úprava 1.7, aneb méně je více

Moderátor: Moderátoři

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvekod Cory » úte dub 16, 2013 09:20

Samozrejme viem ze ide o hlavu SPi, viacmenej som to plácol do vzduchu, lebo pri motoroch mpi je tiez udavany kompresny pomer 9,3.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvekod Luděk Musil » úte dub 16, 2013 09:25

Však v pohodě ... s Tebou se alespoň dobře "hádá" :lol: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvekod Cory » úte dub 16, 2013 09:27

Ďakujem, vážim si tejto pochvaly od :king: :D Inak k téme - ja by som v prvom rade skúsil to vybranie pre ventily, čím by sa aj trochu znížil kompresak.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvekod Luděk Musil » úte dub 16, 2013 09:37

Cory píše:... skúsil to vybranie pre ventily, čím by sa aj trochu znížil kompresak.

Jistě, však záleží na tom, jak moc s tou kompresí chce jít dolů, protože (jak jsem psal v některém z předchozích příspěvků) tento model = snížený blok a snížená hlava, se příliš neslučuje s životem a výdrží takto upraveného motoru.
Já po první zkušeností s odchodem šálů na klice si nechal dělat nové, oplechované těsnění výšky 2,5 mm, abych kompresní poměr stáhl někde k 10:1. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvekod Michal2101 » stř dub 17, 2013 11:36

Začínám se ubírat směrem že bych chtěl použít tento snížený blok společně s tím plechovým těsněním, a protože mi padla možnost hloubení do pístů, tak mi nezbyde než použít hlavu ze stávajícího motoru 1.5.
Chci aby ten motor taky vydržel, nechtěl bych ho po 5tisicich vyhazovat :-/
Uživatelský avatar
Michal2101
 
Příspěvky: 208
Registrován: stř črc 16, 2008 12:25
Bydliště: Kolín

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvekod Martin-MTX » stř dub 17, 2013 12:20

Ještě k tomu tvému měření - pokud je snížený blok i hlava, tak logicky nemůže být časování stejné, tj vačka musí být "posunuta" (tuším do protisměru) pokud jsi měřil píst v HÚ vůči otevřenému ventilu tak se to potká i mě na závoďáku. Základ je to správně načasovat pomocí časovacího kola.

Detonační štěrbina by měla být minimálně 0.8mm (mezi pístem v HÚ a hlavou) jinak ti rychle odejdou lágry na klice.

A vysokou kompresi vyřeší startér s rychloběžkou :D

Nejdříve to zkus správně načasovat a otáčet si motorem tak jako by bežel v pracovní fázi a pak sleduj co se bude dít. Můžeš si tam dát i kus cínu nebo nečeho co se zmáčkne a uvidíš kolik tam je když se to točí. Nějaká rezerva tam být musí. Časem se může na písty a ventily nanést karbon, který nabyde na tlouštce a už seš zase o kousek blíž...

Hodně štěstí!
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
Uživatelský avatar
Martin-MTX
 
Příspěvky: 481
Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
Bydliště: Mělník

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvekod Luděk Musil » stř dub 17, 2013 12:24

Jedno plechový těsnění mi dělali někde v Plzni ...
....
....
chvíle hledání a je to: STYL Plzeň VDI, Dopravní 6, Plzeň, 377 832 200

Edit:
Martin-MTX píše:Ještě k tomu tvému měření - pokud je snížený blok i hlava, tak logicky nemůže být časování stejné, tj vačka musí být "posunuta" (tuším do protisměru) ... .
Z logiky věc: je-li snížena hlava i blok (notabene o 1+0,9= 1,9 mm) -> potom řetěz posune vačku minimálně o půl zubu za značenou horní úvrať. Takže Martine co myslíš tím do protisměru? Jestli si jenom "nekřížíme" pojmy, Z mnou psaného by vyplývalo, že "posune po směru".

Edit 2:Aha ... rozdílné (čeština - gramatika :idea: ) časy. Ty navrhuješ řešení/úpravu posunu vačky do protisměru. Já říkám co se momentálně děje na motoru.
Ano, potom se pojmy nekřížíme.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvekod Cory » stř dub 17, 2013 16:04

Ked je hlava a blok znizeny, tak vačka "zaostáva", čiže ju treba posunuť po smere hodinovych ruciciek, alebo ručičkovych hodiniek, alebo jednoducho vpravo (pohlad spredu) :mrgreen: Najlepsie sa kolo načasuje tak, že hlava sa zhodi dole, odmieria sa, o kolko "X" mm je jeden ventil hlbsie oproti druhemu, potom sa vačka nastavi tak, aby boli oba ventily pootvorene (prekrytie fáz) a ten jeden bol hlbsie o tých nameraných "X" mm. Na zadnej strane vačky je dobre spravit znacky vacky oproti obalu, čím si zaistite pri buducom nastavovani tu správnu polohu vacky. Nastavi sa spodok motora na znacky a hura, už len dotiahnut srobiky na nastavovacom kole.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvekod Luděk Musil » stř dub 17, 2013 19:58

Já jsem vůl! Řetěz táhne :idea: Takže při snížení hlavy i válce (to je jedno) při horní úvrati 1. pístu ta "tečka" proti nálitku na obalu vačky nedoběhne :idea: . Díky Cory! L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvekod Michal2101 » čtv kvě 09, 2013 20:31

Tak jsem se dostal do fáze skládání motoru, sic ne přímo tohoto ale
rovněž upraveného kde použiji nastavitelné kolo, a jestli to dobře chápu tak ho nejjednoduseji nastavím takto (trošku g tom mám hokej :-D) : spodek motoru nastavím na rysku. Na vacku si prozatím nandam sériové kolo a vacku nastavím na značku a udělám si rysku. Sériové kolo vymenim za nastavitelné, vacku budu držet proti mě rysce a už jenom budu ladit aby mi kolečko zapadlo do retezu. Uf, půjde to takto?
Uživatelský avatar
Michal2101
 
Příspěvky: 208
Registrován: stř črc 16, 2008 12:25
Bydliště: Kolín

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvekod Cory » čtv kvě 09, 2013 20:51

odmeraj si, o kolko su ventily posunute, ked su oba zavrete. Potom nastav vacku tak, aby boli oba ventily pootvorene a posunute o nameranu vzdialenost pri zavretych ventiloch. Vtredy si sprav niekde rysku, najlepsie vzadu. V takomto stave korešponduje poloha vačky s polohou HÚ spodku. Nastavuj to na prvych 2 ventiloch.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvekod Michal2101 » ned dub 06, 2014 10:12

Tak. Nakonec jsem se rozhodl motor složit tak jak jsem chtěl hned od začátku. Snížená hlava na snížený blok, a motor běží. Běží velmi slušně,použil jsem pod hlavu měděné těsnění ale pro jistotu abych motoru trochu ulehčil si nechám udělat silnější těsnění pod hlavu abych snížil KP.zbývá jen vyřešit problém se starterem protože obyčejný teplým motorem má velký problém otočit. Nuže tedy dám ještě to silnější těsnění a hurá na opatrné zajíždění
Uživatelský avatar
Michal2101
 
Příspěvky: 208
Registrován: stř črc 16, 2008 12:25
Bydliště: Kolín

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvekod Roman » ned dub 06, 2014 11:53

"zbývá jen vyřešit problém se starterem protože obyčejný teplým motorem má velký problém otočit"
Mali sme ten isty problem a vyriesila to baterka s vacsim startovacim prudom. Pouzili sme baterku z Toleda 1,9TD (ktore islo do srotu). Uz si nepamatam presne jej parametre, nejaka 64Ah ,ale dolezity je startovaci prud....
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvekod Cory » ned dub 06, 2014 12:04

a mas tam 1,7kovy starter?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvekod Michal2101 » ned dub 06, 2014 13:09

Nene,je tam obyčejný, právě sháním ten z 1.7
Uživatelský avatar
Michal2101
 
Příspěvky: 208
Registrován: stř črc 16, 2008 12:25
Bydliště: Kolín

PředchozíDalší

Zpět na Nepovedené pokusy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků