Stránka 2 z 3

PříspěvekNapsal: pon led 22, 2007 17:50
od Maysner
pokud sem to dobre pochopil tak ti de o takovou tu klapku, ktera ti rozhoduje o privodu studenyho/teplyho vzduchu k filtrboxu. teplej vzduch od svodu to bere kdyz je motor studenej aby se driv zahral a az se zahreje tak ti to nasava chladnejsi vzduch
kdyz to oddelas tak se ti mozna jen motor pomaleji(v lete se to podle me temer nepozna) zahreje na provozni teplotu
to co sem napsal sem pochytil v casopisech a na netu - nekamenovat

PříspěvekNapsal: pon led 22, 2007 17:55
od Myso
Maysner píše:pokud sem to dobre pochopil tak ti de o takovou tu klapku, ktera ti rozhoduje o privodu studenyho/teplyho vzduchu k filtrboxu. teplej vzduch od svodu to bere kdyz je motor studenej aby se driv zahral a az se zahreje tak ti to nasava chladnejsi vzduch
kdyz to oddelas tak se ti mozna jen motor pomaleji(v lete se to podle me temer nepozna) zahreje na provozni teplotu
to co sem napsal sem pochytil v casopisech a na netu - nekamenovat
tak to si vobec nepochopil. jedna sa o vyhrievanie sacieho potrubia chladiacou zmesou...

PříspěvekNapsal: pon led 22, 2007 17:56
od Maysner
Myso píše:
Maysner píše:pokud sem to dobre pochopil tak ti de o takovou tu klapku, ktera ti rozhoduje o privodu studenyho/teplyho vzduchu k filtrboxu. teplej vzduch od svodu to bere kdyz je motor studenej aby se driv zahral a az se zahreje tak ti to nasava chladnejsi vzduch
kdyz to oddelas tak se ti mozna jen motor pomaleji(v lete se to podle me temer nepozna) zahreje na provozni teplotu
to co sem napsal sem pochytil v casopisech a na netu - nekamenovat
tak to si vobec nepochopil. jedna sa o vyhrievanie sacieho potrubia chladiacou zmesou...


aha. nepochopil. tak sem potichu :oops:

PříspěvekNapsal: pon led 22, 2007 18:15
od Vašátor
Jde o to, že v sacím potrubí (nikoli v potrubí přívodu vzduchu ke karbecu) proudí chladící kapalina (až do karburátoru). Slouží k předehřevu v zimním období proti případnému zamrznutí.
Pokud tyto kanály ucpeš, nic se nestane, nijak to nepoznáš ... až na to, že ti možná v zimě potrubí zamrzne :-). Ale to spíš při LPG. .... toto je pouze můj skromný názor, nikdy jsem s tímto neměl potřebu laborovat....proč taky, že :D

PříspěvekNapsal: pon led 22, 2007 18:31
od Pája
Zas tžak pitomej nápad to není, ale já v tom vidim jinej problém. Nevim sice z který větve se tam ta chl. kapalina dostává, ale řek bych, že by mohla mít podobnou teplotu jako sací potrubí ohřáté pouze motorem a rozpálenejma svodama. Možná je ta voda i "studenější" než by byly sací trubky bez vody. Uf, to byla myšlenka. Sem asi génius, nebo co... :P

PříspěvekNapsal: pon led 22, 2007 19:54
od Křečík Barbuška
Pája píše:...Možná je ta voda i "studenější" než by byly sací trubky bez vody...
To je docela klidně možné.

PříspěvekNapsal: pon led 22, 2007 20:14
od Lada Rider
Koko Loko píše:To je docela klidně možné.

ani by som nepovedal, myslim ze ta kvapalina ide z hlavy horuca cez potrubie, karburator a vracia sa do tej rury z kurenia co ide do cerpadla popod zvody

