Stránka 1 z 3

úprava 1.7, aneb méně je více

PříspěvekNapsal: sob dub 13, 2013 21:21
od Michal2101
Koupil jsem části na motor 1.7. Blok ubraný o 1mm, hlavu o 0,9. Při použití at už seriové vačky z 1.7 nebo ostré vačky se potká píst s ventilem. Pokud použiju vačku z 1.6 tak se toto nestane. Jaké mám možnosti řešení? Napadlo mě zkusit dát seriovou hlavu, nebo vyšší těsnění čí jinou klikovku, popřípadě jiné ojnice, nebo mám možnost v pístu upravit vybrání pro ventily.A teď mě ještě napadá, co když použiji časovatelné kolo na vačku?
Každopádně je jasné, že v tomto případě se snižovalo až příliš... :?
Ovšem, když už je to takto sníženo, tak mě dohání myšlenka, jak velký kompresní poměr to asi tak muže mít, aby to motor byl schopný přežít a něco najet.

Co říkáte, jakou cestou se dát?

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

PříspěvekNapsal: ned dub 14, 2013 08:40
od MartasBrno
Mohl by z toho být pěkný speciál na ethanol :-)

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

PříspěvekNapsal: ned dub 14, 2013 08:51
od Cory
Je pravda, ze tymto znizenim mas posunute aj casovanie, ale tie vybratia v piestoch by som riesil tak ci tak, pretoze vo vysokych otačkach sa ti to pravdepodobne stretne aj tak...takze šup šup spravit frezku z ventilu a frezovat. A k tomu nastavovacie koleso na vačku a nastaviť ho pri zhodenej hlave.

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

PříspěvekNapsal: ned dub 14, 2013 12:28
od Michal2101
Do vybrání pístů se pustím, jen musím změřit jak moc hluboko mohu jít, ale určitě nechci jít hlouběji než je hloubka originálního vybrání v pístu. A další věc, kolik toho tak může takovýto píst vydržet :-/
A stavitelné vačkové kolo budu muset sehnat, ale vůbec nevím kde..

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

PříspěvekNapsal: ned dub 14, 2013 12:29
od Cory
No hlbie bohuzial budes musiet zajst, ale minimalne...treba to prepocitat. Piesty to zvladnu, Majovi v Nive behajú piesty, ktoré maju zvrchu zobraté 3mm po celej ploche.

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

PříspěvekNapsal: ned dub 14, 2013 14:17
od Michal2101
Tak jsem se pustil do měření. Ventil při max zdvihu vačky kouká nad rovinu hlavy o 8mm. Píst má v nejhlubším místě probroušení o 7mm. Těsnění má tloušťku 1mm. Teď když se nato podívám, pokud tedy proberu píst v potřebných místech o 7mm tak se mi píst s ventilem dostanou úplně ksobě ale neměly by se potkat, to ovšem nelze říci ve vysokých otáčkách.. Jedině, hloubit píst ještě víc tak o 2 mm

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

PříspěvekNapsal: pon dub 15, 2013 09:42
od Luděk Musil
K3NW00D píše:... Blok ubraný o 1mm, hlavu o 0,9..., jak velký kompresní poměr to asi tak muže mít, ...?

Základní komprese 9,3:1, každá desetina snížení hlavy dělá desetinu na kompresi, u snížení válce je to víc.
Odhadem budeš na kompresi tak 12 ... 12,5 :1. Můj motor (1,8 s kompresí cca 12,5:1) to se standartním těsněním vydržel 8000 km a pak odešel na ojničních a ložiskových šálech. Nemluvě o tom, že za tepla to startér neutáhl. L.

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

PříspěvekNapsal: pon dub 15, 2013 10:17
od Cory
Vezmime si nedobeh piestu u 1,7 - 0,9mm...blok znizeny o 1mm...a čo antidetonačna medzera? Ano, je tam sice ešte tesnenie, ale ubralo sa aj z hlavy. Ja si myslim, že to bude slušne klepať.

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

PříspěvekNapsal: pon dub 15, 2013 17:10
od Michal2101
No, zajímavé... Takže vlastně pokračovat ve stavbě motoru s takovýmto blokem a hlavou tak nějak nemá cenu, neb by to dlouho nejspíš nevydržel. No, nevadí. Nuže, zeptám se tedy, když použiji tuto sníženou hlavu společně s originálním nesníženým blokem, motor by měl pracovat bez toho aby se zničil ne?

Trochu si povzdechnu: do čeho jsem se to zas pustil... :-D

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

PříspěvekNapsal: pon dub 15, 2013 17:54
od Yellow01
To radši použij snížený blok a nesníženou hlavu, vyhneš se tak úpravě spalovacího prostoru.

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

PříspěvekNapsal: pon dub 15, 2013 21:21
od Marťas
A co použít hlavu z lady 1200-1600? V sérii má KP 8,5:1.

Teda - nevím, jestli by to tak fungovalo, jen mě to napadlo :)

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

PříspěvekNapsal: úte dub 16, 2013 07:41
od Yellow01
Použít jde, ale je vyšší než hlava z 1,7, takže by se dostal zpátky zhruba na úroveň sériový 1,7. Já používám na bloku 1,7 unifikovanou hlavu sníženou o 1,5 mm.

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

PříspěvekNapsal: úte dub 16, 2013 08:14
od Luděk Musil
Yellow01 píše:Použít jde, ale je vyšší než hlava z 1,7, takže by se dostal zpátky zhruba na úroveň sériový 1,7. Já používám na bloku 1,7 unifikovanou hlavu sníženou o 1,5 mm.

Jo cca je to tak, ze strašnýho kompresáku kolem 12 by se dostal někde na 9,5 - 9,7 ±
1 mm výšky válce dělá cca 5,3 ccm, rozdíl v kubatuře hlav UNI a 1,7 je (33 ccm - 27 ccm) 6 ccm. L.

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

PříspěvekNapsal: úte dub 16, 2013 08:46
od Cory
To je zaujímavé...hlava 1,7 mpi má vraj 30ccm

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

PříspěvekNapsal: úte dub 16, 2013 09:02
od Luděk Musil
Cory píše:To je zaujímavé...hlava 1,7 mpi má vraj 30ccm

To je možné, já však mluvím o hlavě, kterou mám - SPi. A měřil jsem to cejchovanou injekční skleněnou stříkačkou a řídkým zeleným olejem pro motorovky.
Někde bych tu (v práci) měl najít i ty výpočty na kompresák. Nehledě na to, že jsou tady někde vyvěšený.
Aha .. tak asi nejsou :oops: L.