Stránka 1 z 2

Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

PříspěvekNapsal: sob bře 27, 2021 19:33
od JmJ
Vrhl sem se na vymenu vyfuku na 04. Posledni dil odesel, prvni dil mel uz leta ne uplne prijemny zvuk. Mam skladem vsechny dily nove, posledni a prostredni sopovany hlinikem, bohuzel ale polske vyroby. Cekal sem, ze spasovani nebude uplne pohoda, ale to co sem zazil, jsem za celou svou eru s vazem nevidel.

Prvni dil s nalepkou v zbuce sem namontoval, trochu dohnul k prevodovce a nechal byt. Pri montazi prostredniho dilu uz se nedarilo dostat vyfuk rozumne od brzdoveho lanka a od kardanu. Podotykam, ze mam na lanko 1.7 nadstavec. Pri montazi zadniho dilu spatne uplne vsechno. Opreny o panhardku, opreny o kastli, prodstredni dil lezi na lanku, proste hruza. Tri lidi sme se stim snazili cokoliv udela a ani ranu. I sme to tvarovali silou v ramci nasich moznosti. Nahodil zpet stary prostredni dil. Krasne sel od lanka i od kastle a i od kardanu. Pokusili sme se dat polsky posledni dil. Vysledek jeste horsi. Tlumic vyrotovany podel podelne osy, opreny o panhardku o kastli, proste des. Pri ohledani bylo videt, ze na poslednim dile roura smerem m motoru vede dost jinak, nez na starem a nesedi ani podelna vzdalenost mezi bocnimi silenbloky a tim koncovym.

Nahodil sem zpet stary posledni dil, na prvni sup v pohode, vsude rezerva, parada.

Takze moje resume je, ze svinsti podvodnici a kseftari z polska opet dostali svemu jmenu, ze cokoliv v polsku vyrobi, je ciry podvod. Horsi jak cina. Vyrobce jakysi ten polmostrow ci co.

Jestli ty vyfuky nekdo chce, rad mu je za par stokorun prenecham.

Vysledkem operace je aspon novy prvni dil a je to zsjimave, ale zni opravdu vyrazne kultivovaneji nez ten stary, byt nebyl deravy.

Re: Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

PříspěvekNapsal: sob bře 27, 2021 19:40
od Dusan
To som nikdy neriesil, zobral flexu zarezal kde trebalo, vytvaroval bodol, vybral a zavaril.

Re: Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

PříspěvekNapsal: sob bře 27, 2021 20:05
od Vašátor
Píšeš "Polský", ale jaký výrobce? Montovali jsme mrtě výfuků a musím říct, že Polmostrov měl nejlepší výsledky co se týče dopasování ke karoserii (brali jsme několik sad, nebyl to jen jeden náhodný výfuk). Stejné zkušenosti jako máš ty, mám já s ruskými výfuky. Tam byl jeden supr a druhý jsme na třikrát museli řezat. Ono si dnes prostě nevybereš.

Re: Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

PříspěvekNapsal: sob bře 27, 2021 20:12
od Marek
Já musím říct, že polské výfuky POLMO používám na všechny vozy, co ke mně na výměnu výfuku přijedou. Vždy byla maximální spokojenost a nikdy neby žádný, ani nejmenší problém.

Jsou velice levné, na Galaxy mě stál střední a zadní díl, plus spony a závěsy, 1600 Kč i s dopravou, a vydržel mi na autě devět let / 200 tisíc km (pak jsem auto prodal).

Re: Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

PříspěvekNapsal: sob bře 27, 2021 20:28
od JmJ
Jakysi to polmo to bylo. Ano, ke kastli sedel "perfektne". Ale ve spatnych mistech :-)

Na rampe sem se stridal s neznamym borcem, ktery kdyz z meho hovoru s kolegou zaslechl polmo(strow), tak nam popral hodne stesti, ze s tim ma "skvele" zkusenosti :-)

Ja jiste muzu pripustit, ze nejsem manualne dokonaly, ale pikyd cely ten vyfuk je vytvarovany tak, ze sedi zadni uchyt, ale zaroven je podelne opreny o panhardku, tak neco neni ok.

Ale nebranim se tomu, ze s tim dojedu k Vasatorovi na dilnu a on mi ukaze, co sem delal spatne (to myslim seriozne a samozrejme nechci slevu zadarmo ;-) )

Re: Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

PříspěvekNapsal: sob bře 27, 2021 21:02
od FOMA
Co se týče výfucků Polmostrów, tak mám s nimi zkušenosti co se týče Lady jen s modelem 2111 a musím říct, že výfuck pasoval vždy a bez problémů. Životnost cca 4 roky a vždy to uhnilo v místě sváru(nikdy ne v plášti) jinak o.k.
Jednou jsem měl PL výfuck na 21061 a zkušenost "doslova a do písmene" jak přes kopírák s JmJ :evil: Ten zas měl pro změnu od všech komponentů na VAZidle takový odstup, že když jsem přejížděl jakoukoliv drobnou teréní nerovnost, tak jsem o ni vždy a zaručeně chytal prostředním dílem(bylo to celý do luku...), ale napasovat to nebylo už kam :roll:
Známý má velmi podobné zkušenosti s druhovýrobou ND na Ba3y :| Tudíž se uchýlil k objednání ND přímo z RU (http://www.illva.ru). Osobně jsem od nich objednával asi 4x a kromě jednoho řěkněme excesu (dodání ve lhůtě - "2měsíce" :roll: - vzhledem ke covidu-19) zatím vše o.k. Poněkud pod drobnohledem je tato zásilka zejména kvůli tomu, že mimo jiné si dotyčný objednal i přední světlomety - takže jsme všichni zakomponovaní poněkud v tenzi v jakém stavu dorazí :? Zda v celistvém či nikoli :roll:

Re: Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

PříspěvekNapsal: sob bře 27, 2021 23:15
od Viko
Mne tiež polmostrowy zatiaľ pasovali, jedine na 03 kde som nemenil 1.diel visí stred dosť dole, ale nasrat. Dokonca aj verzia s tým debilným rezonátorom na 03/06 pasovala dobre, ale na moje autá to nepôjde nikdy.
Poliaci robia aj značku izawit, viete o tom niekto niečo?
Na lade som mal problém s vyfukom tyll stredný pre 03 a so zadným výfukom novak made in Slovenia.

Re: Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

PříspěvekNapsal: ned bře 28, 2021 07:47
od Marek
Rezonátor je tam vždy. To je "druhý" hrnec v pořadí.

Ten první malý hrnec, co je u motorizací 1500/1600, není reoznátor, ale detonátor. Používal se jen na motory s dlouhým zdvihem, a sice proto, že zhasínal plamen, který v potrubí ještě hořel (u nadčtvercových motorů se to stávalo).

Jeho přítomnost tam není podstatná, v dnešní době kvalitních paliv nemá na nic vliv. Ale pokud tam je, ničemu to nevadí, a to ani na jiných motorizacích. Nemá ani vliv na snížení výkonu (na to má vliv pouze poslední díl pod kufrem, tlumič).

Re: Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

PříspěvekNapsal: pon bře 29, 2021 07:41
od Luděk Musil
Taky jsem dělal výfuk, je to pár … sedm :?: let zpátky. Na 04, tedy íčku. Šel jsem cestou kompletní výměny a měnil jsem "íčko" za "karburátor". Musel jsem trochu kouzlit, ale stačilo jen chytit ten správný úhel prostředního dílu a celkem to tam sedlo.
A určitě to byl "pšonek". Asi jsi měl, Honzo, štěstí na obzvláště "povedený" kus :cry: .
L.

Re: Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

PříspěvekNapsal: pon bře 29, 2021 09:15
od Křečík Barbuška
Tohoto "polaka" jsem kdysi davno komusi prevazel na sraz a porovnaval jsem to s dily "Kamaz" a uz teda mne nepresvedcil. Ne, ze by s Kamazem nebyla drbacka. Bajecnou zkusenost mam u krabic se znackou Karsit. Delaly se u nas, ale Ladu uz davno nedelaji. JmJ to mas z toho, ze pestujes exoty :-P .

P.S. na Kalinu/Grantu mam v zaloze zrovna Polmo :-) . Kdyz jsem to na sucho pod auty prikladal tak to slibovalo, ze se vleze :-) . Ono ani to Polmo za rok nemusi byt. Exoty ....

Re: Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

PříspěvekNapsal: pon bře 29, 2021 18:57
od Dusan
Som. Zvedavy co date na vestu :D kedze nic nemaju.

Re: Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

PříspěvekNapsal: úte bře 30, 2021 07:36
od Luděk Musil
Já budu na Vestu tuhle věc potřebovat tak za cca 3 - 5 let. Do tý doby to určitě obšlehnou.
Přinejhorším mi to z něčeho svaří švagr. A polotovar si koupím v Kelly :P . L.

Re: Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

PříspěvekNapsal: úte bře 30, 2021 11:35
od Viko
Marek píše: Ale pokud tam je, ničemu to nevadí...

Vadí pri demontáži kardanu a hnije :D

Re: Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

PříspěvekNapsal: úte bře 30, 2021 20:02
od JmJ
Sarada pokracuje. Ale snad s dobrym koncem. Uz jen nahradit drat z plotu sroubem a je to ;-)

Tak sem zavolal do otrokovic, skladem meli par kusu na kombala a dva druhy. Vyrazil sem tam a zjistil, ze jeden je stejny preclik jako ten muj kus a druhy je jiny, dokonce ma i rovny konec a ne to poblbany esicko.

Domluvil sem, ze kdyby nepasoval, tak lze vratit a po praci sem se na to vrhl. A svete div se, on proste normalne pasuje. Zkusil sem znovu toho prvniho polaka a potvrdil sem si, ze je to uplna hruza.

Na tom mem polakovi je "p" v deformovanym ovalu, coz podle obrazku na netu je/bylo logo polmostrow.

Ostatni vyfuky v otrokovicich byly stejne jako ten muj polmp kram a navic trubka smerem k motoru byla jeste vic vyhnuta k ose. Pritom stary vyfuk mel tuto trubku daleko vic od osy.

Tak ze me prosim nedelejte vola, to proste fungovat nemuze.

A pokud reknete, ze to bude sedet na stredni dil od stejneho vyrobce, tak nebude, to uz sme zkouseli...

A perla na zaver, ten pasujici vyfuk, ma na sobe napis marix, coz je podle vseho taky polak ;-) Jdu shanet dalsi kus, snad to zvladnu driv, nez marix da kozu.

Re: Jak sem menil vyfuk aneb polsky prumysl v praxi

PříspěvekNapsal: úte bře 30, 2021 20:10
od JmJ
Jeste takove nic moc fotky, jak to sedi. Ten bily se proste opre o panhart atd.