PříspěvekNapsal: pon led 22, 2007 21:03
od Nemo
Já se skromně domnívám, že se rychle* proudící vzduch v sacím potrubí neohřeje ani o desetinu stupně. Styčná plocha, narozdíl např. od chladičů nasávaného vzduchu (intercoolery) je x násobně menší.
Hlavní smysl toho předehřevu je v tom, že zamezuje směsi kondenzovat na stěnách potrubí.
*A teď laicky plácnu: Motor má obsah dejme tomu 1,5l , vzduch do válce se saje každou druhou otáčku, takže při dejme tomu při 4tis otáčkách, 3tis.litrů,když uvážíme podtlak, možná 1,5, nebo 1 tis. litrů vzduchu (o atmosf.tlaku) za minutu.
Ohřej kubík vzduchu za jednu minutu o 90° teplou plochu cca 0,15 m2.
O kolik se asi zvedne teplota?
~~autor neručí za správnost výpočtů :lol:

PříspěvekNapsal: pon led 22, 2007 21:04
od Ján Píš
Lada Rider píše:
Koko Loko píše:To je docela klidně možné.

ani by som nepovedal, myslim ze ta kvapalina ide z hlavy horuca cez potrubie, karburator a vracia sa do tej rury z kurenia co ide do cerpadla popod zvody
presne tak no takze co som zistil pokial je zmes studensia tak ma vacsiu hustotu a tym vytvara pri spalovani vacsi kompresny pomer takisto ako pri turbo motoroch medzichladic stlaceneho vzduchu ktury vzduch ochladzuje a tym jeho hustotu zvysuje a turbo ma vtedy zvysenu ucinnost no lenze v tomto pripade by to bolo nerealne kedze vzduch cez medzichlidic u atmosferickeho motora by siel len velmy tazko a plati tu cim je sacie potrubie kratsie tym ma motor menej roboty laicky povedane no a potom dalsi spusob su nitro systemy ktore vzduch ochladzuju a pri horeni hori kyslik no zvysuje tak vykon no a dalsi sposob ktory je stary ako titanic je vstrekovanie vody no lenze tu bol problem ze to nefungovalo kym motor nebol skoro do cervena zohriaty pocul som ze sa to niekomu podarilo vymakat ale viac neviem a este to nicilo zelezne casti motora no a muje skusenosti zo studenym vzduchom mam v aute penovy sportovy filter pipercross no a nemam na nom to hadicu co ide o zvodou v zyme sa to horsie zuhrieva ale neni to nic strasne a viem ze v lete je to oproti staremu air boxu 100 a jedna a horuce sacie potrubie je proti logike preto tu bola ta otazka vsetci ste tu mudri a ked sa niekto nieco opita tak ho poslete aby si isiel "seridit motor" vsak pekne .

PříspěvekNapsal: pon led 22, 2007 21:08
od Ján Píš
Nemo píše:Já se skromně domnívám, že se rychle* proudící vzduch v sacím potrubí neohřeje ani o desetinu stupně. Styčná plocha, narozdíl např. od chladičů nasávaného vzduchu (intercoolery) je x násobně menší.
Hlavní smysl toho předehřevu je v tom, že zamezuje směsi kondenzovat na stěnách potrubí.
*A teď laicky plácnu: Motor má obsah dejme tomu 1,5l , vzduch do válce se saje každou druhou otáčku, takže při dejme tomu při 4tis otáčkách, 3tis.litrů,když uvážíme podtlak, možná 1,5, nebo 1 tis. litrů vzduchu (o atmosf.tlaku) za minutu.
Ohřej kubík vzduchu za jednu minutu o 90° teplou plochu cca 0,15 m2.
O kolik se asi zvedne teplota?
~~autor neručí za správnost výpočtů :lol:
no nemo tak to bolo nieco co som chcel pocut je nieco na tom bude ze to bolo vymyslene aby sa zabranilo kondenzu

PříspěvekNapsal: pon led 22, 2007 22:06
od Vašátor
Nemo, máš naprostou pravdu. Motor má největší spotřebu vzduchu a když se spočítá objem vzduchu, kterej sežere za jednu minutu, je víc než jasný, že ať je sací potrubý ledový nebo vřelý, celkem nijak se to neprojevý.

Co se týká toho, že studenější směs má větší hustotu, tak ano. Proto se vzduch chladí. Ovšem ne směs. Vem si, že v sacím potrubí už máš přesně daný objem směsi, který se ti tak jako tak do válce dostane. Jaký by mělo význam zmenšení objemu této již dané směsi. Žádný. Akorát kondenzaci. Chladit vzduch má význam pouze v tom případě, dokud ještě není v sacím systému.

Sportovní vzduchové filtry mají větší učinnost (výkon) díky lepší propustnosti vzduchu do systému... až o 30% lepší propustnost než klasické papírové filtry.

No ... Turbo a jeho mezichladič? Turbo je žhavý protože je ohřívaný vejfukovejma plynama a vzduch se ohřívá jak od turba, tak jeho stlačováním. Mezichladičem prochází ten ohřátej vzduch a chladí se. Protože čím chladnější vzduch, tím menší má objem = víc kyslíku v motoru = větší výkon ..... ano. Dávat příklad zrovna na turbu je trošku zavádějící, protože je jasný, že když do motoru pustíš vzduch ohřátej cca na 300st. (od výfuku apod.) je to něco jinýho, než 20st. Zvýšení výkonu u turba je díky tlaku, který nažene mnohem více vzduchu do sání. Ne na teplotě vzduchu. Něco jiného je třeba na sprintech, kde se používá schlazení mezichladiče pomocí CO2.

Pokud bys chtěl vážně zvýšit výkon motoru díky chlazení vzduchu, musel by jsi vzduch ochladit laicky řečeno O MOC. Já mám na svém voze náporové sání a auto jede naprosto stejně, ať máš teplotu vzduchu -20st či 20st. (zima - léto).

Ján Píš píše: horuce sacie potrubie je proti logike preto tu bola ta otazka vsetci ste tu mudri a ked sa niekto nieco opita tak ho poslete aby si isiel "seridit motor" vsak pekne .).


Nevím kdo ještě tě poslal seřídit motor, byla to jen moje poznámka a byla spíš myšlená tím směrem, že navýšení výkonu ochlazením směsi nebude nijak markantní oproti správně seřízenému motoru ... čili nástup výkonu nebude nic moc a za to sr.. s vymejšlením to nestojí.

PříspěvekNapsal: pon led 22, 2007 22:57
od Ján Píš
Vašátor píše:Nevím kdo ještě tě poslal seřídit motor, byla to jen moje poznámka a byla spíš myšlená tím směrem, že navýšení výkonu ochlazením směsi nebude nijak markantní oproti správně seřízenému motoru ... čili nástup výkonu nebude nic moc a za to sr.. s vymejšlením to nestojí.
no vydis vasator ako pekne si to vysvetlil na takyto nazor som bol zvedavy super ako tasko sme sa k tumu dostaly dakujem kaslem na chladenie sacieho potrubia

PříspěvekNapsal: pon led 22, 2007 23:42
od Vašátor
Ján Píš píše:no vydis vasator ako pekne si to vysvetlil na takyto nazor som bol zvedavy super ako tasko sme sa k tumu dostaly dakujem kaslem na chladenie sacieho potrubia


Vono totiž platí to, že kdyby to mělo fungovat, určo by to nějaký výrobce použil :). Myslím, že na nic extra tu nepříjdeme. Všechno co mělo být objeveno u čtyřtaktního motoru již objeveno bylo. Maximálně by se tu někdo mohl pokusit o vývoj úplně nové koncepce motoru, protože jak jistě všichni víme, účinnost našich motorů ... no ... mohlo by to být lepší. Už díky tomu, že každou otáčku se musí každej píst 2x zastavit!!!

P.S. Sorry, možná jsem se tou mojí poznámkou nechal trošku unést.... :oops:

PříspěvekNapsal: úte led 23, 2007 12:31
od Ján Píš
vsak v pohode mam vsak este jednu otazku ked ma motor dva webery tak je ten ohrev odstaveny vsak?

PříspěvekNapsal: úte led 23, 2007 12:37
od Myso
Ján Píš píše:vsak v pohode mam vsak este jednu otazku ked ma motor dva webery tak je ten ohrev odstaveny vsak?
tak tak, tam sa pouziva uplne iny manifold(nasiel som iba Johnov, pre jeden DCOE):
Obrázek
Obrázek
Obrázek