Pokud nebudeš dělat žádné velké úpravy, není potřeba chlazení řešit. Přesně jak píše Marek. Známý měl 15ku, LPG, něco málo přes 100Ps... a při normální ízdě se to chladilo bez problému. Při ostřejší jízdě teplota lezla k 105°C, ale nikdy nepřevřel.
U hlavy motoru se dá chlazení pomoci tak, že si pohraješ s kanálem v hlavě, jak je na něj přišroubovaná příruba na trubku k termostatu. Na první pohled se zdá široký dost, ale při podrobném prozkoumání přijdeš na to, že je tam dost nechutná pravoúhlá zatáčka a velké zúžení. Jemné dorovnání té pravoúhlé zatáčky chlazení celkem pomůže. Nebrzdí tolik průchod vody.
Marku, montáž menší řemenice vodní pumpy sice zvýší otáčky pumpy, ale rozhodně nedoporučuji zmenšovat řemenici moc. Při vysokých otáčkách pumpy totiž dojde přesně k opačnému efektu, než je zvýšení průtoku chladící kapaliny - průtok se zmenší! A my potřebujeme více chladit hlavně při vyšších otáčkách motoru
. Na soutěžáckých motorech (co vím) se spíše rychlost otáček vodní pumpy zmenšovala....ale to už jsme zase někde u 8-11tis.otáček motoru.