montér Kolja píše:Tahle úvaha je mylná.Písty jsou poškozeny teplem ne chodem nasucho
Píst nad těsnícím kroužkem nikdy nemaže motorový olej,to je nesmysl.(pokud nemáme na mysli píst u fichtla)
Vliv na životnost při požadavku plného zatížení motoru na neprohřátém motoru hlavně při provozu na LPG je jednoznačně negativní,s tím souhlasím.Auto jezdí na Vysočině a za okamžik po té co vyjelo z garáže tj.ve stavu psí čumák ,jede do dost protivného dlouhého kopce.Na pětku,jak jinak!!!
Tak to ne, je nesmyslne si myslet, ze prostor nad pistem neni mazany. Ono totiz neznamena, ze mazana je pouze soucastka, po ktere proteka reciste oleje. Pokud by tomu tak bylo, tak vsichni, kteri jezdi na LPG by neustale menili pisty, protoze plyn je absolutne suche palivo, ktere nemaze a jak znamo suche treni nefunguje dlouhodobeji nikde, ani v prirode
. Pominu-li nepatrne propousteni oleje kolem driku sacich ventilu, zustava jeste na stenach dostatek oleje i po setreni krouzky. Je to zpusobeno prave zpusobem opracovani valce - honovanim. Ostatne kdo je strojar, tak vi, jak vypada struktura povrchu u tohoto zpusobu opracovani. Mimochodem chod nasucho a zvysene tepelne zatizeni se nevylucuje, na tom se jiste shodneme. A k tomu ohrivani. Ja nebydlim na horach, tankuji pouze W-power, ktery maze a po vyjeti prohrivam motor postupne na dvojku, trojku a pozdeji ctyrku pri nizsich otackach tak, aby motor bezel volne. Pak ma to auto vetsi sanci dele vydrzet (i kdyz to neni vzdy pravda). Ale jiste to zalezi na individuelnim pristupu kazdeho z nas. W.