GO motora 1700

Moderátor: Moderátoři

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Marek » pát lis 20, 2020 16:46

V Ladě jsem používal pouze oleje OMV. Připadají Ti snad málo kvalitní?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT GrandScénic *11/2005 - 1,6i/16V DOHC 82kW (08/2016-)
RENAULT Clio *05/2012 - 1,2i/16V SOHC 55kW (06/2017-)
OPEL Corsa D *09/2013 - 1,2i/16V DOHC 63kW (05/2018-)
RENAULT Master L3H2 *09/2019 - 2,3dCi/16V DOHC BlueEnergy BiTurbo 132kW (11/2019-)
Marek
 
Příspěvky: 5065
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Cory » pát lis 20, 2020 17:44

Podla mna je len vyrieseny dosledok problem a nie problem samotny :) Hlavne, ak ide o "novy" motor. A prd vieme. Vediet budeme, az tu budu fotky klasickeho tlakomeru spolu s teplotou motora a otackami :) Inak, treba si uvedomit, ze tlak v systeme nikdy nie je pri konstatnych otackach konstantny. Motor sa toci. Dochadza k pulzacii v celom systeme. Pruzina ventilu sa kvoli tymto pulzacia rozkmita a teda cast tlaku ventil prepusta daleko pred hranicou otvorenia. Preto podlozenie pruziny sposobi narast tlaku aj v nizsich otackach.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 10732
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: GO motora 1700

Příspěvekod Marek » pát lis 20, 2020 18:59

Pokud se ventil nastaví tak, že hodnota maxima tlaku je někde kolem 6 až 7 barů, motor neuvěřitelně ztichne. Nevěřil bych tomu, ale skutečně je to tak. Dojde k mnohem lepšímu vytěsnění vůlí a motor jde úplně jinak. Dnešní motory mají redukovaný tlak nastaven právě na tyhle hodnoty. Asi vědí, proč.

Ovšem jako nic se nemá přehánět, ani u tlaku oleje se nesmí jít výš. Předně to není potřeba a pak samozřejmě hrozí průraz nějakého těsnění, nebo dokonce exploze filtru.

Já jsem u svého motoru na Ladě s tlakem oleje v podstatě problém neměl. Jak jsem tu psal, redukovaný tlak jsem měl někde kolem 4 barů, což je vlastně podle výrobce správně. Podkládal jsem pružinu ventilu vlastně jen na doporučení mého dobrého známého, co dělal motory na škodovky. Říkal mi, že zvýšení tlaku oleje v systému má mnoho výhod.
Tehdy jsem k původní podložce, co v čerpadle byla, přidal jednu plochou podložku 10,5 mm, která podle ČSN je silná 2 mm.

Redukovaný tlak mi vyskočil kolem 6,5 barů. V celém spektru otáček se provozní tlak zvýšil o cca 2 bary oproti původním hodnotám. Maximální spokojenost.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT GrandScénic *11/2005 - 1,6i/16V DOHC 82kW (08/2016-)
RENAULT Clio *05/2012 - 1,2i/16V SOHC 55kW (06/2017-)
OPEL Corsa D *09/2013 - 1,2i/16V DOHC 63kW (05/2018-)
RENAULT Master L3H2 *09/2019 - 2,3dCi/16V DOHC BlueEnergy BiTurbo 132kW (11/2019-)
Marek
 
Příspěvky: 5065
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Předchozí

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Cory a 0 návštevníků