Stránka 1 z 2

Zadřený rozdělovač

PříspěvekNapsal: pát srp 25, 2017 21:05
od Nulašestka
Po mnohaletém shánění se mi podařilo sehnat originální nepoužitý podtlakový rozdělovač vyrobený určitě v 80. letech. Bylo to ještě to původní provedení s šestihranou maticí u výstupu podtlaku. S velkým očekáváním jsme jej dali do auta. Vše bylo seřízené, promazané, zkontrolované. Vše se točilo volně a přesně. Auto jelo mnohem lépe, motor skoro přestal dunět a hulit a šel daleko měkčeji, výrazně lépe fungovala odstředivá regulace, byly lepší přechody. Paráda.

Po cca 100 km se mi auto bez jakéhokoli předchozího varování zastavilo na dálnici (velmi příjemné). Cca 3 minuty předtím jsem jel z kopce rychle (150 km/h). Pak na rovině při pohodových 110 km/h začaly najednou padat otáčky, nulová reakce na plyn a po sešlápnutí spojky motor zhasnul. Po puštění spojky chytil, ale opět bez reakce na plyn auto jen dál zpomalovalo. Naštěstí jsem to včas zašlápnul a zastavil u dálničního nájezdu, který jsem právě míjel, auto odtlačil vedle nájezdu za svodidla na trávu. Vyměnil jsem rozdělovač za náhradní z kufru a během čtvrt hodiny pokračoval dál (ironií osudu selhala i žárovková zkoušečka, takže předstih jsem musel nastavit od ucha podle cvaknutí kontaktů :) ).

Následně se zjistilo, že se ten nový původní rozdělovač zadřel. :shock: Prakticky se zavařila hřídelka ve futru. Nešlo s tím skoro otočit. Při demontáži nešla hřídelka ven, nakonec se vytrhlo futro z hliníkového těla rozdělovače, protože je pevně zalisované kolem hřídelky, na hřídelce byly i odštěpky kovových voštin. Skoro se divím, že to neodnesl náhon v motoru, ale asi ne, protože s druhým rozdělovačem to jede.

Stalo se toto ještě někomu?

Re: Zadřený rozdělovač

PříspěvekNapsal: sob srp 26, 2017 11:17
od Viko

Re: Zadřený rozdělovač

PříspěvekNapsal: ned srp 27, 2017 22:54
od valda1971
Stalo se to kamarádovi, ktrý postavil 2016 z nových dílů (totál průšvich). Ten rozdělovač jsem měl pak u sebe a nebylo vůbec průchozí mazání hřídelky :( .

Re: Zadřený rozdělovač

PříspěvekNapsal: pon srp 28, 2017 10:45
od Vašátor
Vojto a jak jsi ten rozdělovač mazal? Ten tovární otvor pro mazání hřídelky je totiž úplně k ničemu. Hřídel rozdělovače je potřeba z těla vymontovat a promazat zvlášť. Při běhu motoru se rozdělovač maže i olejovými párami, jak je jednou namazaný, problém už nenastává. U nového, suchého, rozdělovače je to ale potřeba rozdělat. Tak mě jen napadlo, jestli nemohl být problém zde.

Re: Zadřený rozdělovač

PříspěvekNapsal: pon srp 28, 2017 12:17
od Jimmi
A čím se to tedy primárně maže, stačí olejem?
Mmchdm. jestli to pouzdro je z nějaké té hliníkové slitiny, tak ta má tendenci stárnout a poněkud zvětšovat objem. Navíc nově namontovanou součástku hned nechat proběhnout na maximální otáčky taky asi není to pravé.

Re: Zadřený rozdělovač

PříspěvekNapsal: pon srp 28, 2017 12:25
od Vašátor
Hřídel rozdělovače běhá standardně v bronzovém pouzdře.
Maže se motorovým olejem, skrz mazací otvor na rozdělovači.

Re: Zadřený rozdělovač

PříspěvekNapsal: úte srp 29, 2017 19:54
od Křečík Barbuška
Nekde se tu psalo, ze to, ze ten mazaci otvor neni pruchozi nevadi neb olej pry provzlina tim pouzdrem, ze je prusvih kdyz to nekdo vykoupe v benzinu :-) .

Kazdopadne vsechny nove rozdelovace jsem pred montazi komplet rozdelal vymyl benzinem od spon, radne naolejoval, zalozil a jezdi :-) .

Vojta je proste smolar, tomu odejde cokoliv byt to udela sebelepe :-) . Vsimete si, ze pokazde kdyz nekam dojede tahne za sebou cernej mrak :-) .

Re: Zadřený rozdělovač

PříspěvekNapsal: čtv srp 31, 2017 13:36
od Dusan
Vašátor píše:Hřídel rozdělovače běhá standardně v bronzovém pouzdře.
Maže se motorovým olejem, skrz mazací otvor na rozdělovači.


Rozobral som 2 kusy a bronz nikde. Mam podozrenie ze puzdro je liatinove a oska ocel. Tak ze to chce olej. Inak sa to zadrie.

Re: Zadřený rozdělovač

PříspěvekNapsal: čtv srp 31, 2017 18:03
od Vašátor
Vážně? Rozdělovačů jsem měl rozebraných víc, pravdou ale je, že vyloženě jsem zkoumal jen jeden a ten tam bronzové pouzdra měl, dvě (nahoře a dole).

Re: Zadřený rozdělovač

PříspěvekNapsal: pát zář 01, 2017 05:19
od Cory
No, ked to je nejaky MajsterŠrot, tak je mozne vsetko. Inak viete, ze na puzdra rozdelovaca su origo vystruzniky? Mozno sa s tym vo vyrobe nebabru alebo maju 50 rocny vystruznik a tym padom robia malu volu.

Re: Zadřený rozdělovač

PříspěvekNapsal: pát zář 01, 2017 10:44
od Mikeš
Rozdělovač jsme montovali společně s Vojtou,on ho namazal doma,já ho znovu před montáží prostříknul až z něj teklo WD40 spodem po hřídeli,poté znovu motorovým olejem přímo k futru.
Vůle na hřídelce byla,vše se volně pohybovalo,nechápu to...
Snad křivě obrobený krček s osazením na blok a vyosilo se to :?:

Re: Zadřený rozdělovač

PříspěvekNapsal: pát zář 01, 2017 11:37
od Liftback
wd nie je veľmi vhodné na mazanie

Re: Zadřený rozdělovač

PříspěvekNapsal: pát zář 01, 2017 12:59
od Luděk Musil
Mikeš píše:..., já ho znovu před montáží prostříknul až z něj teklo WD40 spodem po hřídeli,poté znovu motorovým olejem přímo k futru.
Těžko takhle soudit od klávesnice, navíc nemám tribo znalosti, takže možná fabulace :scratch: :dontknow: , dopředu se omlouvám :oops: .
Kdoví, jestli to WD-čko třeba neudělalo film, po kterém motorový olej stekl, potom WD-čko vyschlo (což je jeho specialita) a bylo to hotový.
Ale jak říkám - tohleto může být čistá teorie a nesmysl. L.

Re: Zadřený rozdělovač

PříspěvekNapsal: pát zář 01, 2017 13:29
od Petr HC
K těm pouzdrům - není bronz jako bronz. Existují velmi tvrdé (pérové) bronzi - fosforové a speciální bronzi (práškové) slisovane pod velkým tlakem ,pro výrobu pouzder, nazývané též porobronz. Těm stačí k dobrému mazání mnooohem delší mazací interval oproti jiným materiálům.

Re: Zadřený rozdělovač

PříspěvekNapsal: pát zář 01, 2017 16:42
od Jimmi
WD40 je na podobné účely naprosto nevhodné. Mazat se to má asi jen olejem, stejně jako v provozu.
Ta bronzová pouzdra jsou v zásadě jen takové podložky nahoře a dole, ne? Možná přesně vystředěné, ale to bude asi tak všechno.