Stránka 1 z 3

chladenie sacieho potrubia

PříspěvekNapsal: pon led 22, 2007 08:30
od Ján Píš
pokal viem tak sacie potrubie v ladovkach je vyhrievanie chladiacou zmesou od hlavy motoru zamyslal sa uz niekto nad tym ci by sa to nedalo vyuzit nejak aby to chladilo to potrubie cez nejaky mensi chladic s tym ze by sa tie otvory na hlave zablendovali alebo to chladit dusikom lebo je to proti logike zohrievat vzduch ktory vchadza do motora ak sa nejak mylim tak ma opravte ale vydim v tom nejaku perspektivu ako troska zvysit vykon

PříspěvekNapsal: pon led 22, 2007 08:49
od Křečík Barbuška
Čert ví, kdesi jsem četl, že studené sací potrubí není moc ono neb na něm kondenzuje směs a pak to dělá bordel, ale zaručeně seriózní informaci ti nepodám neb tomu, až tak moc nerozumím.

PříspěvekNapsal: pon led 22, 2007 13:12
od Lada Rider
ja si myslim ze je to tam asi skor kvoli tomu aby siel motor dobre ked je tuha ruska zima? ja som rozmyslal cely ten okruh predohrevu zmesi odpojit ked jazdim len v lete aby bola zmes studensia?

PříspěvekNapsal: pon led 22, 2007 13:16
od Wolf
Kluci neblbnete, u karburatoru a monovstriku se skutecne neda ochlazovat saci potrubi, to by melo spis opacny ucinek nez zvyseni vykonu. W.

PříspěvekNapsal: pon led 22, 2007 13:24
od pavel83
a co to chladit u karburátoru a plynu? tam se nemá co srážet(rozuměj kondenzovat) bo je to všechno v plynném stavu...

PříspěvekNapsal: pon led 22, 2007 13:53
od dusin
No,s tím dusíkem by mně zajímalo,jak by jsi to chtěl provést.Už jenom skladovat kapalné N2 je v celku problém(vlastní zkušenost=rozletěla se mi termoska v ruce).Navíc by ti možná na stěnách kodenzovalo i lpg,páč kapalný dusík má myslím -196°C kdežto lpg kapalní někde kolem -40°C(tim lpgem si nejsem tak jistej)

PříspěvekNapsal: pon led 22, 2007 13:58
od Vašátor
Chladit sací potrubí je dle mého názoru blbost. Pravdou je, že do studeného vzduchu se "vleze" více směsi, jenže za karburátorem už to jaksi nemá vůbec význam.... Chladit vzduch ještě před karburátorem jakýsi malý význam možná má, ale za karbecem? ... by mě zajímalo, kam na ty nápady chodíte :D

Myslím, že místo vymejšlení podobnejch kravin je mnohem lepší se naučit třebas seřídit motor :lol: ...tímto se dosáhne mnohem lepších vlastností motoru než podobnejma blbostma jako je třeba chlazení sacího potrubí :D

PříspěvekNapsal: pon led 22, 2007 14:00
od mtx
Najlepsie je sa posnazit aby motor sal co najstudensi vzduch-naporove sanie!
Sacie potrubie keby bolo chladene tak zmes kondenzuje a vykon sa znizuje.

PříspěvekNapsal: pon led 22, 2007 14:13
od Ján Píš
no tak sa tu este kvoli tomu pobite vsak ja som sa len opytal aky mate na to nazor pocul som uz aj o vstrekovani vody do valcou tak ma len tak napadlo ze je tu ta moznost a ci by to vobec fungovalo sakra uz sa na nic radsej nebudem pytat

PříspěvekNapsal: pon led 22, 2007 14:27
od Ján Píš
Wolf píše:Kluci neblbnete, u karburatoru a monovstriku se skutecne neda ochlazovat saci potrubi, to by melo spis opacny ucinek nez zvyseni vykonu. W.
ok wolf to bol len naaaaaaaaaapad sakra

PříspěvekNapsal: pon led 22, 2007 14:32
od Wolf
Ján Píš píše:ok wolf to bol len naaaaaaaaaapad sakra

Vzdyt to je v poradku. Nekdy i ze zdanlivych "propadaku" vznikaji velke veci. W.

PříspěvekNapsal: pon led 22, 2007 14:32
od Ján Píš
dusin píše:No,s tím dusíkem by mně zajímalo,jak by jsi to chtěl provést.Už jenom skladovat kapalné N2 je v celku problém(vlastní zkušenost=rozletěla se mi termoska v ruce).Navíc by ti možná na stěnách kodenzovalo i lpg,páč kapalný dusík má myslím -196°C kdežto lpg kapalní někde kolem -40°C(tim lpgem si nejsem tak jistej)
no a mal som na mysli oxid dusicnaty cize no2 v plynnom skupenstve ale to je jedno

PříspěvekNapsal: pon led 22, 2007 17:14
od Lada Rider
este mi niekto po lopate vysvetlite ako by sa to spravalo pri jazdeni v lete (v horucavach) kebyze ten predohrev zmesi odstavym uplne?

PříspěvekNapsal: pon led 22, 2007 17:38
od Vašátor
Lada Rider píše:este mi niekto po lopate vysvetlite ako by sa to spravalo pri jazdeni v lete (v horucavach) kebyze ten predohrev zmesi odstavym uplne?


Nijak to na jízdě nepoznáš (můj názor).

PříspěvekNapsal: pon led 22, 2007 17:45
od Lada Rider
Vašátor, aha takze by to nemalo za nasledok nieco v tom zmysle, ze by to zmes neohrievalo a bola by studensia?