Stránka 1 z 2

Spojka z Fiata?

PříspěvekNapsal: pon úno 26, 2007 02:45
od Pavel04
Tak mi plizive zacina prokluzovat spojka... Uvazuju co udelat aby se i pri zvyseni vykonu nenicila prilis rychle. Tak me napadlo, kdyz funguje Lada motor + Fiat 131 prevodovka nebo Fiat motor + Lada prevodovka, lze mezi to strcit fiat spojku? To ze je puvodne ovladana lankem je snad jedno nebo ne? Da se tam strcit jen lamela a pritlacnak z 131? Nebo z neceho jinyho? Bylo by to mozna levnejsi a ucinejsi nez ta SACHS zavodni spojka na Ladu, ne?

PříspěvekNapsal: pon úno 26, 2007 09:17
od Vašátor
To, jestli je ovládána spojka lankem nebo kapalinou, nemá z přítlačákem a lamelou co dělat. K tomu slouží mechanismus chycený v převodovce. Lamela z Fiatu na Ladu jde bez problému, s přítlačákem si nejsem jist, protože setrvák např. z Fiatu 131 je myslím o trošku větší. Tudíž by možná neseděly šrouby přítlačáku....ale to je jen moje teorie.
Jinak můj osobní názor na toto: Použití Laďáckého přítlačáku (třeba z Nivy) + APčková Fiaťácká lamela značka ideál.... zdůrazňuji "můj názor".

PříspěvekNapsal: pon úno 26, 2007 09:29
od Luděk Ondrůch
A co tak použít i přímo lamelu z nivy?

PříspěvekNapsal: pon úno 26, 2007 10:01
od Drobek81
nevim Pavle jakej mas vykon, mne u standartni 17ky proklouzne spojka kdyz mam na vozejku cca 1200kg, prepnu na benzin a dam plnej knedlik...Lamela je nova, primo 21213 bo co...a pritlacak standart, mam doma sice i ten sachs s lamelou ale este sem to nezkousel pouzit (mam strach ze bude odchazet ovladani spojky, je to o poznani tuzsi...). Pokud se Ti to zda drahe tak zkus napsat Cmelovi, ja to od nej za par kacek koupil...nove samozrejme...

PříspěvekNapsal: pon úno 26, 2007 11:41
od Myso
Drobek81 píše:zkus napsat Cmelovi, ja to od nej za par kacek koupil...nove samozrejme...
nejde to neeeejde to...

PříspěvekNapsal: pon úno 26, 2007 12:19
od Drobek81
nejde to neeeejde to...


neco mi snad uniklo??? :shock:

PříspěvekNapsal: pon úno 26, 2007 12:26
od Roman
Sprisnena kontrola vo vyrobnom zavode :(

PříspěvekNapsal: pon úno 26, 2007 12:40
od Luděk Musil
Drobek81 píše:neco mi snad uniklo??? :(

Spojení Lada motor kontra fiat 131 převodovka (když už pominu výměnu přední části kardanu) není možné. Setrvačníky jsou rozdílné. Upozornil mne na to montér Kolja - který se toto snažil udělat. Aby tam dostal převodovku od Fiata - musel i z Fiata použít setrvačník a celou spojku. Pokud by tam zůstal setrvačník z Lady - tak by nefungoval startér. Setrvačník má totiž větší průměr.

Pavel04 píše: Tak mi plizive zacina prokluzovat spojka... .

V tomto případě jsou jen dvě možnosti:
1. buď je moc přitažená
2. nebo už je sjetá.
V obou případech bych udělal její kontrolu a v druhém případě i výměnu lamely. L.

PříspěvekNapsal: pon úno 26, 2007 13:48
od Drobek81
Luděk Musil píše:Drobek81 napsal:
neco mi snad uniklo??? :(

Spojení Lada motor kontra fiat 131 převodovka (když už pominu výměnu přední části kardanu) není možné. Setrvačníky jsou rozdílné. Upozornil mne na to montér Kolja - který se toto snažil udělat. Aby tam dostal převodovku od Fiata - musel i z Fiata použít setrvačník a celou spojku. Pokud by tam zůstal setrvačník z Lady - tak by nefungoval startér. Setrvačník má totiž větší průměr.


aha, myslel sem kontaktovat Cmelaka skrz tu sachs spojku...prodal mi ju komplet a este nejake mel...spatne sem to mozna napsal... 8)

PříspěvekNapsal: pon úno 26, 2007 14:50
od Vašátor
Luděk Musil píše:Spojení Lada motor kontra fiat 131 převodovka (když už pominu výměnu přední části kardanu) není možné. Setrvačníky jsou rozdílné. Upozornil mne na to montér Kolja - který se toto snažil udělat. Aby tam dostal převodovku od Fiata - musel i z Fiata použít setrvačník a celou spojku. Pokud by tam zůstal setrvačník z Lady - tak by nefungoval startér. Setrvačník má totiž větší průměr.


Možné to je, ale musí se použít startér z Fiatu. Má menší ozubené kolo. Také jsme to řešili a myslím, že to takto šlo. Už je to přecejen pár let zpět....

PříspěvekNapsal: pon úno 26, 2007 14:51
od Laďuša
Vašátor píše:
Luděk Musil píše:Spojení Lada motor kontra fiat 131 převodovka (když už pominu výměnu přední části kardanu) není možné. Setrvačníky jsou rozdílné. Upozornil mne na to montér Kolja - který se toto snažil udělat. Aby tam dostal převodovku od Fiata - musel i z Fiata použít setrvačník a celou spojku. Pokud by tam zůstal setrvačník z Lady - tak by nefungoval startér. Setrvačník má totiž větší průměr.


Možné to je, ale musí se použít startér z Fiatu. Má menší ozubené kolo. Také jsme to řešili a myslím, že to takto šlo. Už je to přecejen pár let zpět....


Aby to pak vůbec ještě byly Lada... :P

PříspěvekNapsal: pon úno 26, 2007 20:20
od Pavel04
Tak ted ani nevim jaka spojka tam je takze asi rozebrat a pak teprv shanet...

PříspěvekNapsal: pon úno 26, 2007 23:00
od Honza 21061
Co takhle kontaktovat bývalého majitele? To by bylo nejjednodušší nemyslíš? :wink: Jestli byla ta spojka po dostavbě vozu nová, tak to jsi ji dodrbal celkem rychle ne? :shock:

PříspěvekNapsal: úte úno 27, 2007 20:46
od Pavel04
praveze spojka nova nebyla neboj, byvalej majitel ji tam nechal a predbyvalej je nevimkdo, dneska sem to zkousel a vymackne se celkem brzo, takze je kam jit s utahovanim, ale nevim jestli to este pomuze.
Kazdopadne jsem celkem spokojenej s cenou - pritlacnak 1500 a lamela 900.

PříspěvekNapsal: úte úno 27, 2007 21:57
od Nulašestka
Pavel04 píše: pritlacnak 1500 a lamela 900.

Fiat 131?