Stránka 2 z 2

Re: plynovy mechanizmus

PříspěvekNapsal: čtv zář 29, 2016 10:51
od Jimmi
Hrozný je to. Když jsem ještě jezdíval žigulem pravidelně, měl jsem trvale křeč v nártu.
Třeba u poláka se mi nic takového nikdy nestávalo, ač ten pedál byl stejný. Ale tam se sedělo asi o patnáct čísel níže.

Re: plynovy mechanizmus

PříspěvekNapsal: čtv zář 29, 2016 12:33
od valda1971
Souhlasím s Jimmi ohledě Poláka 125p, jen si nemyslím, že bych tam seděl o 15cm níž (jestli o dva ?), ale pedály byly dál takže nohy byly nataženější. Celkově byl Fiat asi o 20cm delší asi o 10cm větší rozvor.

Re: plynovy mechanizmus

PříspěvekNapsal: čtv zář 29, 2016 13:56
od Jimmi
Seděl jsi tam opravdu výrazně níž. Žigulík má úplně rovnou podlahu a sedí se v něm jak na kozlíku. Jen ty opratě chybí :D
I sklon volantu byl výrazně jiný.
Kdyby ten pedál byl jenom dál, tak by stačilo posunout sedačku. Nebo bys na něj nedosáhl.

Re: plynovy mechanizmus

PříspěvekNapsal: čtv zář 29, 2016 14:51
od valda1971
....Kdyby ten pedál byl jenom dál, tak by stačilo posunout sedačku. Nebo bys na něj nedosáhl. - jde také o vzdálenost volantu vůči sedačce, aby jen posunutím zas nebyl daleko/blízko. Fiat je od léta 1993 pryč, tak si všechno také nepamatuji, ale podstatné je, že byl opravdu oproti Žigulíku pohodlnější :)

Re: plynovy mechanizmus

PříspěvekNapsal: čtv zář 29, 2016 15:08
od Jimmi
Já ho měl hóóóoooodně dlouho, takže si to pamatuju docela podrobně.
Navíc měl i plyn ruční, takže na dálnici, kde tenhle problém byl nejbolavější (stále stejná poloha nohy) se to dalo řešit i jinak.
U poláka jsem si mohl za jízdy pohodlně opřít ruku o dveřní opěrku, která byla taky níž, a dosáhl přitom na volant. To u žigula nemohu, takže tam nejde řídit jednou rukou. Sklon volantu byl úplně jiný. A i když těch patnác čísel je trochu nadsázka, pocitově to tak bylo 8)
Kterou jsi měl verzi?

Re: plynovy mechanizmus

PříspěvekNapsal: čtv zář 29, 2016 15:14
od valda1971
Motor 1500, jednu z posledních verzí, kufr na páčku u řidiče, pevná křidélka i v předních dveří :cry: (to jsem chtěl aspoň u řidiče zaměnit, ale neudělal), byl to služebák místo GAZ69 u archeologů, tak si chudák užil, ale přežil hodně, vzpomínám na něj v dobrém. Za 5 let jsem s ním najezdil 69t.km. Závada HBV a skončil na schnilou a rozlámanou kastli :cry:
Foto na hradě Házmburg

Re: plynovy mechanizmus

PříspěvekNapsal: stř říj 19, 2016 18:54
od Nulašestka
Tak jsem se konečně dokopal k těm fotkám pedálu po úpravě. Čili - podložený mechanismus na mezistěně motor. prostoru co to šlo vzhledem k délce šteftů, rozplácnutý dorazový plech na podlaze pro zajištění maximálního zdvihu pedálu a úprava sklonu plastové šlapky pod botou - víc na plocho po vzoru Fiatu. Ještě by to chtělo sehnat ten druhý mechanismus s kratší tyčkou pedálu - dělalo se víc typů a tento je zrovna ještě ten starší a delší. Jak už jsem psal předtím - s debilním tvarováním tunelu převodovky na straně řidiče nic moc dělat nejde a vyřezávat a převařovat tu podlahu nehodlám. Nicméně i toto už je výrazný ergonomický posun. Na fotce s pracovním škrpálem je jednak vidět daleko přirozenější úhel mezi nártem a bércem, ale i posunutá poloha nohy "víc dopředu". Na fotce je pozice, kdy pedál začíná zabírat. Schválně se podívejte, jak vám to vychází u vašich aut. Ve standardu máte botu o minimálně 2-3 cm blíž k sedačce.

A ještě jeden postřeh k ergonomii - u modelu 2106 muselo dojít v roce 1981 k nenápadné, ale o to podstatnější změně, kdy jsou totiž níž všechny sedačky (ano - i zadní lavice!) a je zcela jiná poloha sloupku volantu - volant je níž a víc na plocho (a neptejte se mě, jak je to možné, když je tam rovná tyč přímo do převodky bez lomeného kloubu). Srovnával jsem to s 2x 2101 (1973), 2103 (1978), 2105 (1984) a 21061 (1980). U starších aut je proto hůř vidět na budíky a volant je víc naklopený na palubní desku. Zkoušel jsem dát místo nízkého sedáku 2106 sedačku z 21053 a najednou jsem seděl mnohem výš a hlavně - při nastupování skoro nešlo protáhnout nohy pod volantem. A sedělo se...no jako ve většině ostatních modelů. Tu nízkou polohu sedaček mají 2106 od 80. let a 2107. U zbylých modelů včetně 2105 se sedí vysoko. Jsem proto rád, že při mých rozměrech mám aspoň v jednom autě možnost sedět nízko. Ve druhém je to sice jako na trůně, ale sportovnímu posezu to nepřidá, přes blbě umístěný volant nevidím na nízko položené budíky a celkově to (minimálně z mého úhlu pohledu) neladí k sportovněji založenému charakteru auta.