Stránka 3 z 5

PříspěvekNapsal: úte bře 06, 2007 09:08
od Marek
Podle mého názoru se jedná o odtavení pístů v důsledku vysoké teploty. Myslím, že písty nevydržely kompresní poměr potažmo teplotu, která se samozřejmě zvýšila v důsledku úpravy motoru.
Chudá směs by také mohla způsobovat zvýšení teploty, ovšem to spíš poškozuje ventily.

PříspěvekNapsal: úte bře 06, 2007 10:50
od denis
Chudou směsí právě odkrágluješ písty-propálíš jue. Netvrdil bych to, kdybych to na vlastní oči neviděl. Pán dotahoval do kopců až dotáhnul. :lol:

PříspěvekNapsal: úte bře 06, 2007 12:19
od montér Kolja
Marek píše:Podle mého názoru se jedná o odtavení pístů v důsledku vysoké teploty. Myslím, že písty nevydržely kompresní poměr potažmo teplotu, která se samozřejmě zvýšila v důsledku úpravy motoru.
Chudá směs by také mohla způsobovat zvýšení teploty, ovšem to spíš poškozuje ventily.
Jak tedy dál?Snížit kompresní poměr?

PříspěvekNapsal: úte bře 06, 2007 12:27
od Wolf
montér Kolja píše:Jak tedy dál?Snížit kompresní poměr?

Staci prejit na jedine spravne palivo - benzin - ten totiz ochlazuje :mrgreen: . W.

PříspěvekNapsal: úte bře 06, 2007 12:50
od Marek
Wolf píše:Staci prejit na jedine spravne palivo - benzin - ten totiz ochlazuje :mrgreen: . W.


Nebo na naftu !!!!! :lol: :lol: :lol:

PříspěvekNapsal: úte bře 06, 2007 13:03
od Myso
Marek píše:Nebo na naftu !!!!! :lol: :lol: :lol:
Nafta patří do kamen!

PříspěvekNapsal: úte bře 06, 2007 15:20
od montér Kolja
Marek píše:Nebo na naftu !!!!! :lol: :lol: :lol:

To auto není moje,ale dovedu si představit,že by mu Diesel z Mirafiori slušel.Vykoledovat si ovšem ještě větší starosti s chrochtomotorem je mimo oblast mého zájmu a nemohu tvůj návrh vyslyšet.

K tématu.Objednal a koupil jsem v Autofóru nové ruské písty 82,0mm tř.B.Vizuálně jsou horší,než původní a nemají na sobě odlité logo BA3.Nové písty mají silnější stěnu a chybí díra mazání u čepu,což nepředstavuje problém.Na pístu se vyfrézují deflektory pro ventily,což napomůže snížení kompresního poměru.Dalšího snížení chci dosáhnout sfrézováním hlavy pístu o 0,4mm.Stupeň komprese se tak sníží z 9,6 na 9,15,nebo mám jít ještě níž :?:

PříspěvekNapsal: úte bře 06, 2007 15:26
od montér Kolja
starý píst vypadá takto:

PříspěvekNapsal: stř bře 07, 2007 12:00
od Marek
Osobně bych spíš šel do pístů ze samary 21083. Mají stejný průměr, deflektor upravený pro ventily a navíc jsou konstrukčně stavěné na stupeň komprese 9,9:1 (sériově), čili i Tvůj stupeň komprese by snáze snášely bez nutnosti jeho korekce.

PříspěvekNapsal: stř bře 07, 2007 12:31
od Myso
9,9:1 alebo 9,7:1 ? neviem s cim si to mylim...

ja ich mam na 10:1 a zatial 6500km drzia...

len trebalo dorobit zapichy na segerky.

a co je zaujimave ze monter kolia nemusel uberat zospodu z piestov aby nenarazali do klukovky...

PříspěvekNapsal: stř bře 07, 2007 13:02
od Marek
Samara 1500ccm s motorem 21083 měla 9,9:1. Ale to je jedno. Myslím, že z hlediska výdrže jsou asi vhodnější než 21073 (21213).

PříspěvekNapsal: stř bře 07, 2007 21:07
od Majo
hmm, no ten kopresny pomer sa mi nezda ako dovod prehrievania, aspon nie ako jediny dovod. Kompresny pomer mam snad vsade vyssi a problemy som mal s kadecim, ale s tymto este nikdy. Skor sa tu scitalo mnozstvo faktorov, ktore sa tu uz postupne popisali/tenka stena valcov-horsie chladenie/nekvalitny material piestov/prevadzka na LPG/vyssi tlak-vyssia teplota/......................

PříspěvekNapsal: stř bře 07, 2007 22:03
od montér Kolja
Píst pro Samaru 21083 je shodný odlitek jako píst pro Nivu 21213.Jestliže vydrží kompresní poměr 9,9:1 v motoru 21083 musí vydržet 9,6:1 v mém motoru.Vzhledem k tomu co jste zde nadnesli považuji snižování kompresního poměru za vývoj slepou cestou.Provedu jinou úpravu.Na soustruhu stočím obvod pístu o 0,1mm mezi první pístní drážkou a hlavou pístu.Tím bych měl zabránit vzniku podmínek pro zadírání vůlí.

Mimo to,mluvil jsem s dvěma majiteli autoservisů a ti spatřují příčinu v nekvalitním materiálu pístů.

PříspěvekNapsal: čtv bře 08, 2007 08:53
od Wolf
Majo píše:hmm, no ten kopresny pomer sa mi nezda ako dovod prehrievania, aspon nie ako jediny dovod. Kompresny pomer mam snad vsade vyssi a problemy som mal s kadecim, ale s tymto este nikdy. Skor sa tu scitalo mnozstvo faktorov, ktore sa tu uz postupne popisali/tenka stena valcov-horsie chladenie/nekvalitny material piestov/prevadzka na LPG/vyssi tlak-vyssia teplota/......................

S tím naprosto slouhlasím. A možná k tomu mohl i trochu přispět požadavek plného výkonu u motoru, který ještě nebyl prohřatý. Je třeba si uvědomit, že píst se prohřeje mnohem rychleji, než stěna válce. Ten pak tlačí proti této stěně válce a vytlačuje mazací film. A to je jenom velmi zkráceně populisticky řečeno. Jinak přepokládam, že při zvětšování vrtání se stěny válců honovaly a ne brousily. W.

PříspěvekNapsal: čtv bře 08, 2007 09:16
od Drobek81
Wolf píše:přepokládam, že při zvětšování vrtání se stěny válců honovaly a ne brousily

myslim ze sem kdesi v prispevku cetl ze jsou videt stopy po honovani tak myslim ze hej...jinak souhlas, to je presne ono...je nutne brat v potaz prestupy tepla ktere nejsou mnohdy u upravovanych motoru doresene...