LADA 1800i - pokračování

Moderátor: Moderátoři

LADA 1800i - pokračování

Příspěvekod Luděk Musil » stř kvě 09, 2007 10:17

Tak tento víkend jsem vyměnil středový díl výfuku - znáte takové to práskání, vždy když jde válec do výfuku. Myslel jsem (tedy věděl jsem :oops: ), že je ve středovém dílu díra. Pravým důvodem praskání však byla absence jednoho šteftu - držáku krytu startéru.
Dále jsem musel vyměnit vačku za tu, kterou jsem měl v původním motoru vč. vahadel - ventily totiž nebylo možné seřídit.
Nyní, po najetí cca 500 km už je vůz/motor téměř tichý.
Řídící jednotka už není schopná "posunout" předstih dopředu, takže když přidám prudčeji plyn - ozve se známé cvrlikání. Nárůst výkonu je ovšem znatelný.
A protože byl "dlouhý" víkend a navíc příprava na Příbram, pracoval jsem taktéž na další věci, kterou jsem měl naplánovánu už od loňské Bechyně. Zde je výsledek (prosím - moc nehanět - jsem amatér):
Naposledy upravil Luděk Musil dne stř kvě 09, 2007 10:54, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Luděk Musil » stř kvě 09, 2007 10:21

A ještě jednou:
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: LADA 1800i - pokračování

Příspěvekod Wolf » stř kvě 09, 2007 10:40

Luděk Musil píše:...Řídící jednotka už není schopná "posunout" předstih dopředu, takže když přidám prudčeji plyn - ozve se známé cvrlikání....

Ludku, ale snizit predstih na RJ preci jde, opak je problemovy ... (anebo prejdi na 100 oktanu :) ). W.
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod Luděk Musil » stř kvě 09, 2007 10:53

Wolf píše:...ale snizit predstih na RJ preci jde, opak je problemovy ...


Ty (a téměř všechny 17-ky, do kterých jsem koukal) tam máš korektor předstihu ..... v mém voze není :(
Wolf píše:...anebo prejdi na 100 oktanu...

Počkám až po záběhu ....... a jak se to bude tvářit na LPG. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Wolf » stř kvě 09, 2007 11:26

Luděk Musil píše:Ty (a téměř všechny 17-ky, do kterých jsem koukal) tam máš korektor předstihu ..... v mém voze není :(

Ja myslim, ze pravdepodobne mas pol B12 RJ uzemnen pres pevny odpor natvrdo, aby se nedal snizovat predstih (vzhledem k LPG). Pokud tomu tak je, pak by se jeho vymenou dal snizit i predstih. W.
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod Drobek81 » stř kvě 09, 2007 11:43

Myslim ze to bylo na soudruzich kde to dali a kde ne...na nekterem sem to mel, na jinem ne...
Trebas to co sem ted prodaval tak ho melo, ale radeji sem kolem toho chodil obloukem...jeden nikdy nevi...
Uživatelský avatar
Drobek81
 
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov

Příspěvekod čmelák » stř kvě 09, 2007 13:54

na tu vetvu na miesto potenciometru na nastaveni predstihu by mal stacit odpor 2200ohm
to je pre povodny motor na benzin 95oktan
čmelák
 
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava

Příspěvekod Marek » stř kvě 09, 2007 14:46

Ten zásah do regulace předstihu bude nesporně potřebný a asi dost razantní. Změnou stupně komprese o cca 15-20% (dle odhadu) a celkově přestavěného motoru bude nejlépe předstih odladit na brzdě. Ale to není jen tak........

Luďku, začal bych od svíček. Je nezbytně nutné použít o dva stupně studenější svíčky (jeden stupeň kvůli kompresi a druhý stupeň kvůli LPG). Tedy používáš-li naše BRISKy, pak je třeba osadit LR12YC se standardním odtrhem 0,7 mm. Pokud BOSCHe, pak WR5D+.

A pokud se týká benzinu, tam je minimálně 98 oktanů nejspíš nutností a z Tvé strany bych to považoval za samozřejmost.


Jó, kdo chce koně, musí mít na woves :-).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod čmelák » stř kvě 09, 2007 14:54

:lol: hezky
čmelák
 
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava

Příspěvekod Trevor » stř kvě 09, 2007 18:59

mna by zaujimalo ze ako si nastavoval ventily 15 sacie a vyfukove na 20 ?

to si mal akoze na pipu vahadla aj vacku ked si to musel prehodit ?
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Trevor
 
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK

Příspěvekod Wolf » čtv kvě 10, 2007 05:22

Marek píše:A pokud se týká benzinu, tam je minimálně 98 oktanů nejspíš nutností a z Tvé strany bych to považoval za samozřejmost.

To si myslim i ja. Ono totiz nejde vubec o chvilkove "zacvrlikani" pri prudsi akceleraci, to neni nejak skodlive, ale motoru velmi skodi jizda s detonacnim horenim po delsi dobu. A ruku na srdce - v rychlostech nad 80 km/hod, kdy se motor ztisi a zacina spise prevladat svisteni vzduchu muze snadno ujit pozornosti tento nepriznivy chod motoru. Vzrustani provozni teploty je ponekud opozdenym signalem. W.
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod Marek » čtv kvě 10, 2007 06:57

Wolf píše:To si myslim i ja. Ono totiz nejde vubec o chvilkove "zacvrlikani" pri prudsi akceleraci, to neni nejak skodlive, ale motoru velmi skodi jizda s detonacnim horenim po delsi dobu. A ruku na srdce - v rychlostech nad 80 km/hod, kdy se motor ztisi a zacina spise prevladat svisteni vzduchu muze snadno ujit pozornosti tento nepriznivy chod motoru. Vzrustani provozni teploty je ponekud opozdenym signalem. W.


Moje slova.

Je potřeba to vychytávat postupně, protože odlaďovat prototyp bez diagnostiky je opravdu náročné.
Začal bych svíčkami a palivem. Potom bych se případně pustil do korekce předstihu. Ale ta brzda by byla nejvhodnější.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Trevor » čtv kvě 10, 2007 08:06

mam hotovu diagnostiku na jednobod mozem ju priniest na zraz ale ci vam to nejak pomoze tak to neviem

chcelo by to zasah do mapy ale nato si este netrufam takze .....
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Trevor
 
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK

Příspěvekod Luděk Musil » čtv kvě 10, 2007 09:29

Trevor píše:mam hotovu diagnostiku na jednobod mozem ju priniest na zraz

Určitě ji přines ........ jak je velká? L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Marek » čtv kvě 10, 2007 09:54

Luděk Musil píše: jak je velká? L.



Luďku, vím, že jsi malinko starší ročník - leč věz, že výpočetní technika pokročila a doba, kdy pro mikropočítač stavěli desetipatrový dům, je dávno ta tam. Pravděpodobně se to dnes vejde do notebooku. :D 8) :D
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Další

Zpět na Nepovedené pokusy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků