porucha pístů 05

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Dusan » čtv bře 08, 2007 16:32

Na soustruhu stočím obvod pístu o 0,1mm mezi první pístní drážkou a hlavou pístu.Tím bych měl zabránit vzniku podmínek pro zadírání vůlí.


Ved aj origo piest ma ten vrch trochu mensi ako je priemer pod poslednym kruzkom..aspon pokial si ja pametam ked so robil prieskum...
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod montér Kolja » čtv bře 08, 2007 20:23

Wolf píše: A možná k tomu mohl i trochu přispět požadavek plného výkonu u motoru, který ještě nebyl prohřatý. Je třeba si uvědomit, že píst se prohřeje mnohem rychleji, než stěna válce. Ten pak tlačí proti této stěně válce a vytlačuje mazací film. A to je jenom velmi zkráceně populisticky řečeno. W.

Tahle úvaha je mylná.Písty jsou poškozeny teplem ne chodem nasucho :!: Píst nad těsnícím kroužkem nikdy nemaže motorový olej,to je nesmysl.(pokud nemáme na mysli píst u fichtla)
Vliv na životnost při požadavku plného zatížení motoru na neprohřátém motoru hlavně při provozu na LPG je jednoznačně negativní,s tím souhlasím.Auto jezdí na Vysočině a za okamžik po té co vyjelo z garáže tj.ve stavu psí čumák ,jede do dost protivného dlouhého kopce.Na pětku,jak jinak!!!

Dusan píše:Ved aj origo piest ma ten vrch trochu mensi ako je priemer pod poslednym kruzkom..aspon pokial si ja pametam ked so robil prieskum...


To je pravda.Moje nové i původní písty se od zhora dolů rozšiřují.Odskok je stupňován po 0,1mm za každou pístní drážkou.Chci toto ještě zvětšit nad prvni drážkou,jak je vidět na fotkách mám k tomu dobrý důvod ne?.
Uživatelský avatar
montér Kolja
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv říj 14, 2004 15:25
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Wolf » pát bře 09, 2007 06:42

montér Kolja píše:Tahle úvaha je mylná.Písty jsou poškozeny teplem ne chodem nasucho :!: Píst nad těsnícím kroužkem nikdy nemaže motorový olej,to je nesmysl.(pokud nemáme na mysli píst u fichtla)
Vliv na životnost při požadavku plného zatížení motoru na neprohřátém motoru hlavně při provozu na LPG je jednoznačně negativní,s tím souhlasím.Auto jezdí na Vysočině a za okamžik po té co vyjelo z garáže tj.ve stavu psí čumák ,jede do dost protivného dlouhého kopce.Na pětku,jak jinak!!!

Tak to ne, je nesmyslne si myslet, ze prostor nad pistem neni mazany. Ono totiz neznamena, ze mazana je pouze soucastka, po ktere proteka reciste oleje. Pokud by tomu tak bylo, tak vsichni, kteri jezdi na LPG by neustale menili pisty, protoze plyn je absolutne suche palivo, ktere nemaze a jak znamo suche treni nefunguje dlouhodobeji nikde, ani v prirode :) . Pominu-li nepatrne propousteni oleje kolem driku sacich ventilu, zustava jeste na stenach dostatek oleje i po setreni krouzky. Je to zpusobeno prave zpusobem opracovani valce - honovanim. Ostatne kdo je strojar, tak vi, jak vypada struktura povrchu u tohoto zpusobu opracovani. Mimochodem chod nasucho a zvysene tepelne zatizeni se nevylucuje, na tom se jiste shodneme. A k tomu ohrivani. Ja nebydlim na horach, tankuji pouze W-power, ktery maze a po vyjeti prohrivam motor postupne na dvojku, trojku a pozdeji ctyrku pri nizsich otackach tak, aby motor bezel volne. Pak ma to auto vetsi sanci dele vydrzet (i kdyz to neni vzdy pravda). Ale jiste to zalezi na individuelnim pristupu kazdeho z nas. W.
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod Drobek81 » pát bře 09, 2007 07:52

montér Kolja píše:Píst nad těsnícím kroužkem nikdy nemaže motorový olej,to je nesmysl.(pokud nemáme na mysli píst u fichtla)


este si to jednou precti, musi to byt namazane, jak pise Wolf je to dano "drsnosti" povrchu, kde zustanou mikroskopicke kapicky...pri provozu na LPG se sice muze jednat o mezni mazani, nicmene tam olej vzdy je...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Drobek81
 
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov

Příspěvekod Marek » pát bře 09, 2007 08:55

Ano, přesně tak, jak píše WOLF, je to jedině správně. Palivo může píst maximálně ochladit, ale rozhodně ne mazat. Základním principem mazání prostoru nad pístem je prostřednictvím odvětrávání klikové skříně (to WOLF patrně opomněl). Systémem odvětrávání klikové skříně se uvolňují olejové výpary, které jsou zpětně nasávané se vzduchem z filterboxu a tím dochází k mazání spalovacích prostorů. Samozřejmě, že i opracování válců má svůj účel, ať je to honování křížové nebo kruhové (u nejmodernějších motorů) - ve stopách po nástroji se drží mikrony oleje, které mažou píst a kroužky po celé dráze chodu. Z tohoto důvodu se stěny válce nesmějí brousit ani leštit !!!!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Dusan » pát bře 09, 2007 17:24

JA ich mam po 170tis vylestene dokonale :D a maze to vyborne :) 1l na 500km :D
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod montér Kolja » sob bře 10, 2007 07:19

Máte pravdu,omlouvám se.Domníval jsem se ,že je prostor nad pístem mazán jen odvětráváním klikové skříně.Představa,že stírací a polostírací kroužek odmastí stěnu válce do sucha je beztak trochu iluzorní.
Uživatelský avatar
montér Kolja
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv říj 14, 2004 15:25
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Dusan » pon zář 21, 2009 18:59

Tak ..co stym asi je...Marek nech neodpoveda :D
Přílohy
piset.jpg
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod Cory » pon zář 21, 2009 19:01

Dusan píše:co stym asi je.


je to dojebane :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Roman » pon zář 21, 2009 20:21

A nezaostrene..... :mrgreen:
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Příspěvekod Luděk Musil » úte zář 22, 2009 10:27

Takový píst mám taky doma ... jen s tím rozdílem, že já jej mám vyhlodaný o hromadu víc a byl na motoru 21214 ( 1700) předělaném na karburátor a klasické zapalování. L.
Edit: také musím podotknout, že s takovým pístem (téměř identický Dusin) jsem ten motor koupil a šel na 1800 převrt
Naposledy upravil Luděk Musil dne úte zář 22, 2009 11:32, celkově upraveno 1
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod dusin » úte zář 22, 2009 10:50

Že by chudá směs?Možná vyhrabu taky ohlodanej píst následkem chudé směsi....

Edit:už jsem našel:
Přílohy
pist.jpg
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
dusin
 
Příspěvky: 1022
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl

Příspěvekod Saša » úte zář 22, 2009 11:06

"Pěkné" tedy metafórou . Ano buď chudá směs nebo velký předstih , obojí má podobné následky .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Little Red Riding Hood » stř zář 23, 2009 12:19

Saša, po jak dlouhe době??..
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod Saša » stř zář 23, 2009 18:03

Klidně i po několika minutách
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

PředchozíDalší

Zpět na Nepovedené pokusy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron