Stránka 1 z 2

LADA 1800i - pokračování

PříspěvekNapsal: stř kvě 09, 2007 10:17
od Luděk Musil
Tak tento víkend jsem vyměnil středový díl výfuku - znáte takové to práskání, vždy když jde válec do výfuku. Myslel jsem (tedy věděl jsem :oops: ), že je ve středovém dílu díra. Pravým důvodem praskání však byla absence jednoho šteftu - držáku krytu startéru.
Dále jsem musel vyměnit vačku za tu, kterou jsem měl v původním motoru vč. vahadel - ventily totiž nebylo možné seřídit.
Nyní, po najetí cca 500 km už je vůz/motor téměř tichý.
Řídící jednotka už není schopná "posunout" předstih dopředu, takže když přidám prudčeji plyn - ozve se známé cvrlikání. Nárůst výkonu je ovšem znatelný.
A protože byl "dlouhý" víkend a navíc příprava na Příbram, pracoval jsem taktéž na další věci, kterou jsem měl naplánovánu už od loňské Bechyně. Zde je výsledek (prosím - moc nehanět - jsem amatér):

PříspěvekNapsal: stř kvě 09, 2007 10:21
od Luděk Musil
A ještě jednou:

Re: LADA 1800i - pokračování

PříspěvekNapsal: stř kvě 09, 2007 10:40
od Wolf
Luděk Musil píše:...Řídící jednotka už není schopná "posunout" předstih dopředu, takže když přidám prudčeji plyn - ozve se známé cvrlikání....

Ludku, ale snizit predstih na RJ preci jde, opak je problemovy ... (anebo prejdi na 100 oktanu :) ). W.

PříspěvekNapsal: stř kvě 09, 2007 10:53
od Luděk Musil
Wolf píše:...ale snizit predstih na RJ preci jde, opak je problemovy ...


Ty (a téměř všechny 17-ky, do kterých jsem koukal) tam máš korektor předstihu ..... v mém voze není :(
Wolf píše:...anebo prejdi na 100 oktanu...

Počkám až po záběhu ....... a jak se to bude tvářit na LPG. L.

PříspěvekNapsal: stř kvě 09, 2007 11:26
od Wolf
Luděk Musil píše:Ty (a téměř všechny 17-ky, do kterých jsem koukal) tam máš korektor předstihu ..... v mém voze není :(

Ja myslim, ze pravdepodobne mas pol B12 RJ uzemnen pres pevny odpor natvrdo, aby se nedal snizovat predstih (vzhledem k LPG). Pokud tomu tak je, pak by se jeho vymenou dal snizit i predstih. W.

PříspěvekNapsal: stř kvě 09, 2007 11:43
od Drobek81
Myslim ze to bylo na soudruzich kde to dali a kde ne...na nekterem sem to mel, na jinem ne...
Trebas to co sem ted prodaval tak ho melo, ale radeji sem kolem toho chodil obloukem...jeden nikdy nevi...

PříspěvekNapsal: stř kvě 09, 2007 13:54
od čmelák
na tu vetvu na miesto potenciometru na nastaveni predstihu by mal stacit odpor 2200ohm
to je pre povodny motor na benzin 95oktan

PříspěvekNapsal: stř kvě 09, 2007 14:46
od Marek
Ten zásah do regulace předstihu bude nesporně potřebný a asi dost razantní. Změnou stupně komprese o cca 15-20% (dle odhadu) a celkově přestavěného motoru bude nejlépe předstih odladit na brzdě. Ale to není jen tak........

Luďku, začal bych od svíček. Je nezbytně nutné použít o dva stupně studenější svíčky (jeden stupeň kvůli kompresi a druhý stupeň kvůli LPG). Tedy používáš-li naše BRISKy, pak je třeba osadit LR12YC se standardním odtrhem 0,7 mm. Pokud BOSCHe, pak WR5D+.

A pokud se týká benzinu, tam je minimálně 98 oktanů nejspíš nutností a z Tvé strany bych to považoval za samozřejmost.


Jó, kdo chce koně, musí mít na woves :-).

PříspěvekNapsal: stř kvě 09, 2007 14:54
od čmelák
:lol: hezky

PříspěvekNapsal: stř kvě 09, 2007 18:59
od Trevor
mna by zaujimalo ze ako si nastavoval ventily 15 sacie a vyfukove na 20 ?

to si mal akoze na pipu vahadla aj vacku ked si to musel prehodit ?

PříspěvekNapsal: čtv kvě 10, 2007 05:22
od Wolf
Marek píše:A pokud se týká benzinu, tam je minimálně 98 oktanů nejspíš nutností a z Tvé strany bych to považoval za samozřejmost.

To si myslim i ja. Ono totiz nejde vubec o chvilkove "zacvrlikani" pri prudsi akceleraci, to neni nejak skodlive, ale motoru velmi skodi jizda s detonacnim horenim po delsi dobu. A ruku na srdce - v rychlostech nad 80 km/hod, kdy se motor ztisi a zacina spise prevladat svisteni vzduchu muze snadno ujit pozornosti tento nepriznivy chod motoru. Vzrustani provozni teploty je ponekud opozdenym signalem. W.

PříspěvekNapsal: čtv kvě 10, 2007 06:57
od Marek
Wolf píše:To si myslim i ja. Ono totiz nejde vubec o chvilkove "zacvrlikani" pri prudsi akceleraci, to neni nejak skodlive, ale motoru velmi skodi jizda s detonacnim horenim po delsi dobu. A ruku na srdce - v rychlostech nad 80 km/hod, kdy se motor ztisi a zacina spise prevladat svisteni vzduchu muze snadno ujit pozornosti tento nepriznivy chod motoru. Vzrustani provozni teploty je ponekud opozdenym signalem. W.


Moje slova.

Je potřeba to vychytávat postupně, protože odlaďovat prototyp bez diagnostiky je opravdu náročné.
Začal bych svíčkami a palivem. Potom bych se případně pustil do korekce předstihu. Ale ta brzda by byla nejvhodnější.

PříspěvekNapsal: čtv kvě 10, 2007 08:06
od Trevor
mam hotovu diagnostiku na jednobod mozem ju priniest na zraz ale ci vam to nejak pomoze tak to neviem

chcelo by to zasah do mapy ale nato si este netrufam takze .....

PříspěvekNapsal: čtv kvě 10, 2007 09:29
od Luděk Musil
Trevor píše:mam hotovu diagnostiku na jednobod mozem ju priniest na zraz

Určitě ji přines ........ jak je velká? L.

PříspěvekNapsal: čtv kvě 10, 2007 09:54
od Marek
Luděk Musil píše: jak je velká? L.



Luďku, vím, že jsi malinko starší ročník - leč věz, že výpočetní technika pokročila a doba, kdy pro mikropočítač stavěli desetipatrový dům, je dávno ta tam. Pravděpodobně se to dnes vejde do notebooku. :D 8) :D