11/2005 - 1,6i/16V DOHC 82kW (08/2016-)
RENAULT Clio *05/2012 - 1,2i/16V SOHC 55kW (06/2017-)
OPEL Corsa D *09/2013 - 1,2i/16V DOHC 63kW (05/2018-)
RENAULT Master L3H2 *09/2019 - 2,3dCi/16V DOHC BlueEnergy BiTurbo 132kW (11/2019-)
Marek
 
Příspěvky: 5144
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: GO motora 1700

Příspěvekod M150 » ned úno 14, 2021 09:37

Ano, rozhodol som sa, že ide naspäť do regálu a zoženem 5q, príp. aj z Nivy.
2103, 2103, 2121
M150
 
Příspěvky: 185
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Cory » ned úno 14, 2021 09:58

Čo sa tyka sprevodovania, existuju 3 typy 5q Lada.
1) 2107 a 21074 - tieto prevodovky maju odstupnovanie 1-4q ako prevodovka 2105
2) 2121 a 2112 - tieto prevodovky maju odstupnovanie 1-4q ako prevodovka 2106, je to prvy typ 5q, ktory pre Rusov skonštruovali Francuzi. 5ka je tam najrychlejsia
3) 2123 - táto prevodovka ma odstupnovanie 1-4q ako prevodovka 2101 a vyskytovala sa hlavne v Chevrolet Nive. 5ka je zo vsetkych prevodoviek najpomalsia.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 10935
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: GO motora 1700

Příspěvekod M150 » ned úno 14, 2021 11:49

Cory, ďakujem za upresnenie.

Prekvapuje ma, že 2112 s motorom naprieč má rovnakú prevodovku ako klasika :shock:
2103, 2103, 2121
M150
 
Příspěvky: 185
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Cory » ned úno 14, 2021 12:00

Nema, v roku 1982 vznikol prototyp 2112, ktora mala zadny nahon. Bola to modernizacia klasiky, vramci ktorej sa uz pocitalo s 5q prevodovkami. S nastupom Samary vsak od koncepcie klasiky upustili a pod oznacenim 2112 sa riesila modernizacia predohrabovej Samary. Oznacenie prevodovky, resp. dielov prevodovky, ktore sa zacinaju cislami 2112 vsak ostalo a da sa to dokonca najst aj v katalogoch. Serioca 2112 ma uplne inu prevodovku, ktora nema s klasickou nic spolocne.
Přílohy
b211.gif
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 10935
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Marek » ned úno 14, 2021 12:04

To značení není vždy směrodatné, jak psal Cory.

Například zadní ložisko předlohové hřídele na 5q převodovce 2107 má skladové číslo 2108-xxxxxx. A přitom ta převodovka taky se Samarou nemá pranic společné.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT GrandScénic *11/2005 - 1,6i/16V DOHC 82kW (08/2016-)
RENAULT Clio *05/2012 - 1,2i/16V SOHC 55kW (06/2017-)
OPEL Corsa D *09/2013 - 1,2i/16V DOHC 63kW (05/2018-)
RENAULT Master L3H2 *09/2019 - 2,3dCi/16V DOHC BlueEnergy BiTurbo 132kW (11/2019-)
Marek
 
Příspěvky: 5144
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Cory » ned úno 14, 2021 12:09

A ešte k tomu dodam to, že 2 taketo prevodovky s prevodmi 2106 a pridanym 5q som skladal a hriadel 2112 som aj kupil :)
Přílohy
R1.jpg
r2.jpg
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 10935
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: GO motora 1700

Příspěvekod M150 » ned úno 14, 2021 19:40

...zaujímavé tie označenia

------

Na tú ochranu spodku by ste nemali nejaký tip? Mám pocit, že idem vymýšlať vymyslené - ide hlavne o ochranu zvodov, príp. náhrada a zväčšenie ochrany pod vaňou. Prikladám foto, do úvahy by som chcel brať pre budúcnosť montáž dvojitého stabilizátora - treba rezať do karosérie, aby sa tam zmestil? Podľa foto stabilizátora to tak vyzerá.
Přílohy
dvojity stabilizator.png
20210214_105237 (Malé).jpg
20210214_105213 (Malé).jpg
2103, 2103, 2121
M150
 
Příspěvky: 185
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvekod mušketýr » ned úno 14, 2021 22:02

Mám někde original kryt na vanu. V karoserii je příprava (matky) a tak stačí jen šrouby a namontovat.
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Uživatelský avatar
mušketýr
 
Příspěvky: 1121
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Viko » ned úno 14, 2021 22:18

Do karosérie rezať asi netreba, otázny je plech pod motorom.
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: :( zachránil nám životy
VAZ 2103 - 1974 - moja žena má dobrý vkus
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Uživatelský avatar
Viko
 
Příspěvky: 1036
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok/Brno venkov

Re: GO motora 1700

Příspěvekod M150 » ned úno 14, 2021 22:33

Keď pozreš na uchytenie originál stabilizátora a na ten dvojitý, vyzerá to, že tam prekáža tá priečka, o ktorú držia úchyty nárazníku.
2103, 2103, 2121
M150
 
Příspěvky: 185
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Viko » pon úno 15, 2021 12:43

Mne sa ale z fotky javí, že tá druhá pomocná tyč stabilizátora je až pod tou originálnou. Je ale pravda, že to vyzerá byť celé o hodne vyššie.
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: :( zachránil nám životy
VAZ 2103 - 1974 - moja žena má dobrý vkus
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Uživatelský avatar
Viko
 
Příspěvky: 1036
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok/Brno venkov

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Nulašestka » pon úno 15, 2021 19:14

Nevejde se to. Taky by se mi to líbilo, ale muselo by se řezat do plechu podběhů, nebo to podložit a pak by stabilizátor čuměl pod auto a nevešel se s plechem pod motor. Raději toto: https://ladapower.com/catalog/tunning-2 ... bar-detail
Nulašestka
 
Příspěvky: 1225
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Předchozí

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků