Stránka 1 z 3

řídící jednotka LPG BRC POMÓC !!!

PříspěvekNapsal: sob říj 06, 2007 22:10
od Lada_BV
Nyní hádanka:

Co je to za součástku, která to zřejmě nepřežila.

PS: Obrázek je deska řídící jednotky LPG BRC v mojí Ladě 1700i. S její funkčností byl seznámen na srazu Saša a Trevor.

PříspěvekNapsal: sob říj 06, 2007 22:18
od Štěpán
0,6 - Watový odpor = rezistor.

PříspěvekNapsal: sob říj 06, 2007 22:21
od Lada_BV
Štěpán Getsko píše:Jedno-Watový odpor = rezistor.
super no a jak je velký to by si náhodou nevěděl ??? a proč shořel ??? a je možné, že kvůli němu to vůbec nefunguje ???

PříspěvekNapsal: sob říj 06, 2007 22:24
od Laďuša
Jestliže shořel, tak byl nadměrně zahřát = moc proudu a nebo zmetek...
Nefunguje-li to, je pravděpodobný, že to bude tim....ovšem odešel-li kvůli něčemu, tak to může bejt až druhotný

A zajímalo by mě, jak se z takový fotky pozná, že je jednowattovej...

PříspěvekNapsal: sob říj 06, 2007 23:39
od Lada_BV
chlapi já to našel :P :P :P


dotaz !!!

Já tam nemám odstřihlý drát z LAMBDAsondy do ŘJ motoru, ale jen připojený drát do BRC a to je asi chyba !!!

Možná proto to shořelo ???

PříspěvekNapsal: ned říj 07, 2007 09:16
od Dusan
Pochybujem...akurat to ignorovalo lambdu :) to by ma zaujimalo ci to dobre jazdilo na benzin :D

PříspěvekNapsal: ned říj 07, 2007 10:08
od Lada_BV
Dusan píše:Pochybujem...akurat to ignorovalo lambdu


nejsem sice elektrotechnik, ale trochu jsem na to kukl a je v tom relé, které když se nejede na LPG, tak propojí LAMDA sondu do ŘJ motoru a když se jede na LPG, tak ta mocná elektronika podle hodnot z LAMBDA sondy přiškrcuje plyn a dokáže ušetřit LPG - to se ví. 8) smůlou je, že to dělaj ITALY :roll:

PříspěvekNapsal: ned říj 07, 2007 16:33
od Štěpán
Laďuša píše:A zajímalo by mě, jak se z takový fotky pozná, že je jednowattovej...


Po odeslání příspěvku, jsem to hned upravil na 0,6 Watový odpor. A poznáš to snadno. Když se koukneš na ten tranzistot, co je hned vedle, tak podle něj usoudíš ze zkušeností, že to je 0,6 Watový odpor.

To lada 21053: Popiš nám barevnej kód toho odporu, jestli tam tedy ještě něco zbylo na něm! Jestli jo, tak bychom mohli i určit hodnotu odporu. Pak už to bude jenom otázka 1 až 2 ,- Kč a zapájet ho na místo, a překontrolovat, zda neodešel nějakaj polovodič poblíž, resp.: kondenzátor.

PříspěvekNapsal: ned říj 07, 2007 17:47
od Lada_BV
Štěpán Getsko píše:Popiš nám barevnej kód toho odporu
:lol: :lol: :lol:

to bych Vás snad ani neotravoval, kdyby tam něco zbylo. Byl tam náznak snad bílé čáry na prostředku a co víc ví jen výrobce. :cry:

PříspěvekNapsal: ned říj 07, 2007 18:31
od Křečík Barbuška
Mno, vzhledem k tomu, že se v autě vyskytuje většinou max. 14V tak hodnota rezistoru nebyla asi příliš veliká, hrubým odhadem asi tak do 180 ohmů, chtělo by to mrknout v obvodu jakých součástek je zapojen. To, že shořel naznačuje, že se mdlo udělalo i nějakým jiným součástkám. Může to být rezistor před zenerkou nebo kolem výkonového tranzistoru. Pohledej na té škatulce nějaký kód či popisek a šupni to do vyhledávače, třeba na tebe vypadne schéma i když o tom pochybuju. Pokud by jsi byl opravdu zoufalý a nějaký ten měsíc bez toho vydržel tak mi to šupni, ale nic nezaručuju neb černé skřínky nemám rád a hlavně střední doba mých oprav bývá řádově v měsících či čtvrtletích :lol: .

PříspěvekNapsal: stř říj 10, 2007 21:51
od popest
Jestli muzu neco rict, tak to na tom obrazku vypada jako termistor (teplotne zavisly odpor) bud muze byt s zapornym teplotnim koeficientem nebo s kladnmy TK. Obvykle se pouziva s tim zapornym k odstraneni proudovy spicky,ktera vznika pri zapnuti kdy jsou vsetky C vybite a pocatecni proud muze byt dost vysoky. Kdyz se zahreje, tak je jeho odpor temer 0. Ale to je jenom muj nazor podle vzhledu, protoze je to dost podobne. Normalni odpor, i vykonovy jsme takovy jeste nevidel, ale to samozrejem jeste nemusi znamenat ze zadny takovy neni. (Myslim ty cerne veci )

foto

PříspěvekNapsal: čtv říj 11, 2007 21:05
od Lada_BV
foto nezničené jednotky LAMBDA GAS BRC - to jsem sehnal na netu.

A teď raďte, co je to zač. Lepší foto asi už neseženu. :cry:

Předem dík. :o

PříspěvekNapsal: čtv říj 11, 2007 21:12
od Maysner
pokud jsem ty barvy prouzku dobre vylustil( cervena, bila, stribrna a zlata) tak je to 0.29ohmu s toleranci +/-5%

PříspěvekNapsal: čtv říj 11, 2007 22:04
od Saša
Mě se jeví jako (hnědá , bílá , zlatá) to je 1,9ohm. "0,29 nebo 1,9 omů je "asi"teď jedno, jde o to proč shořel ! Psal jsem Ti SZ ať tu svou desku vyfotíš kvalitně z obou stran aby bylo poznat kudy vedou spoje !!! potom Ti řeknu proč shořel.
PS:odpor nikdy neshoří jen tak sám od sebe , v 99 případech je chyba někde v polovodičích.

PříspěvekNapsal: pát říj 12, 2007 04:48
od Lada_BV
Saša píše:Mě se jeví jako (hnědá , bílá , zlatá) to je 1,9ohm. "0,29 nebo 1,9 omů je "asi"teď jedno, jde o to proč shořel ! Psal jsem Ti SZ ať tu svou desku vyfotíš kvalitně z obou stran aby bylo poznat kudy vedou spoje !!! potom Ti řeknu proč shořel.
PS:odpor nikdy neshoří jen tak sám od sebe , v 99 případech je chyba někde v polovodičích.
jistě jistě, ale digitál nemám a teď u nás budou hody, tak mi jej nikdo nepůjčí a když dojedu večer domů, tak nemůžu nikoho uhánět, aby mi to vyfotil. Zkoušel jsem to u kolegů v práci a z těch fotek nebylo poznat nic - rozmazané. Až bude digitál, tak samozřejmě budu potřebovat využít Tvých služeb. :P

PS: Co kdybych Ti to poslal celé poštou, mě je to nefunkční stejně k ničemu a značky od 2107 jdou během 14 dnů do depozita. 8)