Máš pravdu Vašátore, je to geniálně jednoduché. Několik lidí dalo zřejmě víc oleje a teď mají zamaštěno okolo. Když dáš do hadičky vnitřního průměru nevím kolik....5 mm ? třeba 5 ml oleje, naplní hadičku v délce odhadem od oka....10 cm ? Olej steče do prověsu hadičky, potud jasné. Jakmile dojde k podtlaku - přetlaku, vytvoří se souvislý sloupec oleje a ten se dostane (nasaje) do nádrže, nebo vytlačí ven. Část oleje propálíš v benzínu, což asi moc nevadí a částí zamastíš blatník. Má to logiku. Tvrdím, že bez rozšíření, kde by se přetrhl sloupec a nemohl pokračovat dál se mizení oleje do nádrže a maštění pod víčkem neodstraní.
/O víkendu jsem měnil zadní prasátka a na odpojené PVC odvzdušňovací hadičce si to na prověsu hadičky zkoušel s brzdovou kapalinou. Sloupec se nepřetrhl, proto nemůže probublat, ale vytlačí se ven. Prostě to vždy půjde ven jednou, nebo druhou stranou. Sifon u vany, nebo umyvadla jednou stranou do místnosti funguje bezztrátově, protože má rozšíření právě tu vanu, nebo umyvadlo a tak tímto směrem obsah sifonu nepřeteče. Když nastane podtlak, což se stává třeba v paneláku, když spláchne někdo více podlaží nad Tebou, tak část sifonu se vysaje do odpadu a sníží se hladina třeba o 2-3 cm blízko úrovni probublání, vyjímečně nasátí vzduchu/.
Probublání může fungovat u průměru hadice, kde je její průměr výrazně větší, než bude procházející bublina. Snad je jasné, jak jsem to myslel, že u hadice například 15, nebo 20 mm to probublá, ale u slaboučké hadičky ne. Třeba to u Tebe za jiných okolností funguje jinak. Nevysvětlil jsi proč to Tobě funguje a ostatním ne. Jestli máš auto v klidu v garáži bez teplotního kolísání, tak možná nemá ani skoro co zafungovat a pak je skoro jedno jestli tam je olej, nebo není ? Při tak malém nájezdu km a případně v garáži ? nedochází ke změnám teplot jako u aut, které prochází venku kolísáním teplot soustavně, ať jezdí, nebo stojí.