úprava 1.7, aneb méně je více

Moderátor: Moderátoři

úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvekod Michal2101 » sob dub 13, 2013 21:21

Koupil jsem části na motor 1.7. Blok ubraný o 1mm, hlavu o 0,9. Při použití at už seriové vačky z 1.7 nebo ostré vačky se potká píst s ventilem. Pokud použiju vačku z 1.6 tak se toto nestane. Jaké mám možnosti řešení? Napadlo mě zkusit dát seriovou hlavu, nebo vyšší těsnění čí jinou klikovku, popřípadě jiné ojnice, nebo mám možnost v pístu upravit vybrání pro ventily.A teď mě ještě napadá, co když použiji časovatelné kolo na vačku?
Každopádně je jasné, že v tomto případě se snižovalo až příliš... :?
Ovšem, když už je to takto sníženo, tak mě dohání myšlenka, jak velký kompresní poměr to asi tak muže mít, aby to motor byl schopný přežít a něco najet.

Co říkáte, jakou cestou se dát?
Uživatelský avatar
Michal2101
 
Příspěvky: 208
Registrován: stř črc 16, 2008 12:25
Bydliště: Kolín

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvekod MartasBrno » ned dub 14, 2013 08:40

Mohl by z toho být pěkný speciál na ethanol :-)
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvekod Cory » ned dub 14, 2013 08:51

Je pravda, ze tymto znizenim mas posunute aj casovanie, ale tie vybratia v piestoch by som riesil tak ci tak, pretoze vo vysokych otačkach sa ti to pravdepodobne stretne aj tak...takze šup šup spravit frezku z ventilu a frezovat. A k tomu nastavovacie koleso na vačku a nastaviť ho pri zhodenej hlave.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvekod Michal2101 » ned dub 14, 2013 12:28

Do vybrání pístů se pustím, jen musím změřit jak moc hluboko mohu jít, ale určitě nechci jít hlouběji než je hloubka originálního vybrání v pístu. A další věc, kolik toho tak může takovýto píst vydržet :-/
A stavitelné vačkové kolo budu muset sehnat, ale vůbec nevím kde..
Uživatelský avatar
Michal2101
 
Příspěvky: 208
Registrován: stř črc 16, 2008 12:25
Bydliště: Kolín

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvekod Cory » ned dub 14, 2013 12:29

No hlbie bohuzial budes musiet zajst, ale minimalne...treba to prepocitat. Piesty to zvladnu, Majovi v Nive behajú piesty, ktoré maju zvrchu zobraté 3mm po celej ploche.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvekod Michal2101 » ned dub 14, 2013 14:17

Tak jsem se pustil do měření. Ventil při max zdvihu vačky kouká nad rovinu hlavy o 8mm. Píst má v nejhlubším místě probroušení o 7mm. Těsnění má tloušťku 1mm. Teď když se nato podívám, pokud tedy proberu píst v potřebných místech o 7mm tak se mi píst s ventilem dostanou úplně ksobě ale neměly by se potkat, to ovšem nelze říci ve vysokých otáčkách.. Jedině, hloubit píst ještě víc tak o 2 mm
Uživatelský avatar
Michal2101
 
Příspěvky: 208
Registrován: stř črc 16, 2008 12:25
Bydliště: Kolín

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvekod Luděk Musil » pon dub 15, 2013 09:42

K3NW00D píše:... Blok ubraný o 1mm, hlavu o 0,9..., jak velký kompresní poměr to asi tak muže mít, ...?

Základní komprese 9,3:1, každá desetina snížení hlavy dělá desetinu na kompresi, u snížení válce je to víc.
Odhadem budeš na kompresi tak 12 ... 12,5 :1. Můj motor (1,8 s kompresí cca 12,5:1) to se standartním těsněním vydržel 8000 km a pak odešel na ojničních a ložiskových šálech. Nemluvě o tom, že za tepla to startér neutáhl. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvekod Cory » pon dub 15, 2013 10:17

Vezmime si nedobeh piestu u 1,7 - 0,9mm...blok znizeny o 1mm...a čo antidetonačna medzera? Ano, je tam sice ešte tesnenie, ale ubralo sa aj z hlavy. Ja si myslim, že to bude slušne klepať.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvekod Michal2101 » pon dub 15, 2013 17:10

No, zajímavé... Takže vlastně pokračovat ve stavbě motoru s takovýmto blokem a hlavou tak nějak nemá cenu, neb by to dlouho nejspíš nevydržel. No, nevadí. Nuže, zeptám se tedy, když použiji tuto sníženou hlavu společně s originálním nesníženým blokem, motor by měl pracovat bez toho aby se zničil ne?

Trochu si povzdechnu: do čeho jsem se to zas pustil... :-D
Uživatelský avatar
Michal2101
 
Příspěvky: 208
Registrován: stř črc 16, 2008 12:25
Bydliště: Kolín

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvekod Yellow01 » pon dub 15, 2013 17:54

To radši použij snížený blok a nesníženou hlavu, vyhneš se tak úpravě spalovacího prostoru.
Uživatelský avatar
Yellow01
 
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvekod Marťas » pon dub 15, 2013 21:21

A co použít hlavu z lady 1200-1600? V sérii má KP 8,5:1.

Teda - nevím, jestli by to tak fungovalo, jen mě to napadlo :)
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvekod Yellow01 » úte dub 16, 2013 07:41

Použít jde, ale je vyšší než hlava z 1,7, takže by se dostal zpátky zhruba na úroveň sériový 1,7. Já používám na bloku 1,7 unifikovanou hlavu sníženou o 1,5 mm.
Uživatelský avatar
Yellow01
 
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvekod Luděk Musil » úte dub 16, 2013 08:14

Yellow01 píše:Použít jde, ale je vyšší než hlava z 1,7, takže by se dostal zpátky zhruba na úroveň sériový 1,7. Já používám na bloku 1,7 unifikovanou hlavu sníženou o 1,5 mm.

Jo cca je to tak, ze strašnýho kompresáku kolem 12 by se dostal někde na 9,5 - 9,7 ±
1 mm výšky válce dělá cca 5,3 ccm, rozdíl v kubatuře hlav UNI a 1,7 je (33 ccm - 27 ccm) 6 ccm. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvekod Cory » úte dub 16, 2013 08:46

To je zaujímavé...hlava 1,7 mpi má vraj 30ccm
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: úprava 1.7, aneb méně je více

Příspěvekod Luděk Musil » úte dub 16, 2013 09:02

Cory píše:To je zaujímavé...hlava 1,7 mpi má vraj 30ccm

To je možné, já však mluvím o hlavě, kterou mám - SPi. A měřil jsem to cejchovanou injekční skleněnou stříkačkou a řídkým zeleným olejem pro motorovky.
Někde bych tu (v práci) měl najít i ty výpočty na kompresák. Nehledě na to, že jsou tady někde vyvěšený.
Aha .. tak asi nejsou :oops: L.
Přílohy
Kubatura a komprese.xls
(35 KiB) 422 krát
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Další

Zpět na Nepovedené pokusy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků