Tlakuje se nádrž u kombíka

Moderátor: Moderátoři

Tlakuje se nádrž u kombíka

Příspěvekod tomass » pon kvě 18, 2015 10:36

Před 2 týdny jsem zjistil uschlé stopy na dně nádrže. Říkám si, to je buď po zimě od soli, nebo teče nádrž ve spoji. Je tam 20 let, měla by nárok. Už teď se omlouvám za délku příspěvku, problémů je víc a jsou úplně jinde. :)

Teď v sobotu jsem heveroval auto a jak bylo na sluníčku, tak po chvíli začal být cítit benzín, mokrý spoj nádrže a po chvilce začal benzín odkapávat. Ještě musím dodat, že jezdím na plyn a benzínu mám aktuálně něco pod půlku nádrže. Jde o 21043 s katem. Nastartuju, přepnu na benzín, abych trochu benzínu vypálil. Po chvíli přestalo kapat, vypnu a dobrý. Za chvíli zase kapky pod nádrží, ale teď jsem si všimnul, že benzín teče odněkud víc zezhora. Sundám krycí plech nad nádrží a benzín teče ze spoje na trubce přívodu paliva k motoru. Nádrž je trochu natlakovaná, celkem přiměřeně teplému počasí. Odšroubuju víčko nádrže a zatím dobrý (mám zamykací víčko FAB). Zavřu víčko nádrže a zase teče spoj hadička - trubka. Odpojím dvojcestný ventil odvzdušnění poblíž hrdla, tlak z nádrže neutíká. Profouknu ventil na oba směry, jde to velmi lehce a dobře. Zaklepu na kovový gravitační ventil a taky se zdá, že se pohybuje. Znova odšroubuju víčko nádrže a zase uniká tlak. Zkrátím hadičku na nádrži a zavírám, odjíždím. Ujedu 5 km, benzín smrdí jako mrcha. Znova sundavám krycí víčko v kufru a celý víčko na nádrži (u plováku) je pokrytý 0,5cm benzínem. Zjišťuju, že obě hadičky jsou zpuchřelé. Několik prasklin na povrchu a těma teče benzín. Jak to, je to dvouvrstvá hadice s propletením :!: Jak to sakra, všechny hadice včetně nalejvací k hrdlu jsem měnil před 3 - 3,5 rokem, když jsem měl nádrž venku na čištění. Normálně přece i u motoru, kde je vystavená změnám teploty, tak vydrží hadička daleko víc. Ještě mi nikdy netekla benzínová hadička prasklinkama na povrchu, ale jedině zpuchřením na řezu a to ještě mnohem, mnohem starší. Nápis na zpuchřelé hadičce SEMPERIT. Tak ona se nekvalita plastů a gum přenáší z východu dál a dál, nebo ji měli někde v prodejně pořádně uleželou ? Tohle bych teda nečekal a hlavně, když jsem jí tam dával, nic na ní nebylo vidět. Měním hadičky za nové. Doma mám značku hadičky Forward. Nevím, kdo to vyrábí, je celkově měkčí a poddajnější. Už jsem jí někde na autě taky použil a nic neteklo.

Vyřešen problém těsnosti hadiček, ne tlakování nádrže. Nevím proč se přetlak neodvětrá vracecí hadičkou od nádrže přes karburátor a případně přes tu černou bandasku s aktivním uhlím :?:
Nevím co s tím a tak jsem nouzově "vyrobil" v těsnění víčka drážku, aby přetlak unikal "postaru" odvětráním víčka, které zřejmě tento model víčka původně neměl...... Samozřejmě, že už benzín neutíká, ale při jízdě občas část výparů nasává do kabiny od odvětrání víčka přes otevřené boční okénko u řidiče. :(

Nevím, jestli to má přímou souvislost, ale špatně drží volnoběh na benzín i po seřízení karburátoru. Měl jsem povolený víčko u karburátoru, že se celý hrnec i s víčkem nadzvednul na jedné straně asi o 8 mm. Zlobil volnoběh na benzín. Po utažení šroubů se zdálo dobré. Volnoběh na benzín teď zlobí dál. Je tam Axtec.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Tlakuje se nádrž u kombíka

Příspěvekod Cory » pon kvě 18, 2015 11:22

Ked uz mas to aktivne uhlie, mal by si mat sustavu ventilov niekde pri nadrzi a v nich asi bude chyba...mne na kombiku 21044i tie tlakuje nadrz..myslel som si, ze to bude vventilom na aktivnom uhli, ale teraz mam hadicku odpojenu a pohodenu len tak, takze by to malo vetrat..a prd..nevetra, nadrz sa tlakuje dalej. Takze jedinou moznostou je uz len sustava ventilov, ktore by mali byt niekde pri nadrzi.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Tlakuje se nádrž u kombíka

Příspěvekod tomass » pon kvě 18, 2015 16:02

Oba jsou u hrdla nádrže v blatníku, když se sundá vnitřní čalounění. Gravitační je takový malý plechový soudek asi 1 dcl objemu přišroubovaný na vzpěře. Dvojcestný je vedle něj černý plastový na hadičkách. To je ten co jsem profukoval a zdál se průchozí oběma směry. Možná některý z nich drhne, to se bude dost blbě zjišťovat. :( Cory, díky za info, že nemám hledat závadu vepředu.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Tlakuje se nádrž u kombíka

Příspěvekod MartasBrno » čtv čer 18, 2015 15:34

Ke kvalitě hadic...

Obrázek

Po dvou letech. Z toho rok v obchodě! A jaký tlak dá mechanické podávací čerpadlo! A je nejspíš jedno, jestli koupíš Gurefo, nebo Semperit. Možná kupujeme v blbým obchodě, kde neumí skladovat? Nevím. Příště půjdu do kšeftu se specializací.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Tlakuje se nádrž u kombíka

Příspěvekod JmJ » čtv čer 18, 2015 15:53

Co je na nich napsane? Jestli tam neni vylozene ze jsou palivove, tak nazdar. Taky se me po par letech rozlozily, ale napsane na nich bylo oil/air.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Tlakuje se nádrž u kombíka

Příspěvekod tomass » čtv čer 18, 2015 17:12

Semperit jsem kupoval v Autoladě, nebo u svýho dvorního krámu. Kdyby byly blbě skladovaný, byly by nejspíš zaprášený, nebo zešedlý. Ani jedno z toho, tak asi normálně. Kromě toho si myslím, že i kdyby byly teoreticky ve vlhkým prostředí někde ve sklepě, tak jim tam bude lépe, než na regále v krámě. Pneumatikám tedy tma svědčí, přiměřené vlhko jim taky zrovna moc nevadí. Sůl na silnici a střídání teplot je určitě horší kombinace. Mám opravdu palivovou hadici. Kromě toho je na ní dvouvrstvá guma s propletením. Ta Marťasova hadice vypadá na několika místech skoro jako nakrájená nožem. Na hadičkách jsem měl u nádrže prasklinky dlouhý jen asi 5 mm a byly trošku šikmo asi tak pod úhlem 30 stupňů oproti ose hadičky. Být u motoru, taky vydržely ještě méně.
V Autokelly jsem viděl benzínovou hadičku podle průměrů od 5 do 12 Kč za metr. Zkoušet je určitě nebudu. Jeden mechanik mi doporučil, že používá na veškerý gumový výrobky počínaje palivovejma hadicema, konče gumou k tlumičům a silentbloky k motorům Optimal ? a že problémy nejsou.

Pánové, už věříte těm zpuchřelým ventilkům, co jsem psal před 2 lety ? viewtopic.php?f=56&t=18642&p=390571&hilit=ventilky#p390571
Před 2 lety jsem přezouval celkem kolem 11 gum znova podruhé kvuli zpuchřelým ventilkům ! Hoši mi to vzali na záruku, protože jsem zjistil zpuchření u nových hned 3 týdny po přezutí. Začal jsem přezouvat 1 sadu za jejich jiný ventilky z jiný krabice a jiný serie. Mezitím mi přišly poštou Shradery. Ty z pneuservisu jsem teď na jaře zjistil zase zpuchřelý. Ostatních asi 7 ventilků jsem si do té doby sehnal vlastní Shrader se zvýšenou odolností na povětrnostní podmínky. Schrader vypadá po těch 2 letech dokonale. Tak až ty letní zuju, nejedu do servisu a zkusím po vypuštění zastrčit nový ventilek a přes zimu vyzkouším jestli nebude utíkat bez toho mejdlíčka, co se dává na patku pneu. :)
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Tlakuje se nádrž u kombíka

Příspěvekod JmJ » pát čer 19, 2015 16:52

Jezdim drobkovym rodinnym vazem, tedy karbecovou 1.3 a pri otevreni okna ridice, byva citit benzin. Ted po dojezdu jsem cmuchal kolem auta a objevil sem velmi silny zapach benzinu pod vickem nadrze. Jasne, je tam vyvedeno odvetrani nadrze, takze asi dava smysl, ze tam smrdi benzin. Ted je otazkou, jak to soudruzi vymysleli. Nema v te hadicce dvetrani byt treba nejaky filtrik, nebo je chyba v "aerodynamice" vozu? Cmuchal jsem aktivne v interieru, hned po jizde a zadny smrad sem nenasel. Hadicky v redni casti vozu jsou podle ohledani ok. Zkoumal jsem i hadice a hadicky kolem nadrze a zadne zrejme poskozeni jsem nenasel.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Tlakuje se nádrž u kombíka

Příspěvekod Voda » sob čer 20, 2015 08:23

Dědovo karboFaker taky vždy voněl benzínem.

Nekape to za běžícího motoru někde kolem pumpy?
Voda
 
Příspěvky: 603
Registrován: úte lis 25, 2014 12:20
Bydliště: Brno

Re: Tlakuje se nádrž u kombíka

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob čer 20, 2015 08:30

Až na to přijdeš jak to eliminovat tak dej vědět. Po záměně Solexu za Ozon se to trošku zlepšilo a další nepatrné zlepšení bylo po té co jsem na výstup odvětrávání zbastlil vatovo - hadříkový filtřík. Též jsem prostor pod víčkem vymazával tmelem a i vlastnoručně šité "pytlíky od čaje" s uhlím v solexu zkoušel :rabbit: . Hadice kolem nádrže jsem samozřejmě kontroloval a tu plastovou odvětrávací vyměnil za benzínovou. Nejvíce se mi ovšem osvědčilo a jako stoprocentní se ukázalo s tím nejezdit 8) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Tlakuje se nádrž u kombíka

Příspěvekod Voda » sob čer 20, 2015 08:34

Což je ultimátní řešení :lol:

nestačilo by před jízdou dát nějaký panáky,hulení nebo tak něco :)
Voda
 
Příspěvky: 603
Registrován: úte lis 25, 2014 12:20
Bydliště: Brno

Re: Tlakuje se nádrž u kombíka

Příspěvekod Cory » ned čer 21, 2015 08:33

Namontujte si tam nadobku s aktivnym uhlim a bude pokoj :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Tlakuje se nádrž u kombíka

Příspěvekod JmJ » ned čer 21, 2015 08:42

Cory píše:Namontujte si tam nadobku s aktivnym uhlim a bude pokoj :D

Spis premyslim na tu odvetravaci hadicku dat zpetny ventil jaky se dava treba na ostrikovace. Pokud by tlak rostl, mel by se dostat ven, ale nemuselo by to zbytecne smrdet jen tak. Ovsem nevim, co benzinove pary s tim ventilkem udelaji.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Tlakuje se nádrž u kombíka

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned čer 21, 2015 11:02

Jsou i jednosměrné ventilky co parám odolají neb se vyskytují v axtecových vracečkách. Nevím jak moc hodně jsou těsné, ale kdyby těsnily hrozně moc tak bych měl obavu z "imploze" třeba v noci schlazené nádrže :mrgreen: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Tlakuje se nádrž u kombíka

Příspěvekod Vašátor » ned čer 21, 2015 11:15

Odvětrání staré řady je řešeno naprosto primitivně. Ventil na hadici odvětrání nádrže je suplován "sifonovou" smyčkou, načež je tato smyčka zalitá olejem. Přetlak / podtlak v nádrži je tudíž odfouknut přes sifon s olejem, v "nulovém" tlaku nádrže však nic neuniká. Já to říkám pořád, v jednoduchosti je síla. Na co tam cpát kurvítka...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Tlakuje se nádrž u kombíka

Příspěvekod Cory » ned čer 21, 2015 11:19

Ked som tam toho oleja nalial viac, tak bublanie bolo pocut aj na 10 metrov :mrgreen: Ale rovnaky problem som mal na 05ke. Smrdelo to vzdy ked sa slo do kopca a cez otvorene predne okno. Ked sa otvorilo aj okno vzadu, tak to nesmrdelo. Nikdy sa mi to nepodarilo vyriesit. Na 21044 mam asi zaseknutu sustavu ventilov odvetravania, tak sa mi nadrz tlakuje, ale aj "podtlakuje" :D. A dnu nic necitim.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Další

Zpět na Nepovedené pokusy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků